Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 117

Temat: Monitor zatkania i wypalania DPF - już jest

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar markos7
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Siemianowice Śl.
    Auto
    159SW 1.9JTDM 150KM
    Postów
    94

    Domyślnie

    I oczywiście nie przyjmujesz tego, że ktoś może być jednak ciekaw tego.
    A z postów na tym forum wynika że część użytkowników chce to wiedzieć, choćby dla własnego widzimisię.
    W niektórych ( nielicznych ) markach taka informacja jest w standardzie wyświetlana na wyświetlaczu.
    Dla mnie, w sumie, wystarczyła by informacja że wypalanie jest w trakcie np. dlatego żeby w czasie tego procesu nie zgasić silnika.

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    267

    Domyślnie

    Cytat Napisał markos7 Zobacz post
    W niektórych ( nielicznych ) markach taka informacja jest w standardzie wyświetlana na wyświetlaczu.

    Zniszczyłeś właśnie mój światopogląd W których markach i modelach informacja o wartości zapchania filtra jest wyświetlana w standardzie?


    Od siebie mogę dodać jedynie, że fajnie byłoby gdyby to coś miało możliwoś wyłączenia oświetlenia albo jakiś timer, cokolwiek co sprawi, że nie będzie non-stop przeszkadzać pomiędzy tymi zegarami.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Cytat Napisał markos7 Zobacz post
    I oczywiście nie przyjmujesz tego, że ktoś może być jednak ciekaw tego.
    A z postów na tym forum wynika że część użytkowników chce to wiedzieć, choćby dla własnego widzimisię.
    W niektórych ( nielicznych ) markach taka informacja jest w standardzie wyświetlana na wyświetlaczu.
    Dla mnie, w sumie, wystarczyła by informacja że wypalanie jest w trakcie np. dlatego żeby w czasie tego procesu nie zgasić silnika.
    Jeżeli dla "widzimisię" to nie mam pytań. Chodziło mi raczej o racjonalne wykorzystanie tej wiedzy. Mnie osobiście to nie interesuje, bo po to jest dpf żeby działał i się wypalał wtedy kiedy trzeba. W czym mianowicie miałaby mi pomóc informacja, że filtr jest dzisiaj zatkany np. w 80%, a przykładowo tydzień temu w 50% ? Na marginesie natomiast chciałbym zaznaczyć, że proces wypalania da się odnotować przy pomocy istniejących instrumentów, chociażby po zwiększonych obrotach silnika i wychylonej wskazówce ciśnienia doładowania.

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar markos7
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Siemianowice Śl.
    Auto
    159SW 1.9JTDM 150KM
    Postów
    94

    Domyślnie

    Objawy wypalania wszyscy znają, ale da się to przeoczyć.
    Kilkukrotnie zdarzyło mi się. Nie chce mi się gapić we wskaźnik turbo ani przełączać komputerka na spalanie chwilowe.
    Nikomu nie wmawiam że jest to potrzebne, informuję tylko że udało mi się to zrobić.
    Proszę zatem nie wmawiaj mi, że jest mi to niepotrzebne skoro ja to chcę mieć u siebie.
    Równie dobrze można powiedzieć po co zegarek na tablicy skoro ten instrument mam na ręce.

    Z mojej strony koniec dyskusji na temat "po co mi to". Odpowiem tylko na pytania techniczne.

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Ja nie wmawiam Ci, co jest Ci potrzebne Sam wiesz to najlepiej Nie denerwuj się proszę, bocian też już Ci o tym wspominał. Mniemam bowiem, że skoro podajesz cenę na forum to nie myślisz jednak tylko o sobie, lecz chcesz to po prostu sprzedać Skoro tak, to przecież mam prawo wyrazić swoje zdanie. A nawiasem mówiąc, skoro jest to oferta sprzedaży, to bardziej nadaje sie do działu bazar
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 14-07-2014 o 20:12

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    " niedrogie " - i tu rodzi się kłopot
    bo na teraz np legalne alfaobd mobile kosztuje chyba 160zł
    i robi znacznie więcej niż tylko dpf
    fakt- potrzeba urządzenia zew. ( smartfon ) no ale porównując koszta i mozliwosći dla mnie jednak wygrywa
    nawet gdybym miał specjalnie do tego kupić jakiś używany gsm za pare dych

    Chyba to trzeba poprzeć bo każdy kto projektuje i widzi układ to stwierdzi że jest przy drogi.
    Oczywiście nie licząc czasu potrzebnego na zaprojektowanie. Ale też nie przesadzajmy
    Takie moje zdanie.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    Bardzo dobrze, że kolega robi coś takiego - co najmniej kilka razy czytając forum trafiałem na narzekania, że szkoda, że czegoś takiego nie ma. Wiadomo, że DPF może narobić problemów. Są ludzie, którzy jeżdżą głównie po mieście - dla nich będzie to na pewno bardziej przydatne. Kibicuję projektowi.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Myślę, ze krótka wersja byłaby ciekawym kompromisem ergonimiczno-estetycznym. Mielibyśmy pod ręka najważniejsze informacje (ze filtr mocno zapchany i wypalanie tuż tuż oraz, ze wypalanie właśnie trwa). To dość przydatne i fajnie byłoby to mieć w zasięgu wzroku. A więcej chyba nie potrzeba. Jeszcze lepiej jakby udało się to na główny wyswietlacz wrzucić. I trzymam kciuki za sukces rozwoju projektu w tym kierunku.

    Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 16v
    Postów
    51

    Domyślnie

    W mojej opinii sposobom na rozpropagowanie tego modułu jest to zrobienie w sposób idealny czyli na zintegrowanym wyświetlaczu. Każdy dodatkowy wyświetlacz oszpeci konsole. Nie jest to informacja krytyczna dla działania samochodu więc będzie mało chętnych na opcje z dodatkowym ekranem.

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Ja bym chętnie wziął (kupił) na testy wersją obecną bądź skróconą. De facto najwygodniejsze (oprócz wyświetlacza) byłoby dodanie jeszcze buzzera, który zapiszczałby (1-2s) w momencie rozpoczęcia wypalania. Całość wsadziłbym sobie w miejsce gdzie to nie przeszkadza (do popielniczki albo w okolice panelu od przeciwmgielnych) i mógłbym zobaczyć jaki jest stan filtra a wypalanie byłoby sygnalizaowane dodatkowo akustycznie buzzerem za 2zł.

    Pytacie DLACZEGO? Ano dlatego warto wiedzieć i znać stopień zapełnienia, że pozwala to po 1 obserować pracę DPF bez żadnych dodatkowych magii typu kabel, komputer itp. Pozwala to na wyprzedzenie pewnych rzeczy, jak zaskoczenie w trasie zatkanym DPFem który dokonał żywota.
    Informacja o wypalaniu jest bardzo ważna, żeby przypadkiem nie zgasić auta w czasie wypalania - były przypadki, kiedy zaparkowane na palnej powierzchni (trawa) auto zapaliło się od temperatury wydechu. Tam jest 900 stopni co rozpuszcza asfalt. Druga sprawa że to bardzo niezdrowe dla filtra - wypalanie po zgaszeniu silnika ciągle trwa przepalając strukturę filtra co prowadzi do awarii.
    No i rzecz najważniejsza - nie każdemu chce się obserowwać spalanie albo wskazówkę od turbo. Brak informacji o wypalaniu jest moim zdaniem zabiegiem producentów, którzy liczą na niewiedzę użytkownika i szybsza wizytę w serwisie.

    PS. 159 2006r, 168tys i dpf wypala się co 1080km (średnia z ostatnich pomiarów, 40% miasto 60% trasa).

Podobne wątki

  1. [159] Sygnalizacja Wypalania DPF
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 09-09-2020, 21:08
  2. [159] 'Błąd DPF' doprowadził do wymuszonego wypalania DPF
    Utworzone przez multiply w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 09-07-2015, 09:43
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 09:14
  4. monitor LCD w zagłówku
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 14:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory