Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Drgające, kiwające, "luźne", koło pasowe wału co z nim nie tak ?

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar sibo4
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    17

    Domyślnie [156] Drgające, kiwające, "luźne", koło pasowe wału co z nim nie tak ?

    Witam!
    Nie dawno zauważyłem według mnie coś nie normalnego a mianowicie koło pasowe wału (to co napędza pasek wielo-rowkowy) nie kręci się w linii prostej a mianowicie wygląda to jak by obierało lekką rotacje na boki zatacza coś w rodzaju "S", więc nic się nie zastanawiając pomyślałem, że guma na której jest osadzone owe koło mogła ulec zwulkanizowaniu i dlatego też tak się może dziać. Kupiłem nowe kółko przy okazji pasek, wymieniłem i dzieje się to samo, kółko dokręcone ile się da nie ma żadnego luzu przy szarpaniu, ruszaniu ręką ale gdy odpali się silnik to zaś nie idzie w linii prostej. Proszę was o rade czy mam to tak zostawić czy kombinować coś z tym czy sam już nie wiem, do tego coś strasznie piszczy w tym układzie myślicie że to któraś rolka albo napinacz? Z góry dzięki za pomoc Alfa to 156 2.4 JTD ,00r
    Jeszcze przy okazji i żeby nie zakładać nowego tematu słyszę od wymiany wahaczy górnych w zawieszeniu głuchy dźwięk uderzenia w naprężony metal lub sprężynę co to może być? Reszta mojego problemu opisana w dość starym temacie ale już nikt tam nie zagląda. http://www.forum.alfaholicy.org/156/...skrecie-3.html

    Pozdrawiam sibo4!!

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    ściągnij pasek i odkręć koło pasowe, odpal silnik i obserwuj czy koło zębate wału nie bije
    jak nie to na tym kole jest centralna śruba, a pod nią wysoka podkładka (z powodu korozji śruba i podkładka wyglądają jak jedna część)
    tą podkładkę należy potraktować papierem ściernym, bo koło pasowe jest osadzone na tej właśnie podkładce
    ewentualna korozja na podkładce może uniemożliwić dokładne zamontowanie koła pasowego i nawet śruby go właściwie nie dociągną

    zakładam że wiesz, że bolczyk na kole zębatym ma wejść w otworek w kole pasowym...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał sibo4 Zobacz post
    Witam!
    Nie dawno zauważyłem według mnie coś nie normalnego a mianowicie koło pasowe wału (to co napędza pasek wielo-rowkowy) nie kręci się w linii prostej a mianowicie wygląda to jak by obierało lekką rotacje na boki zatacza coś w rodzaju "S", więc nic się nie zastanawiając pomyślałem, że guma na której jest osadzone owe koło mogła ulec zwulkanizowaniu i dlatego też tak się może dziać. Kupiłem nowe kółko przy okazji pasek, wymieniłem i dzieje się to samo, kółko dokręcone ile się da nie ma żadnego luzu przy szarpaniu, ruszaniu ręką ale gdy odpali się silnik to zaś nie idzie w linii prostej. Proszę was o rade czy mam to tak zostawić czy kombinować coś z tym czy sam już nie wiem, do tego coś strasznie piszczy w tym układzie myślicie że to któraś rolka albo napinacz? Z góry dzięki za pomoc Alfa to 156 2.4 JTD ,00r
    Jeszcze przy okazji i żeby nie zakładać nowego tematu słyszę od wymiany wahaczy górnych w zawieszeniu głuchy dźwięk uderzenia w naprężony metal lub sprężynę co to może być? Reszta mojego problemu opisana w dość starym temacie ale już nikt tam nie zagląda. http://www.forum.alfaholicy.org/156/...skrecie-3.html

    Pozdrawiam sibo4!!
    Ten stuk metaliczny to może być ocieranie łącznika stabilizatora o odważnik na lewej półośce. Oczywiście jeśli to się dzieje na skręcie w prawo.

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar sibo4
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    17

    Domyślnie

    Problem właśnie w tym, że to nie występuje przy skręcie tylko przy wjeździe na jakąś większa przeszkodę próg zwalniający czy krawężnik nawet z małą prędkością. A co do koła to rozbiorę to zaś w pon i zobaczę co z tym się da zrobić, niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz ze koło pasowe tak luźno wchodzi na tą śrubę od wału nie wiem czy powinno tak wchodzić czy ciasno. Dzięki za odpowiedzi. A co z piszczeniem to mogą być te rolki ? I ile ich jest i w jakich mniej więcej cenach są jeżeli się ktoś orientuje jak bym je musiał już wymieniać.
    Ostatnio edytowane przez sibo4 ; 14-10-2012 o 14:06

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 140KM 2001r
    Postów
    25

    Domyślnie

    ściągnij pasek i odkręć koło pasowe, odpal silnik i obserwuj czy kołozębate wału nie bije
    jak nie to na tym kole jest centralna śruba, a pod nią wysoka podkładka (z powodu korozji śruba i podkładka wyglądają jak jedna część)
    tą podkładkę należy potraktować papierem ściernym, bo koło pasowe jest osadzone na tej właśnie podkładce
    ewentualna korozja na podkładce może uniemożliwić dokładne zamontowanie koła pasowego i nawet śruby go właściwie nie dociągną



    podczepię się.
    mam ten sam problem, bije mi to koło pasowe ale wymieniłem je na nowe i bije dalej... i co jeśli koło zębate bije?? jakie są następstwa i czym to grozi??
    no i na ile można oszacować koszty naprawy tego??
    z góry dzięki za odpowiedzi
    pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    koło zębate może bić tylko jeżeli jakiś talent przy montażu pozwolił, żeby dostał się na łączenie z wałem jakiś syf
    lub
    koło zostało za słabo dokręcone i próbowało ściąć swój klin i przekosiło się - ale to tylko moja hipoteza

    na początek odpalić bez koła napędu paska micro i sprawdzić czy zębate nie bije

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115 KM, Alfa Romeo 159SW 2.0 JTD 2011 136KM
    Postów
    5

    Domyślnie

    Ja dopowiem tylko, że miałem podobny problem z kiwającym się kołem zamachowym po wymianie rozrządu, rozwiązaniem okazało się że na kole zębatym jest mały trzpień, którego zbytnio nie widać a na kole jest otwór, do którego musi ten trzpień wejść. u mnie ktoś nie dopatrzył i przez to koło nie przylegało ściśle do zębatego, co powodowało drganie koła i piszczenie paska.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    podpinam sie pod temat, kolo pasowe rusza sie na boki, wymienione na nowe nadal sie rusza.
    Co to moze byc.

    Prosil bym o propozycje wraz z opisem napraw lub co wymienic.

  9. #9
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Tak tylko formalnie zapytam, czy wał był idealnie oczyszczony przed montażem? Zachowałeś właściwą kolejność i moment dokręcania nowego koła?
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    źle zamonowane
    czytaj wyżej

Podobne wątki

  1. Koło pasowe wału korbowego
    Utworzone przez Matti w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-05-2018, 16:37
  2. [145] Koło pasowe wału
    Utworzone przez Dizaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 19:21
  3. Koło pasowe wału 2.5 v6
    Utworzone przez Szymon2278 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:32
  4. [145] koło pasowe wału korbowego JTD
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 21:58
  5. "Luźne" sprzęgło - rozwiązanie problemu.
    Utworzone przez Fatasso w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-11-2011, 14:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory