Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: luzy na przegubach

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie luzy na przegubach

    Witajcie.

    Dzisiaj zauważyłem, że jak chwytam za półosie to mają spore luzy ~3mm. Przy ruszaniu półosiami (lewo prawo) dochodzi stuk. Domyślam się, ze przeguby są do wymiany. Czy w 147 1.9 JTD da radę wymienić przeguby osobno zewnętrzny i osobno wewnętrzny. Przy ostatniej wymianie wahaczy widziałem, że wymiana zewnętrznego przegubu nie jest chyba trudna... gorzej z wewnętrznymi. Plan mam taki, żeby zrobić maksymalnie tyle ile mogą samodzielnie (czyli np wymienić zewnętrzne przeguby samodzielnie) a resztę wymianę wewnętrznych przegubów zostawić komuś kto się na tym zna.

    A może wewnetrzne przeguby są ok i tylko zewn wystarczy wymienić? Czy można jakoś zdiagnozować który przegub zewn/wewn jest do wymiany? Macie jakieś doświadczenia w tej materii ?

    P.S. Postaram się później zamieścić filmik z kanału .. może ktoś z was coś podpowie.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Troszke luzu tam masz, lecz przegub nawet nowy będzie miał minimalny luz, bo musi miec. Tego nie da się zrobić na sztywno.
    Masz jakies efekty dźwiękowe podczas jazdy, czy po prostu szukasz dziury w całym?

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Mariano1980
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Stąporków, Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105, 1999,
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jestem po wymianie wewnętrznego prawego jest trochę roboty. U mnie był luz góra dół i było pykanie przy ruszaniu cofaniu na przemian. Do 1.9 105 pasuje z wv T4 jest identyczny 108 mm srednicy zewn. i 28 zębów na wieloklinie śruby 10, nie wiem jak u Ciebie ale jest kilka rodzajów tych przegubów. Luz wzdłużny musi być aby mogło to pracować podczas ruchów zawieszenia.
    Ostatnio edytowane przez Mariano1980 ; 05-07-2014 o 21:10

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Troszke luzu tam masz, lecz przegub nawet nowy będzie miał minimalny luz, bo musi miec. Tego nie da się zrobić na sztywno.
    Masz jakies efekty dźwiękowe podczas jazdy, czy po prostu szukasz dziury w całym?
    No własnie efektów dźwiękowych chyba nie mam ... chyba bo aktualnie ustaliłem, że mam też do wymiany gumy pod stabilizatorem. Czy coś jeszcze oprócz stabilizatora stuka to się okaże po wymianie tych gum. Uspokoiliście mnie z tym, że jakieś tam luzy musi mieć taki przegub. Wygląda więc, że chyba niepotrzebnie robię problem tam gdzie go nie ma

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jak nie słyszysz stuku przy mocnym depnięciu na gaz jaki i również przy gwałtownym ujęciu gazu, auto nie wibruje podczas przyśpieszania, to ja bym tego przynajmniej na razie nie tykał.
    A zewnętrzne jak mają całe osłony i smar to pożyją długo. Możesz je sprawdzić np. na pustym parkingu. Kierownica na maxa w jedną stronę i kręcisz się w kółko dodając i ujmując gazu - z drugą stroną tak samo. Jak nic nie strzela to jezdzij i ciesz się jazdą.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Jak nie słyszysz stuku przy mocnym depnięciu na gaz jaki i również przy gwałtownym ujęciu gazu, auto nie wibruje podczas przyśpieszania, to ja bym tego przynajmniej na razie nie tykał.
    A zewnętrzne jak mają całe osłony i smar to pożyją długo. Możesz je sprawdzić np. na pustym parkingu. Kierownica na maxa w jedną stronę i kręcisz się w kółko dodając i ujmując gazu - z drugą stroną tak samo. Jak nic nie strzela to jezdzij i ciesz się jazdą.
    Nie nic takiego się nie dzieje,... Słyszę stuki ale jak wjade w dziurę ... Czyli przez ten stabilizator ... Na równym przy przyspieszaniu skrecniu jest cisza także nie będę się tym przejmował . Dzięki bardzo wielkie.

Podobne wątki

  1. Luzy zaworowe V6 TB
    Utworzone przez zimnylm w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 07:23
  2. Luzy zaworowe ? 1,9 JTD
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 22:25
  3. Luzy na kierownicy
    Utworzone przez kalaruch w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-06-2011, 11:58
  4. Luzy zaworowe 166 2.4 JTD
    Utworzone przez Toruń w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:27
  5. gumy na przegubach
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 16:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory