Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Problem z rozruchem na ciepłym silniku V6

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    Wczoraj po kilu dniach stania w garażu skasowałem błędy w ecu. Opaliłem i pojechałem zagrzałem. Kilka sklepów kilka startów na gorąco i nic .... po powrocie jeszcze ja zagrzałem do włączenia wentylatorów i zgasiłem, odpaliła bez zająknięcia. żadnych kłopotów.

    Trochę to dziwne ze problem pojawia się po dłuższym postoju np. dwa tygodnie.

    Ale jak zauważyłem gdy problem się pojawia a odepnę przepustnice od koski to check engine przestaje migać. Może to silnik krokowy przepustnicy? Bo jak tylko się schłodzi to znowu pracuje idealnie.

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=wJKv...ature=youtu.be Filmik z pruby odpalenia na ciepło, po 15 minutach check engine przestaje migac i silnik odpala.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Motylek lata pęknie zacznij od czyszczenia wtyczek przy przepustnicy i pedale, jeśli nie pomoże to do podmiany potencjometr pedału lub cała przepustnica.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    Myślałem też by rozebrać przepustnice, może cos tam nie dyga. Czy ktoś ja rozbierał?

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=_ysb3IDwfzU

    Jak będziesz ściągał obudowę to delikatnie bo nasadzona jest na 2 "bolce"
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    Wziołem się za robotę
    - wyciągnąłem pedał gazu wraz z potencjometrem ( wyglądał całkiem spoko)
    - Rozłożyłem przepustnicę podczyściłem ścieżki i te dwa piny

    PO pierwszych testach problem nie wystepuje na razie trochę pojeżdżę i zobaczymy

    ps. Jakie życie było proste gdy samochody były mechaniczne nie ( elektroniczno upchane czujnikami i potencjometrami)

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    problemowi jest winna jednostka sterująca praca silnika. Która w silniku v6 cf3 zamocowana jest na kolektorze ssącym zaraz nad jednym z kolektorów wydechowych. Mianowicie gdy po wyłączeniu silnika w ciepłe dni gorące powietrze nagrzewało go do dość wysokiej temperatury nie mogłem odpalić silnika wyskakiwał komunikat vdc i samochód nie chciał odpalić. Różne rzeczy radzono mi wymienić i dość duzo czasu spędziłem głowiąc się w czym problem. Spawdziłem chyba wszystko co mogło być winne styki przerywacze, przepustnice, wszysko co po nagrzaniu w komorze silnikowej mogło na skutek ciepła rozszerzyć się i tracic styk. W końcu pewnego dnia po rozgrzaniu silnika, i zaistnieniu problemu zacząłem wszystko schładzać sprajem.... schłodzeniu opisywanej płytki problem znikł
    coś w środku pod wpływem ciepła warjuje i wywala takie błędy....

    Część jest nie naprawialna wiec czekam już na nową, do cf3 nie jest fatwo dostać.

    W sumie sam się wpedziłem w problem podczas diagnostyki.
    - problemy które pokazywał ecu byłey następstwem wypinania przezemnie kostki przepustnicy ( komputer uzawał to jako usterkę czujnika przepustnicy jak i sterowania ta przepustnicą)
    - Gdy problem wystepował ( palenie się check engine ) urzadzenie diagnostyczne nie potrafiło się polączyć z ecu
    - Po naprawieniu przepusnicy i załorzeniu jej było dosyć chłdno i problem nie wystepował.

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Rozumiem że twój sterownik jest sprawny, tzn pali kiedy nie nagrzeje się do temperatury dużo powyżej dopuszczalnej?

    W V6 CF1 i CF2 sterownik jest po prawej stronie w nogach u pasażera. Jak dla mnie jedynym sensownym rozwiązaniem jest przeniesienie ECU z kolektora w bardziej chłodne miejsce - w nadkole albo do kabiny. Szkoda wymieniać coś, co zaraz znowu zwariuje.

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    Hm też pomysł.... tylko ze na moje nieszczęście znalazłem juz uzywany cf3 i zamówiłem ( posiadam 2 letnią gwarancje na niego).

    ps. lepiej czuje się z mechaniką niż z elektryką, a nawiasem zachodzę w głowę dlaczego go tam umieścili?

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie chce Cię martwić, ale taka operacja raczej się nie uda. Wymiana samego ECU musi pociągnąć za sobą wymianę kluczyków oraz centralki immo, chyba że dostałeś do ECU kartę kodową i w aso dokodujesz posiadane kluczyki. Teraz mi to do głowy przyszło.

    Pytasz czemu tam umieścili - masz anglika, ale to chyba nie powód. Raczej dlatego, żeby coś się właśnie popsuło (przy dzwonku, albo właśnie od temperatury). Jest też opcja wyjęcia i rozebrania ECU oraz przelutowania wszystkich pól lutowniczych najlepiej piecowo, objaw wskazuje na utratę połączenia elektrycznego w którymś miejscu. Oczywiście przegrzanie też wchodzi w grę (ecu ma swój czujnik temperatury) ale według mnie to bardziej zimny lut gdzieś w samym komputerze.

Podobne wątki

  1. 1.9jtd - problem z odpaleniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-10-2020, 14:21
  2. [164] Problem z zapalaniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-06-2016, 16:31
  3. [159] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez Mikas89 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-04-2016, 19:25
  4. Problem typu - szarpie na ciepłym silniku
    Utworzone przez redzi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2008, 10:57
  5. alfa romeo 156 2.0ts problem na ciepłym silniku
    Utworzone przez xj750 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2007, 18:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory