Runflat to przede wszystkim dużo większe bezpieczeństwo w przypadku, kiedy np przy prędkości 140-150km/h wzwyż opona (zwłaszcza na przedniej osi) zostałaby przebita. Często gęsto są wypadki, gdzie są opisywane tak: "Kierowca z niewiadomych przyczyn zjechał na lewy pas/pobocze i uderzył w samochód naprzeciwko/drzewo.", które zazwyczaj są skutkiem przebicia przedniej opony.
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
Dwie kwestie:
1. Na drogach z dopuszczalną prędkością w tych okolicach nie ma aut jadących z naprzeciwka i drzew.
2. Skąd takie info, że najczęściej winna w sytuacji zjechania na przeciwległy pas, uderzenia w drzewo jest przebita opona?
Rzeczywisty skutek przebicia opony 195/45R15 przy około 120km/h - auto dało odczuć, ze jest coś nie tak - efekt - spokojne wyhamowania i zjazd na pobocze. I nie była to nawet opona XL.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Ad.1 Chyba nie jeździsz w PL i nie jesteś mijany przez wariatów jadących z taką prędkością (na S3 częste)
Ad.2 Przebita przednia była? Niektóre auta (jak 159 w 2.4JTDM) mają ciężki ryjek i podejrzewam, że skutki przebicia opony na przedniej osi będą ostrzejsze w skutkach (ściąganie) niż np. tylnej, czy w samochodzie o innym rozkładzie mas.
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
Ad 2 tez sie zastanawiam skad te dane o oponie ....
Ktos wyprzedzal , zderzyl sie , nie przezyl , nie mieli kogo zapytac czemu zjechal na.lewy pas = nie wyjasniona przyczyna zjechania
Jestem w stanie skrzynke wodki postawic ze ponad polowa tych niewyjasnionych to jednak jakies wyprzedzania itp a opona to moze jakies ledwie %
No ale.udowodnic.nie ma.jak niestety
Bocian, moja wina - nie doprecyzowałem, że chodziło o łuk drogi owej nieszczęsnej S3, gdzie bardzo często są takie akcje i tutaj IMHO Run Flat nie zaskoczy, jak się coś takiego wydarzy na łuku/zakręcie
https://maps.google.com/maps?q=52.01...num=1&t=h&z=15
PS: ciekawy teścik Run Flat
http://youtu.be/mxHwrMh76tE?t=1m28s
PPS: Nie każdy ma łatwo, po przebiciu opony
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbc...AT10/140609585
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/art...GION/131219894
http://epoznan.pl/news-news-27060-Wy...peknieta_opone
i tutaj ciekawa relacja
http://www.oponeo.pl/artykul/pekniec...dkosci-relacja
Ostatnio edytowane przez cra3y ; 27-07-2014 o 21:32
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
tak swoją drogą Panki Franki pamietejcie ze przy wystrzale DODAJEMY GAZU, NIE HAMUJEMY! poczytejcie o wektorach
no ale swoją drogą niechciołbych mieć wystrzału na winklu przy 100km/h gdy z naprzeciwka tir leci 90...dlatego ów run-o-flat też mam zainstalowane jako zima.
moja SIWO 9 --------> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...szara_9_a.html
Ja mam letnie run flaty, ale w przypadku opon zimowych chyba tez wejde w ten rodzaj opon. Skoro juz przywyklem do utraty komfortu związanej ze stosowaniem opon w tej technologii, to wiele argumentow związanych właśnie z bezpieczeństwem przekonuje do inwestycji w run flaty również w przypadku zimowek. Ciekawe tylko jak sprawuja sie na zamarzniętej, zasniezonej i oblodzonej nawierzchni.
@Cra3y - końcówka przeslanego testu daje najwięcej do myślenia. A przytoczone artykuły to potwierdzają
Pozdrawiam,
Arek
Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez ArcoMancino ; 27-07-2014 o 21:48
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]