Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Engine presure low, dziwne objawy - ciśnienie 2 bary

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie Engine presure low, dziwne objawy - ciśnienie 2 bary

    Witam!

    Mam alfę silnik 1.9 jtd i chciałbym poznać Wasze zdanie o moim przypadku. Otóż mam ją od niedawna i podobno wcześniejszy właściciel spotkał się z tym błędem raz jakiś niedługi czas temu, wcześniej tego problemu raczej nie było. Chodzi o błąd "Engine oil presure low".

    Teraz po wymianie w alfie oleju na 5w40 Valvoline, ten błąd wystąpił u mnie już kilka razy, szczególnie rano na zimnym silniku, potem raczej gaśnie chodź raz zdarzyło się że świecił całą drogę jaką miałem do przejechania a było to jakieś 10km. Oddałem to do mechanika i w miejsce czujnika wsadzili manometr i podobno na 4tyś obrotów pokazuje ciśnienie 2.1 bara. Książkowo jest ponoć 2.5-3. I teraz pytanie czy to może być coś poważnego i zaczynać się tym martwić?

    Jest też sprawa, że wcześniej mógł być wlany olej półsyntetyczny a nie syntetyczny jak teraz i być może to przez to prawda? Co radzicie jeździć na tym oleju teraz jakiś czas? Czy raczej wylać go (choć tani nie był) i spróbować czy na półsyntetyku będzie się to pojawiać?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    Nikt nie ma zadnego pomyslu na to? Doradzcie cos

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Innym olejem o spoooorej lepkości na gorąco (minerały i półsyntetyki wybij sobie z głowy bo one zbyt szybko robią się jak woda) można podleczyć stan ..... silnika. Tylko jaki stan? Skoro ciśnienie jest mniejsze niż podaje manual to znaczy, że np. pompa nie ma odpowiedniej wydajności lub coś nie za różowo ze stanem silnika - kanały, panewki. Gdzieś się to ciśnienie oleju musi gubić.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    A masz jakiś porządny filtr oleju czy jakiś tani badziew? Filtr ma też znaczenie nawet 0.5 bara.

    Wyslane z mojego SM-G900F

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał lutek26 Zobacz post
    A masz jakiś porządny filtr oleju czy jakiś tani badziew? Filtr ma też znaczenie nawet 0.5 bara.

    Wyslane z mojego SM-G900F
    kurde nie pamiętam jaki filtr a pudełko wyrzuciłem, później może popatrzę jak będzie widać..mam paragon i za filtr zaplaciłem ponad 30zł (po dosyć dobrej zniżce bo chyba około 20-30%) także raczej nie najgorszy..

    zauważyłem, że błąd się nie pojawia jeśli silnik był odpalany niedawno..tylko na zimnym się pojawia i zaraz znika..

    te panewki czy kanaly to chyba przesada trochę bo 2.1 bara to chyba nie jest źle z silnikiem..nie wiem wg mnie to może po prostu wymienić ten olej na razie?
    Ostatnio edytowane przez matgor23 ; 25-06-2014 o 15:40

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zlasu
    Auto
    Lancia Delta
    Postów
    89

    Domyślnie

    Jeżeli w filtrze nie działa dobrze zawór zapobiegający cofaniu się oleju to jest możliwy taki objaw jak piszesz. Tylko w tym przypadku po krótkim postoju (ok 15min) po dłuższej jeździe też powinien się wyświetlić/zapalić. Olej będzie miał niską lepkość z racji temperatury roboczej i szybko spłynie (jeżeli zawór uszkodzony).

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrimlocK Zobacz post
    Jeżeli w filtrze nie działa dobrze zawór zapobiegający cofaniu się oleju to jest możliwy taki objaw jak piszesz. Tylko w tym przypadku po krótkim postoju (ok 15min) po dłuższej jeździe też powinien się wyświetlić/zapalić. Olej będzie miał niską lepkość z racji temperatury roboczej i szybko spłynie (jeżeli zawór uszkodzony).
    po 15min na postoju przy dłuższej jeździe na pewno ten błąd mi nie wyskoczy właśnie..tylko jeśli olej jest zimny..powiedzcie tylko czy te 2,1 bara na 4 tysiącach to rzeczywiście niepokojąco mało? bo wydaje mi się że raczej nie

    to co byście robili na moim miejscu teraz? chyba zacznę na razie od czujnika bo tak mi inny mechanik doradza, a to wielki koszt raczej nie jest

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Do TS kosztuje nowy ok 20 zł. Pasuje nawet od lanosa. Jest taki sam.

    Wyslane z mojego SM-G900F

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    No to właśnie a roboty przy tym dużo nie ma. Powiedzcie tylko co sądzicie o tym pomiarze na manometrze jeszcze. Jutro się dopytam dokładnie ale chyba mówił mi że na 4tyś obrotów miał 2.1 bara. Czy wg Was to za mało na ten silnik? Bo możliwe że przy innym oleju jaki był wlewany ciśnienie mógł mieć wyższe.

    Ile jest książkowo w 1,9jtd?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Ja miałem podobny problem jak wlalem lotos 10w40 z Auchana. Po 700 km zaczęła kontrolka oleju na gorącym mrugać.0.5 bara na wolnych miałem. Z oleju zrobiła się woda. Teraz leje tylko porządne oleje i mam spokój. . Może trafiłem na felerną partie lotosa ale już więcej nie zaryzykuję.

    Wyslane z mojego SM-G900F

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 Dziwne Objawy
    Utworzone przez displaymode w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 21:08
  2. engine oli presure low, no proceder switch off engnie
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-05-2014, 22:00
  3. "Engine presure low, no prceder switch off engine "
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 00:23
  4. [155] 18.16v dziwne objawy
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory