Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Temat: Nietypowy problem z klimą.Nawiew zimny z jednej strony

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    A do tych klap ciepłe/zimne i kierunki nawiewów się dostałeś że mówisz że działają płynnie?
    A co do tej od obiegu wewnętrznego prawdopodobnie pękła ci prowadnica którą steruje silniczek dlatego się zablokowała.
    Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
    Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Aby dostać się do silniczka obiegu zamkniętego trzeba zdjąć podszybie i po prawej stronie przy elektrowentylatorze jest klapa i silniczek. Choć przyznam, że trochę to dziwne ponieważ zazwyczaj wyłamuje się plastik i wówczas obieg jest cały czas otwarty. U Ciebie jeżeli jest zamknięty to albo padł silnik, albo nie dochodzi prąd. Może faktycznie przyczyną problemów może być obieg zamknięty, albo...
    Ostatnio edytowane przez deka07 ; 30-07-2014 o 21:52

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Sprawdziłem dzisiaj co nie co i odkryłem przyczynę nierównomiernej dystrybucji chłodu.

    Wyciągnąłem filtr powietrza i włączyłem klimę na LOW. Po 5 minutach pracy sprawdziłem organoleptycznie temp. parownika. Odkryłem że parownik jest zimny tylko z prawej strony (od pasażera) reszta parownika jest ledwo chłodna lub w temp otoczenia. Teraz pytanie brzmi : o co chodzi ? Dlaczego parownik jest chłodny tylko częściowo. Zapchał się ?

    Sprawdziłem klapę wewnętrznego obiegu, nie musiałem nawet zdejmować całego podszybia, wystarczyło odkręcić klika śrub i odgiąć podszybie w górę. Prowadnica klapy spadła z serwa bo była lekko pęknięta. Podkleiłem ją , wsadziłem z powrotem oś serwa i złożyłem wszystko do kupy. Klapa działa prawidłowo. Swoją drogą, ciekawe, że serwo nie ma jakiegoś ogranicznika tylko przesuwa się aż do napotkania oporu. Sergio nie pomyślał projektując ten mechanizm.

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wygląda jakby był zapchany. Znaczy się czynnik przepływał powoli/opornie i zdążyło odebrać temperaturę za nim dopłyną do końca radiatora. No ale to taka tylko hipoteza bo nie wiem jak jest zbudowany parownik. Ciekawe jak jest w innych 166.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Wygląda jakby był zapchany. Znaczy się czynnik przepływał powoli/opornie i zdążyło odebrać temperaturę za nim dopłyną do końca radiatora. No ale to taka tylko hipoteza bo nie wiem jak jest zbudowany parownik. Ciekawe jak jest w innych 166.

    Ciekawe dlaczego jest zapchany . Ten parownik na pewno nie jest w stanie oddać temp. z tak małej powierzchni która teraz działa efektywnie. Swoją drogą ciekawe jak czyścić przewody klimy, parownik, chłodnicę ... wlewa się tenzi truck-a , potem wodę destylowaną i suszy się wszystko sprężonym powietrzem ?

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem, nie spotkałem się z takim problemem. O ile to problem może tak ma być. Zupełnie nie mam pojęcia.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Sprężarka się zużywa czego nie może wyłapać osuszacz to zalegnie w skraplaczu lub parowniku ewentualnie w zaworze rozprężnym a do czyszczenia układu klimatyzacji służy na przykład taka maszynka :
    https://www.youtube.com/watch?v=JGn3BY7062w

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Byłem w zakładzie zajmującym się wyłącznie klimatyzacją samochodową.

    Po 2 godzinach szukania usterki okazało się że jakiś jebany "Janusz biznesu", który w tym roku robił mi serwis klimy (uzupełnienie czynnika bez odgrzybiania) za 140 zł nie wymienił osuszacza. Sorbent z osuszacza się wykruszył i poszedł w przewody klimy, zalepiając przewody. Osuszacz klimy to koszt 30 zł, a teraz mam zapchany parownik, skraplacz i prawdopodobnie wysrany kompresor. W poniedziałek jestem umówiony na naprawę bo teraz kolejka po horyzont.

    PS. a czyszczenie wstępne klimy polega na usunięciu czynnika i wpuszczeniu azotu pod wysokim ciśnieniem. Jeśli to nie pomaga trzeba rozbierać wszystko i czyścić specjalną żrącą chemią.
    Ostatnio edytowane przez bussoholik ; 31-07-2014 o 14:16

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Wracam do tematu bo kompletnie zgłupiałem ... Dzisiaj po roku jazdy z dwustrefową klimą wymieniłem parownik (używka) i presostat (używka) ale problem jest dokładnie ten sam, zimna jest tylko prawa strona parownika. Mam do was prośbę, czy ktoś może włączyć u siebie klimę na LOW w 166 i wyjąć filtr kabinowy sprawdzając czy parownik jest zimny na całej powierzchni ? Nie che mi się wierzyć w to, że mam dwa zapchane parowniki w dokładnie tym samym miejscu.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Panowie potrzebuję pomocy z klimatyzacją. Dalej nie poradziłem sobie z tym tematem, parownik nie chłodzi się równomiernie i mam pytania do kogoś kto zna się na klimatyzacji:

    1. Poprzedni właściciel nie zmieniał osuszacza w klimie który się wykruszył i wysłał w swojej agonii kulki o średnicy 2-3 mm. Zgodnie z tym schematem budowy klimy kulki nie mogły przedostać się za zawór rozprężny, ponieważ po rozbiórce dokładnie widać że gaz rozpręża się bardzo małym otworem w którego środku jest trzpień. Teoretycznie nie powinienem mieć więc kulek w parowniku. A tylko pomiędzy filtrem a parownikiem, ew. w skraplaczu. Czy dobrze kombinuję ?


    2. Czy nierównomierne "ziębienie" parownika może wynikać ze złej pracy zaworu rozprężnego (w miejscu gdzie wchodzi środek chłodzący w postaci płynnej miałem mnóstwo kulek) ?
    3. Czy powyższe objawy mogą wskazywać na uszkodzony/zapchany skraplacz ?
    4. Czy parowniki w ogóle ziębią się równomiernie czy zazwyczaj gaz rozpręża się w jednym miejscu i dalsze oziębianie parownika przebiega na zasadzie przewodnictwa cieplnego aluminium ?
    5. Czy jest możliwe aby kulki z osuszacza poszły pod prąd w stronę skraplacza i kolektora ? Chodzi mi o to czy układ klimatyzacji może wytwarzać ciśnienie odwrotnie i niska strona zamienia się w wysoką.
    6. Czy klapy sterujące nawiewem w 166 mogą mieć wpływ na nierównomierną dystrybucję temperatury pomiędzy lewą i prawą stroną nawiewów ?

    Dodatkowe informacje: Kompresor wytwarza normatywne ciśnienie, więc myślę, że kulki do niego nie dotarły i go nie zatarły. Przedmuchiwałem przewody wysokiego i niskiego ciśnienia sprężonym powietrzem i nie wylatywały już żadne kulki z żadnych przewodów. Mam nowy osuszacz. Wymieniałem parownik na używkę - dalej jest to samo "chłodzi się" nierównomiernie i chłód zanika w dokładnie tym samym miejscu. Pomocy !
    Ostatnio edytowane przez bussoholik ; 22-07-2015 o 19:23

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2016, 13:00
  2. Nie działa tylne przeciwmgłowe z jednej strony
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-04-2015, 21:34
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-12-2014, 00:31
  4. Jak ustawic zimny nawiew ?? Kwestia obiegu wewnetrznego...
    Utworzone przez michalko w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 08:32
  5. [156] Nietypowy problem z klimą
    Utworzone przez pablop w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory