Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Nierówna praca na niskich obrotach ar159 2,4 jtdm

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa romeo 159 2,4jtdm
    Postów
    4

    Domyślnie Nierówna praca na niskich obrotach ar159 2,4 jtdm

    Witam!
    Od roku jestem użytkownikiem ar 159 2,4 jtdm 200km. Jesienią pojawił się pewien problem. Zimny silnik ciężko odpala, faluje na obrotach, kopci niebieskim dymem, czasem dochodzi do sytuacji, że po prostu gaśnie Podczas jazdy na niskich obrotach w zakresie 1750 obr./min. - 2000 obr./ min. silnik, również ma tendencję do nierównej pracy, obroty pozostają co prawda bez zmian, aczkolwiek delikatne szarpie. Zimą przy odczuwalnie niższych temperaturach silnik odpalał normalnie i czuć było tylko delikatne wibracje. Po podpięciu do komputera okazało się, że przy odpalaniu zimnego motoru dawka paliwa na jednym wtryskiwaczu była mniejsza niż na pozostałych, gdy silnik trochę się rozgrzał korekty były znacząco lepsze. Dla pewności oddałem wtryski do regeneracji. Po ich założeniu problem jednak nie ustąpił i nikt nie potrafi zlokalizować źródła problemu. W ASO powiedziano mi, że zimny silnik ma podobno mniejsze sprężanie i po rozgrzaniu się oleju jest już ono prawidłowe, a naprawa tego to ,, skóra nie warta wyprawki,,. Czytałem inne posty na forum o podobnych przypadkach, jednak żaden z nich nie był w 100% taki samo. Dlatego prosiłbym o pomoc i dobrą rade jeśli ktoś miał podobną sytuację. Planuje wyczyścić kolektor dolotowy, może tu tkwi problem???? DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!!

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Temat rzeka.

    Wyczyszczenie kolektora dolotowego to dobry pomysł. Rozważ też przy okazji usunięcie klap, to dodatkowo uszczelni kolektor. Zaślep też EGR, w tym silniku nie jest do niczego potrzebny Zdiagnozuj stan DPF, może wymaga wymiany/usunięcia. Wydaje się tego dużo, ale jest duża szansa, że zniknie kilka kłopotów.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    wiesz.... jak ja ogladałem efekty pracy ASO to nawet muchy z biku bym z nimi nie ubił.

    Sprawdz jak wyglada kolektor dolotowy. Od góry pod / za świecami żarowymi sa klapy wirowe. Zobacz czy nie ma plam z oleju / sadzy. Tzn że któraś klapka puszcza.

    Sam kupiłem obecne autko z taką bolączką. Uszczelnienie kolektora + czyszczenie rozwiązało problem.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Tak jak koledzy wyżej napisali - klapy wirowe. Mam teraz drugi już 2.4, i w dwóch robiłem klapy. Falowanie obrotów, kłęby dymu, a nawet gaśnięcie silnika powodowały klapy.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    U mnie nie było zewnętrznych oznak uszkodzenia klap (brak widocznych nieszczelności). Oczywiście wywalenie tego ustrojstwa pomogło na wszystkie bolączki
    Także myślałem że to wtryski (korekty na bodajże 4 i 5 > 2) ale nie oddawałem do regeneracji. Po usunięci klap korekty znacznie się poprawiły

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Psycha89
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm sw i 156 1.8 ts
    Postów
    55

    Domyślnie

    ja mam podobny problem z odpaleniem zimnego silnia jak kolega Fiedor, egr off dpf wywalony klapy wirowe jak nowe , zero jakichkolwiek niweszczelnosci.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa romeo 159 2,4jtdm
    Postów
    4

    Domyślnie

    po pewnym czasie staję się bardzo uciążliwe. planuje w najbliższym czasie zrobić porządek z kolektorem, spawany wydech i remap silnika. Jak już to nie pomoże to będzie ciężki orzech do zgryzienia....

    Dodano po 7 minutes:

    konieczne jest całkowite usuwanie klap, czy wystarczy dać pełną uszczelkę pod klapę i efekt chyba powinien być podobny??? są takie uszczelki gdzieś do dostania czy raczej chałupnicza metoda pozostaje??
    Ostatnio edytowane przez Fiedor ; 14-05-2014 o 15:41 Powód: Dodano

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fiedor Zobacz post
    konieczne jest całkowite usuwanie klap, czy wystarczy dać pełną uszczelkę pod klapę i efekt chyba powinien być podobny??? są takie uszczelki gdzieś do dostania czy raczej chałupnicza metoda pozostaje??
    Nie możesz zaślepić całkowicie kanału dolotowego, bo będzie kiszka Usunięcie klap polega na ich demontażu i zaspawaniu/zasilikonowaniu wszelkich powstałych otworów w taki sposób, aby wykluczyć jakiekolwiek nieszczelności. Nie ma co się bać takiej operacji, usunięcie klap nie jest groźne - wręcz przeciwnie (mimo że Twój kolektor jest "bezpieczny").
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa romeo 159 2,4jtdm
    Postów
    4

    Domyślnie

    witam ponownie! ostatnio udało mi się zrobić rozrząd, dodatkowo klapy wirowe oraz czyszczenie kolektora, niestety problem pozostał, a objaw nawet się nasiliły:/ dodatkowo wyczyszczono pompe paliwa, zawór sterujący ciśnieniem paliwa w pompie wysokociśnieniowej i dalej nic. Teraz już ledwie pali i trzęsie nim jakby padaczkę miał. W przyszłym tygodniu jeszcze mam zamiar zmienić czujnik na termostacie. Wstrzymuje się tym samym z nowym układem wydechowym i remapem silnika, gdyż chyba jest to skóra nie warta wyprawki. Po co komu zwinny i szybki samochód jeżeli przyjemność jazdy jest zakłócana przez jakieś niezidentyfikowane wibracje. Dlatego też jeśli po wymianie czujnika nic się nie zmieni zdecydowałem się na pożegnanie ze swoją bellą

Podobne wątki

  1. [159] 2,4 JTDM nierówna praca silnika
    Utworzone przez phontastik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 252
    Ostatni post / autor: 06-10-2020, 21:11
  2. Nierówna praca silnika na wolych obrotach V6
    Utworzone przez MISZEL w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 25-07-2016, 18:43
  3. 2.5 v6 nierówna praca na wolnych obrotach
    Utworzone przez bussoholik w dziale 166
    Odpowiedzi: 172
    Ostatni post / autor: 14-12-2015, 16:26
  4. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 22:06
  5. [146] Głośna nierówna praca na niskich obrotach 146 1.4 TS
    Utworzone przez Telbi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory