Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Selespeed nie włączająca się pompa

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie Selespeed nie włączająca się pompa

    Jako że to mój pierwszy post, chciałbym się od razu przywitać. Kupiłem niedawno Alfę 156 2.0TS Selespeed (muszę przyznać, że się w samochodzie zakochałem po pierwszych jazdach) i nie wiem czy to jednak nie był błąd. Przejechałem mniej niż 200km i zaczęły się kłopoty.
    Podczas jazdy, przy próbie zmiany biegu wyskoczyła kontrolka skrzyni, zablokowała się na 4 biegu, nie chciała wrzucić luzu ani zmienić biegu. Szybka próba ratowania, pomogło odpięcie na chwilę akumulatora. Jednak problem zaczął się powtarzać. Podejrzenie padło na pompę, a konkretnie wytarte szczotki, ponieważ włączała się gdy np. trzasnęło się maską, tak to nie pompowała (brak reakcji po otwarciu drzwi kierowcy), co skutkowało brakiem reakcji. Chciałem się zabrać za wyciąganie jej, w tym celu dorwałem interfejs diagnostyczny aby spuścić ciśnienie z układu. Przy okazji chciałem sprawdzić wszystkie błędy itp, porobić testy i dodatkowe problemy wyskoczyły podczas próby odpowietrzania sprzęgła (od razu włącza się kontrolka skrzyni, test w MESie kończy się kodem 0C) oraz zrobienia testu serwisowego (Production/Service final calibration).
    Auto teoretycznie jeździ, pompa jak zaskoczy, to chodzi. Chciałem sprawdzić jednocześnie jak ciśnienie w układzie, wyniki widać na pierwszym zdjęciu. Pompa włącza się na ułamek sekundy gdy ciśnienie < 44bar, skacze do ~70bar po czym spada (spadek 70 do 44bar zajmuje ~3sekundy na postoju, wyłączony silnik). Akumulator ciśnienia, gruszka, do wymiany, od razu z pompą?

    Ratujcie radą, bawić się, czy się auta raczej pozbyć? Strasznie auto mi się spodobało, ogólnie Alfa, jak się prowadzi, siedzi się w środku, wygląda, jednak przy takiej awarii po takim czasie rozsądek przejmuje stery. Gdzie szukać przyczyny błędów, jak je wyeliminować (jakim kosztem)?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can9ec.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	89.4 KB
ID:	136053  

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Wymienisz szczotki pompa zacznie działć, wymień gruchę i po kłopocie. Zrób też kalibrację sprzęgła i będzie cacy. Wszystko jest na forum w dziale: zrób to sam.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Też obstawiam akumulator ciśnienia.
    A jeśli po wymianie gruchy pompa wysokiego ciśnienia nadal będzie szwankowała to jak pisał kolega Woland wymiana szczotek załatwi sprawę.

    Pzdr

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    i przekaźnik od pompy do sprawdzenia, może wypalony? i instalacja, kostki

Podobne wątki

  1. [159] Włączająca się klimatyzacja
    Utworzone przez Rafael w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 20:30
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-11-2013, 21:14
  3. pompa selespeed
    Utworzone przez lemione w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2010, 21:50
  4. [156] Zacinajaca sie pompa Selespeed
    Utworzone przez mefisto9000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2008, 20:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory