Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: stuaknie w kole po wymianie hamulców

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 jtd - kartofel ;)
    Postów
    288

    Domyślnie

    podepne sie pod temat u mnie stuka klocek o zacisk podczas naciskania hamulca gdy cofam np przy parkowaniu tyłem da sie jakos to zlikwidować? ktoś miał podobny problem?

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Prowadnica z gumką jest zamontowana u góry czy na dole?
    Zamieniali to, bo podobno przed wymianą była odwrotnie i klocek wewnętrzny na skos pracował - tak klinowato się zużywał. Może to zdefromowało coś...

    @cuoreventi : wyczyszczone, ale to nie jest bicie, to jest stukanie jakby ktoś młoteczkiem uderzał w metal. Z każdym obrotem koła przy hamowaniu.

    Uzupełnienie: odnaleźli stare klocki, cieniutkie już i jeden skośnie zużyty , po ich założeniu stukania nie ma.
    No ale nie chodzi o to, żeby na starych jeździć.

    Kolejne uzupełnienie : piasta/łożysko nie są przyczyną.
    Teraz w planie wymiana zacisku bo wewnątrz cylinderka okazało się że sporo okrężnych rys jest w jego głębszej części i jest teoria że mogą przyblokowywać tłoczek gdy po założeniu nowych klocków jest maksymalnie zagłębiony w zacisku. No zobaczymy jutro cd.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 16-06-2014 o 15:36

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Cytat Napisał demonobiker Zobacz post
    podepne sie pod temat u mnie stuka klocek o zacisk podczas naciskania hamulca gdy cofam np przy parkowaniu tyłem da sie jakos to zlikwidować? ktoś miał podobny problem?
    Jeśli można podepnę się pod pytanie kolegi. Klocek stuka o jarzmo tylko przy zmianie kierunku jazdy przód - tył. Co można z tym zrobić?

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Sprawdź dokładnie kształt klocków starych i nowych - mam na myśli szczególnie te "uszy" które siedzą w jarzmie. Prawdopodobnie jest tam troche luzu i dlatego postukuja...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Też tam podejrzewam przyczynę. Jest jakiś sposób na ciaśniejsze zamocowanie klocka?

  6. #16
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    To chyba zależy gdzie jest luz. Jak blaszki siedzą za luźno w jarzmie, to może być już za luźny rowek w nim i chyba jarzmo do wymiany. Albo można spróbować przygiąć te blaszki. A jak za luźne uszy klocka w blaszkach, to klocki do wymiany. Tu za dużo się chyba nie wymyśli.

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Przyczyną najwyraźniej był zacisk - powierzchnia cylinderka w ok 1/2 była pokryta okrężnymi zarysowaniami/rowkami. Prawdopodobnie z tego powodu, że wcześniej wszystko chodziło trochę na skos, a to z kolei - z powodu nieprawidłowego montażu prowadnic (zamienione miejscami). Muszę dojść gdzie mi to montowali poprzednio :-/
    Być może też jakiś wpływ miały incydenty zamarzania linki i blokowania tego właśnie hamulca zimą.
    Klocek starł się na skos - klinowato i pewnie powodował skoszenie tłoczka który drapał powierzchnię cylinderka. Ale że klocki były już cienkie, to tłoczek wysunięty "ponad" te zadrapania. Po montażu nowych klocków schował się głębiej i natrafiał na te nierówności. Nie wiem jak to powodowało efekty dźwiękowe, ale po wymianie zacisku ustąpiły.

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Dawidku11
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SportWagon
    Postów
    113

    Domyślnie

    Witam,

    U mnie podobny przypadek, w tylnim kole slychac takie tarcie co jeden obrot kola, sciagnalem kolo zeby zobaczyc co jest,bo myslalem,ze moze moja pordzewiala oslona gdzies trze...zaczelo trzec jeszcze na starych klockach,po wymianie dalej to samo, czy to moze byc wina zacisku hamulcowego? Strasznie denerwujacy jest ten dzwiek podczas jazdy...

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    To u mnie to było stukanie/pukanie jak młoteczkiem, nie tarcie i tylko podczas hamowania. Więc pewnie nie to. Tarcie - może linka ręcznego nie odpuszcza i trze klocek? te linki to utrapienie w 156, albo zamarzają, albo śniedzieją/rdzewieją i też blokują..

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Dawidku11
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SportWagon
    Postów
    113

    Domyślnie

    klocek dolega do tarczy i zauwazylem,ze po pelnym obrocie kola bardziej styka sie z tarcza i w tym momencie jakby blokuje, zauwazylem tez ze jak zaciagne reczny i po chwili puszcze to ciezko kolo sie kreci przez chwile, mowisz ze to moze byc wina linki? bralem to pod uwage ale wydawalo mi sie ze moze byc cos innego...

Podobne wątki

  1. [156] układanie hamulców
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 19:44
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 22:19
  3. [146] Nie działa serwo hamulców po wymianie głowicy
    Utworzone przez stachchu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 08:51
  4. [146] Stuki w lewym kole po wymianie amortyzatorów ...
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 14:18
  5. [Brera] Po wymianie wahacza górnego coś wyje w kole, czy mechanicy uszkodzili łożysko?
    Utworzone przez Kaj w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 16:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory