Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: muł przed wycięciem dpf i po

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1.9 jtdm 193km Q-tronic
    Postów
    118

    Domyślnie muł przed wycięciem dpf i po

    Witam ! Około tygodnia temu byłem wyciąć filtr DPF programowo jak i fizycznie. Przed wycięciem samochód miał zamuła jak i błąd check engine - po podłączeniu do kompa mechanik stwierdził, iż jest to zapchany dpf. Tak więc wyciąłem dziada. Przy okazji zmapowałem silnik. okazuje się, że samochód ma muła, ja nie miałem czasu załatwić już tej sprawy na miejscu w warsztacie. Prognoz na awarie, jest wiele. Auto dostaje ogromnego kopa dopiero na ok 2 tys obrotów. sprawdzałem przepływkę poprzez jej odłączenie - brak jakiejkolwiek różnicy. po podłączeniu do kompa brak jakiegokolwiek błędu. Cóż to może być???

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    Od 2k obrotów zaczyna pompować turbina?
    Ciągnie od 2 do 4k obrotów - normalka.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1.9 jtdm 193km Q-tronic
    Postów
    118

    Domyślnie

    no wiadomo ! ze zaczyna. ale muł zrobił sie niewyobrażalnie żółwi. ciężko wbić się na rondo. przed tem było żwawiej o wiele.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Jak wyglądają klapy wirowe? Kiedy kolektor był ściągany? A jak EGR?

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Skoro byles na remapie to na hamowni i diagnostyce przed remapem powinno wyjsc co jest nie tak








  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1.9 jtdm 193km Q-tronic
    Postów
    118

    Domyślnie

    a propo klap wirowych i kolektora, to nic o tym nie wiem. tak myslalem, ze prawdopodobnie moze o to chodzić. powiedzcie mi, czy to duzy koszt ? duzo roboty aby to rozebrac?
    co do profesjonalnosci firmy i podejścia nie będę się zbyt wiele rozpisywal, w kazdym razie, jak zdiagnozuje problem, mam sie udać jeszcze raz w celu poprawienia i sprawdzenia samochodu. a ze mam 100 km do miejscowości Słupsk, to nie jest dla mnie proste. Do Cinka i innych speców nie udałem sie ze względu na odległość - ok 500 km. a zakład w którym byłem ma dobrą opinię , dodatkowo nie jedna alfę już robił. więc nie wiem, dlaczego tak wyszło.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Jeśli masz działający EGR to kolektor ssący po przebiegu 100kkm jest pokryty w środku grubą warstwą sadzy zmniejszającą przekrój kolektora. Objawy są m.in. takie, że auto jest mułowate. Dodatkowo mechanizm klap wirowych jest dość lichy i szybko powstają nieszczelności, które są zabójcze dla silnika (dot. to kolektorów aluminiowych). Generalnie mechanicy z niewyjaśnionych powodów bagatelizują temat kolektora ssącego, więc trzeba ich naprowadzić na ten temat. Kolektor ssący i EGR to pierwsza rzecz, którą trzeba się zająć w silniku jtdm w 159. EGR możesz na próbę zaślepić pełną zaślepką, mimo pojawienia się błędu silnik nie będzie działał w trybie awaryjnym. Zaślepka kosztuje kilkanaście złotych na allegro (musisz kupić zaślepkę pełną, bez dziur).
    Montaż/demontaż kolektora to koszt 300-600 zł + nowy pasek rozrządu. Z kolektora najlepiej jest usunąć klapy wirowe, nie ma to negatywnego wpływu na dynamikę, a zwiększa niezawodność samochodu. Mechanizm klap jest niestety przykładem bardzo słabej inżynierii.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 29-06-2014 o 22:02

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1.9 jtdm 193km Q-tronic
    Postów
    118

    Domyślnie

    czyli najpierw zrobie tę zaślępkę - to chyba najmniejszy koszt. a przy okazji wyeliminuje jedną rzecz. Dobrze myślę? łatwo jest to zrobic samemu , czy lepiej zlecic mechanikowi?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Nikos
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150KM,Alfa Romeo Gt 3.2 V6
    Postów
    227

    Domyślnie

    dobry mechanior nie musi rozpinać rozrządu , koło pasowe pompy raila zostaje na silniku i nie trzeba kupować nowego paska...

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1.9 jtdm 193km Q-tronic
    Postów
    118

    Domyślnie

    dobrze wiedzieć. przejade sie i jutro porozmawiam z mechanikiem . problem w tym , ze u mnie w miescie nikt sie nie zna na alfach. Jak kiedyś podjechałem do diagnosty ( taki starszy pan, co ma dziurę w szyi. a żeby mówić -musiał wsadzić palec w tę dziurę i wydobywał sie chrypliwy głos). Więc ja do niego: czy można sprawdzić zawieszenie ?? on: co to za auto , gdzie ono jest?? ja ;wskazałem palcem na moją maszynę. on: wsadził palec i zachrypniętym głosem powiedział - O BOŻE. wiec sami widzicie co musze znosić

Podobne wątki

  1. Części z 166 po FL do przed FL
    Utworzone przez bmcmateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-09-2011, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory