Strona 49 z 152 PierwszyPierwszy ... 39404142434445464748495051525354555657585999149 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 481 do 490 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #481
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    hi. jahu. trochę przesadzasz. generalnie kupujesz auto 10 letnie i jest ok. po około 200 coś zaczyna się dziać. to nie mów proszę że auta jeszcze na gwarancji chodziły tylko 3 lata. jeszcze nie widziłem żeby ktoś takie miał problemy. poza tym vectra ten sam silnik i co te same rozwiązanie. i na skalę światową nikt i kupi tych aut. general motor też wtopił?? z tymi 3 ma latami nie przesadzaj na nowym. tym bardziej że już pisałeś o tym. rozumiem że regenerowany tak może wyglądać ale nowe. nie po trzech latach, chyba że przebieg naprawdę leciwy.
    Nowy oryginalny kolektor po 80-100 kkm już jest delikatnie nieszczelny, mam gdzieś foto takiego kolektora z Brery z przebiegiem w okolicy 65 kkm i nie wygląda to dobrze, u mrugala przy niecałych 100 też nie wyglądał dobrze (choć lepiej niż ten co mam teraz). 80 kkm to dla mnie 3 lata. Dodatkowo w 2.4 nawet dobrze wyglądający kolektor może powodować dziwne falowania po uruchomieniu silnika, kopcenie i nierówne obroty (po wywaleniu klap problem znika, to nie jest jeden przypadek tylko sprawa zauważona w kilkunastu egzemplarzach 2.4). Mój oryginalny kolektor po 150 kkm był bardzo słaby. Cała oś klap wirowych chodziła na boki i do góry o około 2 mm. To jest generalnie olbrzymia dziura. Przepaść. Nie wiem jakby to miało dożyć do 200 kkm.

    Każdy robi jak chce – ja namawiam do usunięcia, bo straciłem już na przekładaniu kolektorów i kupnie regenerowanego jakieś 1000 zł (robocizna, zakupy, przesyłki...). Niepotrzebnie. Gdybym 2 lata temu wiedział to co wiem teraz to podczas wymiany rozrządu wyrzuciłbym klapy. Rachunek wynosiłby 100 zł, zamiast 1000 zł. Ty jesteś szczęściarzem i nie masz klap, a namawiasz ludzi to pozostawienia ich. Każdy zrobi to co uważa za właściwe.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 21-06-2014 o 21:13

  2. #482
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    jasne. wyrzucić też można. nie mówię nie. Ja jestem albo wyrzucić albo nowy ale tylko alu.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  3. #483
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Powiedzcie mi jeszcze na czym polega to wyrzucenie klap. Wywala się je całkowicie łącznie z listwą i zaślepia się otwory?
    Wymaga to ingerencji w soft żeby nie wywalało błędów?

  4. #484
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    Wycinasz po prostu cala oske z klapami wewnatrz kolektora a silniczek ktory steruje zostawiasz. Silniczek dalej dziala, ecu mysli ze dalej klapami steruje i wszystko jest gitara. Jezeli masz spory przebieg 150-200kkm to po wyrzuceniu klap roznica jest jakby ze 30 koni mocy doszlo i od groma niutonometrow, przynajmniej u mnie tak bylo. Pewnie duzy wplyw na to mialo tez czyszczenie kolektora, ktory byl juz prawie niedrozny...
    AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
    AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
    AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
    AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
    AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
    AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
    AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!

  5. #485
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za info.

  6. #486
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Kolektor po wywaleniu klap:

    https://www.facebook.com/CINSOFT/pho...type=3&theater

    źródło zdjęcia: cinsoft

  7. #487
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    dymo, na pewno czyszczenie kolektora i większe ciśnienia w dolocie i sterowaniu turbiną itd. jedna rzecz. której dymo nie powiedział. nie dokońca jak mówi że wyciąć. a co z otworami od mechanizu?? chyba tzeba zaspawać co?? więc wchodzi w grę spawanie aluminium.nie można zostawić tego mechanizmu.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    jahu i jak widać co napisałem odnośnie wypowiedzi dymo. trzeba zaspawać górny mechanizm.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  8. #488
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Trzeba zaspawać pięć dziur – cztery od góry i jedną od dołu. Dodatkowo warto splanować powierzchnię styku z głowicą.

  9. #489
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dymo Zobacz post
    Silniczek dalej dziala, ecu mysli ze dalej klapami steruje i wszystko jest gitara.
    Usuwasz w sofcie i silniczek przestaje działać, a ty zapominasz o ewentualnych błędach z tym związanych.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #490
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Od i chyba powinien nastąpić koniec tematu :-)


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory