Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 2.0 JTS błędy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,0 JTS 2004r
    Postów
    14

    Domyślnie 2.0 JTS błędy

    Witam , mam problem w postaci przepustnicy - wymieniłem na drugą uzywaną - adaptacja i znów problemy - ba jest gorzej. Samochód do 3 tyś RPM idzie , powyżej 3 000 RPM obroty rosną - brak przyspieszenia - a ostatnio nawet mi zgasło i stwierdziło niski poziom oleju. Stwierdziłem ponadto dostający się olej do przepustnicy ( pewnie dlatego mi go tak ubywa ) jak i wysciska go spod cewek i takiego zaworu powyżej korka wlewu oleju. Dołączyłem zdjęcia. Jak ktoś miał podobny problem lub sugestie jakieś to proszę - bo dwóch mechaników mi już bzdur zdążyło naopowiadać , że tak olej leje przez cewki , bo tak te silniki mają i inne pierdoły. Przy czym przeczyściłem cewki i je dokręciłem to już nie leje tak tego oleju , ale ciągle się pojawia.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0704.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	69.2 KB
ID:	135901   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0705.jpg
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	61.5 KB
ID:	135902   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	81.3 KB
ID:	135900   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error7.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	130.6 KB
ID:	135903   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error5.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	130.2 KB
ID:	135904  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error3.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	130.8 KB
ID:	135905   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error2.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	129.9 KB
ID:	135906  

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Po błędach to może to być coś nie z przepustnicą a z potencjometrem przy pedale gazu i jego okablowaniu bo miałem podobne błędy przy 1.9 jtd .

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    Skąd Ci ten olej na 'fajkach' stoi ? Masz dokręcone świece ?

    aa to jest JTS nie TS.

    ~ taka była piękna ! :C




  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Wyglada jakby się lalo spod korka wlewu oleju, pod pokrywa zaworowa nie ma tak wielkiego ciśnienia żeby wyciskalo olej. Sprawdz jak wygladaja te male, okragle uszczelki nad swiecami pod pokrywa czy tam nie przepuszcza olej. I ten zawor nad korkiem to jest zawor wariatora tez lubi przepuszczać, trzeba wymienić caly zawor.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Z korka to raczej aż tak nie pocieknie – olej jest na całej długości, a tak wg mnie byłby tylko w okolicach 1 cewki. Wygląda jakby ciekło (wyrzucało olej) pokrywą zaworów. Ale to byłoby widać na brzegu.
    - W tej konstrukcji wg mnie olej nie zaleje ani TP, ani przedniego dolotu.
    - Tam może powstać duże ciśnienie, widziałam to raz angliku. Nagle wywaliło olej pokrywą zaworów – mocno, zalało wszystko.
    - Tak, czy owak dla spokoju zrobiłabym pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Zegar kosztuje 50 PLN i można test wykonać samemu.
    - Do pomiaru kompresji w JTS, mam sceptyczne podejście. ECU wg mnie odłączy cylinder jak spadnie za bardzo. Może być kłopot z uruchomieniem etc… Ale może czasami jest to niezbędne.
    - Elektrozawór wariatora – wymieniałam, ponieważ sączył olej. Wymiana nie spowodowała żadnej różnicy w pracy silnika. Sączenie nie jest estetyczne, ale nie ma wpływu na pacę silnika. We wszystkich JTSach, które widziałam + w moim Tsie sączy się olej. Jak wymieniany jest olej max co 10kkm, to raczej nie powinien się tam nic zblokować z brudu.
    - Wyjęłabym cewki i obejrzała sobie kanały oraz świece. Wg mnie tam raczej jest dość szczelnie i tak szybko olej nie poleci na świece z góry. Przynajmniej ja czegoś takiego nie widziałam.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-06-2014 o 12:55

Podobne wątki

  1. Błędy AIR-BAG
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 20:12
  2. Air bag błędy
    Utworzone przez adagio72 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 17:23
  3. Co to za błędy
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-07-2014, 21:50
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:52
  5. Błędy ABS
    Utworzone przez kaaamilp w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 17:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory