Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Komfort jazdy oraz wyposażenie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    MG ZR 160
    Postów
    25

    Domyślnie Komfort jazdy oraz wyposażenie

    Witam!

    Zamierzam kupić AR 159 SW, myślę o silniku 1.9 JTDM 150KM.
    Mam do Was pytania odnośnie wnętrza i wyposażenia:
    1. Jaki jest komfort jazdy w tym autku? Jest wygodnie? Fotele są "przyjazne" dla pleców? Obecnie posiadam MG ROVER ZR i trochę za małe jest dla mnie to auto, po dłuższych trasach dają się we znaki bóle pleców i komfort jazdy do pozytywnych nie należy. Do jakiego autka można porównać alfę 159 jeśli chodzi włąśnie o komfort i wygodę jazdy? Rozumiem, że do Mondeo Mk4 pewnie mu brakuje, a w stosunku do BMW E90, Audi A4 B7 jak sprawa wygląda? I czy z tyłu na kanapie jest w miarę miejsca? Czy jak np ja będę jechał (190 cm wzrostu) i przesunę fotel dalej to z tyłu będzie miejsce dla pasażera, czy raczej ciężko?

    2. Szukałem w internecie ale zbytnio nie znalazłem konkretnej ładnie zobrazowanej informacji na temat wersji wyposażenia. Czy w AR 159 znajduje się wyświetlacz kilku calowy kolorowy z navigacją itp? Automatyczna klimatyzacja, wygodne fotele, tempomat, czujnik parkowania - znów przyrównam do Mondeo Mk4 - czy jest jakaś wersja wyposażenia alfy zbliżona do wersji Mondeo Mk4 Titanium? Jeśli tak, to prosiłbym o nazwę pakietu

    3. W jakich cenach wahają cię te Alfy roczników od 2006 ? W wersji wyposażenia mniej więcej takiej, o której napisałem wyżej oraz silniku 150 KM?
    4. Czy wystrzegać się konkretnych jednostek z danych lat? Np z początku produkcji itp.?

    Pozdrawiam
    Tomek

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    1. Komfort średni, 159 ma dość twardawy zawias, porównywalnie do e90. Co do miejsca, jak masz 190cm wzrostu, to za Tobą tylko mała kobietka.

    2. Tak, były wersje z navi i są dość częste, ale te navi w 159 były lekko mówiąć "słabe".
    Wyposażenie porównywalne, większość ma fotochrom, deszczu, pary, zapachu, zmierzchu, tempomat, czujniki przód tył, klima automatyczna. Ogólnie nazwy pakietu nie podam, bo nawet do najsłabszej mogłeś dodać co chciałeś

    3. około 30 tys za dobrą sztuke w dieslu.

    4. Jeśli szukasz JTD, wszystkie w 159 były OK, jedynie poczytaj o klapach wirowych i EGR.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    1. Zależy od zawieszenia i średnicy kół (159 wychodziła również z obniżonym zawieszeniem i na felgach w rozmiarze od 16 do 19").
    Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca. Z tyłu niestety nie za wiele. Fotele są wygodne, można z łatwością znaleźć wersje z regulacją odcinka lędźwiowego.
    2. 159 można spotkać wyjątkowo ubogo wyposażoną jak i z wieloma dodatkami. Nawigacja zdarza się często, ale ekran nie jest dotykowy. Klimatyzacja najczęściej automatyczna, dwustrefowa, ale są i wersje z trójstrefową jaki po prostu ręczną klimatyzacją.
    Czujniki parkowania zdarzają się zarówno z tyłu jak i z przodu.
    Szukaj wersji wyposażenie distinctive, ale najlepiej jeśli będziesz każdy egzemplarz rozważał indywidualnie, bo wersje były bardzo spersonalizowane pod względem wyposażenia.
    Warto poszukać samochodu z reflektorami ksenonowymi (jest to biksenon).
    Ceny są zróżnicowane, jak to zwykle bywa...
    Starsze wersje mają problem z kolektorem dolotowym, ale w wersjach po lifcie (od 2007r) w zasadzie definitywnie problemu nie rozwiązano i trzeba robić to na własny rachunek, czyli po prostu trzeba zlikwidować klapy wirowe.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Ozek
    Popatrz na to:
    http://otomoto.pl/saab-9-3-vector-fu...C33578717.html
    Wiem, ze to nie 159, ale serce i wypas jaki szukasz. No i ta cena!
    Dach za 1000zł pewnie można zrobić na błysk.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    MG ZR 160
    Postów
    25

    Domyślnie

    Dzięki za szybkie odpowiedzi
    Jeśli chodzi o zawieszenie i felgi to ok, domyślam się, że będzie czuć bardziej dziury na drodze itp. Bardziej miałem na myśli jakość foteli, czy są miękkie itp.
    Co do navigacji co rozumiecie przez pojęcie słabe? Źle nawiguje, błędnie odszukuje trasy? czy przez to, że jest ekran bezdotykowy?

    Co do Saaba to odpada to auto, jakoś wygląd do mnie nie przemawia. Zakochałem się w tej Alfie i tyle

    A jeśli chodzi o serwis - drogi jest? Słyszałem z pewnego źródła, że mechanicy w serwisach Alfy nie wytrzymują często psychicznie i do tego nikt z tych mechaników nie jeździ Alfą..
    Nie pytajcie z jakiego źródła mam to info - po prostu chciałbym tutaj, aby wszelkie jakieś nieścisłości były wyjaśnione lub doprecyzowane

    Czy do tego dieselka 150 KM można spokojnie podchipować na 170-180? Czy lepiej go nieeksploatować?

    Jak mogę traktować auta, które np. były po generalnym remoncie silnika itp. rzeczy? Czy zwracać na nie również uwagę, czy dać sobie spokój i szukać innych, które nie zaznały takich ciężkich chwil?

    I jeszcze jedno pytanie - załóżmy, że jestem zdecydowany na dany egzemplarz z ogłoszenia, po obejrzeniu opisu zdjęć, rozmowy ze sprzedającym, że jest warte podjechania i obejrzenia, to czy jak dodatkowo pojadę na przegląd przedzakupowy do ASO Alfy to sprawdzą mi diagności całe auto? Abym wiediał w jakim jest stanie, czy czegoś nie będzie do zrobienia w niedługim czasie itd.?

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Jak chcesz mieć nawigację to kup jakąś stacje multimedialną z nawigacją zamiast oryginalnego radia. Niestety sposób obsługi oryginalnej nawigacji jest taki jakie były te sprzęty w 2005 roku. A było słabo (brak dotykowego wyświetlacza, dużo małych przycisków itd).

    Miejsca z tyłu jest mało. Ja jeździłem parę razy z tyłu i dało się jechać bez większych problemów, ale tylko gdy kierowca lubi siedzieć prawidłowo, tzn. dość blisko kierownicy. Wzrost kierowcy ma niewielkie znaczenie. Bo znam dwie osoby o wzroście 180 cm, które jak zmieniają między sobą samochód to przesuwają fotel o 3-4 ząbki. Jak kierowca lubi leżeć w samochodzie to za nim nikt nie usiądzie (tylko do leżenia to raczej jest sypialnia a nie samochód).

    Serwis może nie jest drogi, ale części raczej droższe niż w Corolli czy Octavii, dobrze mieć odłożoną piątkę na nieprzewidziane naprawy – choć to reguła dotyczy każdego diesla (sprzęgło, turbina, wtryski, itd. – choć te części akurat w 159 są jednymi z najdłużej wytrzymujących patrząc na współczesne diesle).

    Kolejna sprawa – przednie fotele występują w dwóch typach: z regulacją kąta pochylenia dolnej części fotela i bez tej regulacji. Moim zdaniem jest duża różnica. Dla mnie osobiście najważniejsze w 159: xenony, czujniki parkowania przód+tył, pełna regulacja fotela. Reszta to zbędne lub słabo działające bajery (jak np. fotochromy czy czujnik deszczu).

    Co do wyposażenia – zwyczajowo się mówi o impression, progression, distinctive i TI (od najsłabszego do najmocniejsze). Ale możesz kupić progression lepiej wyposażony niż distinctive, bo można było dość swobodnie dodawać dodatki i np. xenon i skórzaną tapicerkę dołożyć do progression. Dodatkowo – wersja TI oznaczała przede wszystkim obniżone zawieszenie, bardziej kubełkowe fotele, i parę detali zewnętrznych. A nie przekładała się na wyposażenie (choć regułą jest, że klienci kupując nową 159 TI doposażali ją dość mocno).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 21-06-2014 o 20:05

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    MG ZR 160
    Postów
    25

    Domyślnie

    Ale generalnie silnik 150 kony diesla jest godny polecenia tak? W rpzypadku kupienia zdrowego autka powinienem długo cieszyć się bezawaryjnością?

    A na tym małym wyświetlaczu między zegarami rozumiem, że pokazuje komputer aktualne spalanie, dystans itp. rzeczy tak?

    Czyli najlepiej kupić nowy panel LCD taki aby pasował w tą ramkę gdzie jest radio tak? Polecacie jakiś konkretny model takiej zabawki dotykowej, gdzie po podłączeniu będzie navigacja, radio na usb ?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Reasumujac, wszystko masz opisane. Nie raz, nie dwa, a więcej, bo średnio dwa razy w tygodniu podobnie jak Ty, inne osoby zakładały podobne tematy.
    Nie bądź nygus, tylko poświęć sobotni wieczór i czytaj;-)
    150 konny,.jest godny polecenia.
    Wyświetlacze masz dwa, jeden podstawowy, (rzadko spotykany) i drugi większy gdzie jest to co chcesz mieć ;-)
    O radiu to napisano takie elaboraty, że głowa boli. To samo 150 konnego silnika.

    Miłej lektury.

    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    MG ZR 160
    Postów
    25

    Domyślnie

    Ok zatem czytam dokładniej.

    Dzięki wszystkim

    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Powodzenia i trzymamy kciuki abyś znalazł swoją ukochaną ;-)

Podobne wątki

  1. [159] obniżanie zawieszenia a komfort jazdy ??
    Utworzone przez fire998 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 126
    Ostatni post / autor: 05-04-2016, 10:54
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. [159] Felgi 18'' w Alfa Romeo 159 a komfort jazdy
    Utworzone przez innuendo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 09:31
  4. [159] Komfort jazdy - wspomaganie i zmiana biegów
    Utworzone przez p1otr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory