Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Falowanie obrotów w JTD 105KM

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar kosmos
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Środa Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9JTD 1999r
    Postów
    8

    Question Falowanie obrotów w JTD 105KM

    Siemanko. Pacjentka to 145 z 105 konnym JTD. Przegoniłem dosyć ostro (praktycznie zamknąłem licznik, dokładnie to dociągnąłem do książkowej prędkości maksymalnej) musiałem bo byłem spóźniony, ale NIE ZROBIŁEM TEGO NA ZIMNYM SILNIKU tylko już wygrzanym (wg licznika 90 stopni z resztą auto jeździło cały dzień, a to był dosyć upalny dzień prawie 38 stopni), po dojechaniu na miejsce odczekałem minutkę, bo wiem że po takich przejazdach trzeba dać odpocząć turbinie itd. Na drugi dzień, rano odpaliłem i zauważyłem falowanie obrotów dosyć zauważalne (jak zwykle na wolnych jest to 900 obr/min tak teraz skakało od 800 do 1000), przejąłem się tym trochę, ale potrzebowałem auta, i jeździłem nią normalnie, potem przeciągnąłem ją na 1 i na 2 i ustało, znów równe 900 obr/min. Czy jest możliwe, że po dostaniu w palnik wtryski się jakoś rozregulowują? Trochę to dziwne, bo nic się samo nie robi, czy może zawory świrują, czy to inny czort? Akcje tego typu to raczej pojedyncze krótkie epizody. Od tego zdarzenia minął jakiś miesiąc i już się to nie powtórzyło.

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie

    Proponuje podłączyć FES i sprawdzić ciśnienie paliwa, być może regulator Ci się kończy. Filtr paliwa też dobrze jest sprawdzić.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar kosmos
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Środa Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9JTD 1999r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Filtr paliwa nie bardzo bo 3 tys temu byla wymiana oleju to wyminialem wszystkie filtry. Ale dobrze musze ogarnac z tym FESem. Bo od przedwczoraj zaczela lubic wyzsze obroty tj. jak staje po jezdzie to chwile pochodzi na 1200 i po kilku sekundach wraca... Zobacze o co chodzi. Dzieki

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Łódź - Dąbrowa
    Auto
    alfa romeo 156 2,4 JTD 99r
    Postów
    45

    Domyślnie

    Wydaje mi się że falowanie obrotów to raczej jakiś czujnik który dostał na wysokich obrotach ciut po garach i normalnie troszku ześwirował.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar kosmos
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Środa Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9JTD 1999r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Wyszedl blad czujki polozenie pedalu gazu ewentualnie sam potenciometr jest do luftu zaraz troche wolnego mam to sobie porobie.

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar kosmos
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Środa Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9JTD 1999r
    Postów
    8

    Domyślnie

    30cm kabla od potencjometru w kabinie było lutowane co parę cm, wymieniony i wszystko śmiga jak trzeba
    Temat do zamknięca

Podobne wątki

  1. Falowanie obrotów 2.4 JTD
    Utworzone przez aj1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 14:51
  2. [156] - Falowanie obrotów
    Utworzone przez OSKAR w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 12:02
  3. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. falowanie obrotów w jtd....
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory