
Napisał
Suchy_78
Witam Wszystkich
Na początek wytłumaczę czemu poruszam temat, który się tu nie raz przewijał. Po przeszukaniu całego forum [228 stron] na ten temat znalazłem dużo wątków, ale żaden nie określał do końca jego rozwiązania, ani jak ktoś sobie z tym poradził, jedyne, że ktoś udał się do elektryka i po paru minutach już wszystko było ok, ale dla mnie to nie jest wyjście bo najlepiej zrobić to samemu. Chyba się większość ze mną zgadza.
Krótka historia:
Problem dotyczy AR 146 JTD z 2000 roku. Alfa ma tylko centralny zamek z pilota bez alarmu + immo.
Mam 2 oryginalne kluczyki czerwone z wbudowanym pilotem oraz 1 kluczyk brązowy tzw. Matkę, dodatkowo posiadam kartę code, gdzie jest electronic code (5 cyfr) i mechanical code: (1 litera i 4 cyfry). Na odwrocie ma przyklejone 2 karteczki z cztero - cyfrowymi kodami.
1 kluczyk używałem normalnie na co dzień działało otwieranie centralnego i z pilota i z ręki w zamku. Można nim również otworzyć bagażnik – bo gdzieś na forum wyczytałem, że do otwarcia służy tylko brązowy kluczyk, więc mówię, że tak nie jest.
Po pewnym czasie siadły baterie w pilocie (kluczyku), więc je wymieniłem, dioda w kluczyku świeci ale centralny nie reaguje. Więc wziąłem zapasowy kluczyk, też w nim musiałem wymienić baterie, ale okazało się, że nawet po wymianie baterii dioda w nim nie świeci, więc prawdopodobnie nie działa, lub uszkodzona dioda, ale to już inny temat.
Postanowiłem więc sobie poczytać co z tym zrobić, aby ponownie działał centralny z pilota.
W oryginalnej instrukcji nic nie jest na ten temat napisane, mam wersję holenderską i z waszego forum ściągnięte z ZOLA. Co prawda do 145 ale można się połapać.
Znalazłem u was 1 instrukcję po angielsku na temat programowania nowych nadajników i taką samą znalazłem również z innego źródła po polsku – mogę przesłać mam spisaną w Wordzie. Aquarius01 na forum podawał również jakiś link do programowania, ale już tej strony nie ma – może jakaś inna instrukcja. W dwóch instrukcjach które jednak zdobyłem wszystko pasowało więc wziąłem się za kodowanie. Całość skupia się w podsufitce koło oświetlenia wewnętrznego – tam jest zielona dioda i przycisk. Postępowałem zgodnie z instrukcją, trzeba wbić przyciskiem czterocyfrowy kod. Na Karce jak pisałem wyżej są 2 kody z przodu i 2 naklejone z tyłu. Z dedukcji skoro kod ma być czterocyfrowy wziąłem pierwszy z tyłu naklejony. Jak wynikało z instrukcji kod przyjęty dioda zielona migała. Zostało najprostsze wcisnąć przycisk w podsufitce wcisnąć przycisk w kluczyku, migająca dioda w podsufitce powinna zaświecić się światłem ciągłym – nic prostszego. Jednak nie do końca, nic się nie zakodowało dioda w podsufitce migała ciągle (trzymałem bardzo długo, aż palce i ręce mnie bolały po pozycja jest niewygodna).
Czynność powtórzyłem również z drugim naklejonym kodem, również został przyjęty w podobny sposób, dioda migała, ale dalej nie udało się zakodować klucza.
Powtarzałem to parę razy i nic. Brak komunikacji kluczyka z odbiornikiem. Dziwne
Zrobiłem testa wprowadzając wymyślony kod czterocyfrowy i co potwierdziło, że wszystko dobrze robiłem wcześniej bo kod nie przyjęty dioda zamiast migać świeciła się informując, że jest błąd zgodnie instrukcją.
Teraz centralny działa bez zarzutów ale już tylko z ręcznego otwierania, więc z przekaźnikami i bezpiecznikami wsio w porządku, (bezpieczniki wszystkie sprawdzone).
Starałem się jak mogłem rozwiązać problem, ale mi się nie udało na razie, w związku z tym proszę o wasze porady pomoc, może ktoś miał taki problem po wymianie i jakoś to rozwiązałem pomoże opisać, a może dobrze działał i gdzieś popełniam jakiś błąd.
Wspomnę, że wszystko przed wymianą baterii działało poprawnie, a kluczyk z pilotem jest oryginalny.
Dzięki za pomoc
Dodatkowo zapytam się o kluczyk zapasowy w którym dioda nie świeci co może być, czy może być tylko dioda zepsuta?, czy można środek wymienić lub naprawić. Również dzięki za porady, a koże znacie kogoś w pobliżu Gliwic kto może w tym pomóc i w ogóle szukam dobrego mechanika do Alfy w pobliżu Gliwic.