Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Pilot, kluczyk centralny zemek - problem ciągle nie rozwiązany

  1. #1
    Suchy_78
    Gość

    Post Pilot, kluczyk centralny zemek - problem ciągle nie rozwiązany

    Witam Wszystkich
    Na początek wytłumaczę czemu poruszam temat, który się tu nie raz przewijał. Po przeszukaniu całego forum [228 stron] na ten temat znalazłem dużo wątków, ale żaden nie określał do końca jego rozwiązania, ani jak ktoś sobie z tym poradził, jedyne, że ktoś udał się do elektryka i po paru minutach już wszystko było ok, ale dla mnie to nie jest wyjście bo najlepiej zrobić to samemu. Chyba się większość ze mną zgadza.
    Krótka historia:
    Problem dotyczy AR 146 JTD z 2000 roku. Alfa ma tylko centralny zamek z pilota bez alarmu + immo.
    Mam 2 oryginalne kluczyki czerwone z wbudowanym pilotem oraz 1 kluczyk brązowy tzw. Matkę, dodatkowo posiadam kartę code, gdzie jest electronic code (5 cyfr) i mechanical code: (1 litera i 4 cyfry). Na odwrocie ma przyklejone 2 karteczki z cztero - cyfrowymi kodami.
    1 kluczyk używałem normalnie na co dzień działało otwieranie centralnego i z pilota i z ręki w zamku. Można nim również otworzyć bagażnik – bo gdzieś na forum wyczytałem, że do otwarcia służy tylko brązowy kluczyk, więc mówię, że tak nie jest.
    Po pewnym czasie siadły baterie w pilocie (kluczyku), więc je wymieniłem, dioda w kluczyku świeci ale centralny nie reaguje. Więc wziąłem zapasowy kluczyk, też w nim musiałem wymienić baterie, ale okazało się, że nawet po wymianie baterii dioda w nim nie świeci, więc prawdopodobnie nie działa, lub uszkodzona dioda, ale to już inny temat.
    Postanowiłem więc sobie poczytać co z tym zrobić, aby ponownie działał centralny z pilota.
    W oryginalnej instrukcji nic nie jest na ten temat napisane, mam wersję holenderską i z waszego forum ściągnięte z ZOLA. Co prawda do 145 ale można się połapać.
    Znalazłem u was 1 instrukcję po angielsku na temat programowania nowych nadajników i taką samą znalazłem również z innego źródła po polsku – mogę przesłać mam spisaną w Wordzie. Aquarius01 na forum podawał również jakiś link do programowania, ale już tej strony nie ma – może jakaś inna instrukcja. W dwóch instrukcjach które jednak zdobyłem wszystko pasowało więc wziąłem się za kodowanie. Całość skupia się w podsufitce koło oświetlenia wewnętrznego – tam jest zielona dioda i przycisk. Postępowałem zgodnie z instrukcją, trzeba wbić przyciskiem czterocyfrowy kod. Na Karce jak pisałem wyżej są 2 kody z przodu i 2 naklejone z tyłu. Z dedukcji skoro kod ma być czterocyfrowy wziąłem pierwszy z tyłu naklejony. Jak wynikało z instrukcji kod przyjęty dioda zielona migała. Zostało najprostsze wcisnąć przycisk w podsufitce wcisnąć przycisk w kluczyku, migająca dioda w podsufitce powinna zaświecić się światłem ciągłym – nic prostszego. Jednak nie do końca, nic się nie zakodowało dioda w podsufitce migała ciągle (trzymałem bardzo długo, aż palce i ręce mnie bolały po pozycja jest niewygodna).
    Czynność powtórzyłem również z drugim naklejonym kodem, również został przyjęty w podobny sposób, dioda migała, ale dalej nie udało się zakodować klucza.
    Powtarzałem to parę razy i nic. Brak komunikacji kluczyka z odbiornikiem. Dziwne
    Zrobiłem testa wprowadzając wymyślony kod czterocyfrowy i co potwierdziło, że wszystko dobrze robiłem wcześniej bo kod nie przyjęty dioda zamiast migać świeciła się informując, że jest błąd zgodnie instrukcją.
    Teraz centralny działa bez zarzutów ale już tylko z ręcznego otwierania, więc z przekaźnikami i bezpiecznikami wsio w porządku, (bezpieczniki wszystkie sprawdzone).
    Starałem się jak mogłem rozwiązać problem, ale mi się nie udało na razie, w związku z tym proszę o wasze porady pomoc, może ktoś miał taki problem po wymianie i jakoś to rozwiązałem pomoże opisać, a może dobrze działał i gdzieś popełniam jakiś błąd.
    Wspomnę, że wszystko przed wymianą baterii działało poprawnie, a kluczyk z pilotem jest oryginalny.
    Dzięki za pomoc

    Dodatkowo zapytam się o kluczyk zapasowy w którym dioda nie świeci co może być, czy może być tylko dioda zepsuta?, czy można środek wymienić lub naprawić. Również dzięki za porady, a koże znacie kogoś w pobliżu Gliwic kto może w tym pomóc i w ogóle szukam dobrego mechanika do Alfy w pobliżu Gliwic.

  2. #2
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Ja po wymianie baterii w kluczyku nic nie robiłem, wszystko działało normalnie (a to koło oświetlenia w podsufitce wg AutoDaty jest do programowania immo tylko).
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Suchy_78 Zobacz post
    Witam Wszystkich
    Na początek wytłumaczę czemu poruszam temat, który się tu nie raz przewijał. Po przeszukaniu całego forum [228 stron] na ten temat znalazłem dużo wątków, ale żaden nie określał do końca jego rozwiązania, ani jak ktoś sobie z tym poradził, jedyne, że ktoś udał się do elektryka i po paru minutach już wszystko było ok, ale dla mnie to nie jest wyjście bo najlepiej zrobić to samemu. Chyba się większość ze mną zgadza.
    Krótka historia:
    Problem dotyczy AR 146 JTD z 2000 roku. Alfa ma tylko centralny zamek z pilota bez alarmu + immo.
    Mam 2 oryginalne kluczyki czerwone z wbudowanym pilotem oraz 1 kluczyk brązowy tzw. Matkę, dodatkowo posiadam kartę code, gdzie jest electronic code (5 cyfr) i mechanical code: (1 litera i 4 cyfry). Na odwrocie ma przyklejone 2 karteczki z cztero - cyfrowymi kodami.
    1 kluczyk używałem normalnie na co dzień działało otwieranie centralnego i z pilota i z ręki w zamku. Można nim również otworzyć bagażnik – bo gdzieś na forum wyczytałem, że do otwarcia służy tylko brązowy kluczyk, więc mówię, że tak nie jest.
    Po pewnym czasie siadły baterie w pilocie (kluczyku), więc je wymieniłem, dioda w kluczyku świeci ale centralny nie reaguje. Więc wziąłem zapasowy kluczyk, też w nim musiałem wymienić baterie, ale okazało się, że nawet po wymianie baterii dioda w nim nie świeci, więc prawdopodobnie nie działa, lub uszkodzona dioda, ale to już inny temat.
    Postanowiłem więc sobie poczytać co z tym zrobić, aby ponownie działał centralny z pilota.
    W oryginalnej instrukcji nic nie jest na ten temat napisane, mam wersję holenderską i z waszego forum ściągnięte z ZOLA. Co prawda do 145 ale można się połapać.
    Znalazłem u was 1 instrukcję po angielsku na temat programowania nowych nadajników i taką samą znalazłem również z innego źródła po polsku – mogę przesłać mam spisaną w Wordzie. Aquarius01 na forum podawał również jakiś link do programowania, ale już tej strony nie ma – może jakaś inna instrukcja. W dwóch instrukcjach które jednak zdobyłem wszystko pasowało więc wziąłem się za kodowanie. Całość skupia się w podsufitce koło oświetlenia wewnętrznego – tam jest zielona dioda i przycisk. Postępowałem zgodnie z instrukcją, trzeba wbić przyciskiem czterocyfrowy kod. Na Karce jak pisałem wyżej są 2 kody z przodu i 2 naklejone z tyłu. Z dedukcji skoro kod ma być czterocyfrowy wziąłem pierwszy z tyłu naklejony. Jak wynikało z instrukcji kod przyjęty dioda zielona migała. Zostało najprostsze wcisnąć przycisk w podsufitce wcisnąć przycisk w kluczyku, migająca dioda w podsufitce powinna zaświecić się światłem ciągłym – nic prostszego. Jednak nie do końca, nic się nie zakodowało dioda w podsufitce migała ciągle (trzymałem bardzo długo, aż palce i ręce mnie bolały po pozycja jest niewygodna).
    Czynność powtórzyłem również z drugim naklejonym kodem, również został przyjęty w podobny sposób, dioda migała, ale dalej nie udało się zakodować klucza.
    Powtarzałem to parę razy i nic. Brak komunikacji kluczyka z odbiornikiem. Dziwne
    Zrobiłem testa wprowadzając wymyślony kod czterocyfrowy i co potwierdziło, że wszystko dobrze robiłem wcześniej bo kod nie przyjęty dioda zamiast migać świeciła się informując, że jest błąd zgodnie instrukcją.
    Teraz centralny działa bez zarzutów ale już tylko z ręcznego otwierania, więc z przekaźnikami i bezpiecznikami wsio w porządku, (bezpieczniki wszystkie sprawdzone).
    Starałem się jak mogłem rozwiązać problem, ale mi się nie udało na razie, w związku z tym proszę o wasze porady pomoc, może ktoś miał taki problem po wymianie i jakoś to rozwiązałem pomoże opisać, a może dobrze działał i gdzieś popełniam jakiś błąd.
    Wspomnę, że wszystko przed wymianą baterii działało poprawnie, a kluczyk z pilotem jest oryginalny.
    Dzięki za pomoc

    Dodatkowo zapytam się o kluczyk zapasowy w którym dioda nie świeci co może być, czy może być tylko dioda zepsuta?, czy można środek wymienić lub naprawić. Również dzięki za porady, a koże znacie kogoś w pobliżu Gliwic kto może w tym pomóc i w ogóle szukam dobrego mechanika do Alfy w pobliżu Gliwic.
    Wymiana baterii nie ma nic do rozkodowania się kluczyka. Musisz mieć jakiś uszkodzenie mechaniczne lub elektroniczne. Drugi kluczyk może nie świecić z racji uszkodzonego mikrostyku. Dioda jest raczej niezniszczalna więc szukał bym przyczyny okolicy wyłącznika. Ja miałem swego czasu taki fenomen, że niby dioda migała (choć słabiej) ale nie otwierało auta. Najczęściej pomaga wymiana mikrostyku i po problemie.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klakierr
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.9JTD, 2000r.
    Postów
    749

    Domyślnie

    A ja się podepne. Mój stary odbiornik był rozwalony (rozlany kondensator), kupiłem sprawny odbiornik i zgubiłem instrukcje do programowania odbiornika. Ma ktoś taką?

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka


  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Tu jest instrukcja od kolegi Krzyśka http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ferrerid=21697
    Nie wiem czy działa, bo nie mam karty kodowej a też mam podobny problem...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klakierr
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.9JTD, 2000r.
    Postów
    749

    Domyślnie

    Kurcze, tez jej nie mam. Da się go jakoś zdobyć?

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka


  7. #7
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Kartę kodową można było kiedyś wyrobić w ASO, był to koszt około 80-90 zł, nie wiem jak jest teraz. Popytajcie w ASO. Ewentualnie w podobnych kosztach wyjdzie domontowanie osobnej centralki z oddzielnymi pilotami.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem, że coś koło 200zł w tej chwili chcą za kartę. Taniej wstawić zestaw uniwersalny ze scyzorykiem i tylko pestkę od immo przerzucić z kluczyka.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Kluczyk - pilot
    Utworzone przez mareksz159 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-01-2018, 13:12
  2. Centralny zamek pilot problem
    Utworzone przez evomarkos w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:10
  3. [GTV] centralny nie działa i ciągle otwiera bagażnik
    Utworzone przez kornol w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 18:09
  4. Kluczyk , centralny zamek , pilot , gumka....
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2012, 18:55
  5. Kluczyk/pilot
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 19:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory