Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: 2.5v6 i mycie silnika i problemy

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar loloplay
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    Alfa Romeo 159 Lusso 1.9 JTDM
    Postów
    22

    Domyślnie 2.5v6 i mycie silnika i problemy

    Pewnego dnia naszło mnie na umycie silnika w mojej Alfie oraz wymianę uszczelek pod pokrywami zaworów.
    Wszystko by było fajnie gdyby autko chodziło tak jak przed myciem. Wyczytałem już na forum, że po takim myciu trzeba dokładnie osuszyć, przetrzeć wszystko, i przejechać parę kilometrów. Tak też zrobiłem ale problem nie znikł. Mianowicie na benzynie kręci się tylko do 5 tys obrotów i odcina zapłon, na gazie jest trochę lepiej ale też bez szału. Czuć że auto nie chodzi jak powinno i wyskakujący błąd silnika powyżej 2 tys. obrotów. Dodam, że błąd ciągle mruga i infocenter piszczy. Dzisiaj dla pewności wymieniłem świece, jeszcze raz przetarłem cewki posprawdzałem wszystkie przewody na pierwszy rzut oka wygląda, że wszystko jest suche. W czym może tkwić problem. dopiero we wtorek-środę będę jechać podłączać Alfę pod komputer, ale może ktoś miał coś podobnego?

    Wiem, że zrobiłem błąd myjąc silnik, człowiek uczy się na błędach. Teraz mam problem i chciałbym go rozwiązać.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Zalales ecu na kolektorze nie daj bóg?

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Podczas mycia silnika należy zakryć wszystkie elementy elektryczne w tym akumulator

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Ja raz w roku myję serce w mojej 156 i na razie żadnych, najmniejszych nawet problemów nie zaobserwowałem.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Ja raz w roku myję serce w mojej 156 i na razie żadnych, najmniejszych nawet problemów nie zaobserwowałem.
    TS to nie V6. W V6 bardzo łatwo zalać cewki, kanały świec itp.

    Podejrzewam, że kolega ma zalane cewki pod kolektorem ssącym bo tam woda wchodzi w miarę łatwo ale już nie odparowuje szybko. Ewentualnie może to być sprawka wtyczek ECU. Nic tylko rozebrać i suszyć.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 09-08-2014 o 22:15

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar loloplay
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    Alfa Romeo 159 Lusso 1.9 JTDM
    Postów
    22

    Domyślnie

    jeszcze raz jutro sprawdze cewki. ostatnio je sprawdzałem i były ok, dla pewności przetarte i poleżały trochę na słońcu.. wtyczki od ECU wystarczy ze wypnę i poleżą trochę na słońcu czy można je delikatnie opalarką potraktować co by w środku wyschły?
    i kolejna zagadka, która dzisiaj się objawiła. Autoalarm. uzbraja się razem z zamknięciem drzwi z pilota. Dziś rano z pilota otworzyłem drzwi, ale już alarm się nie wyłączył.. dopiero po odpaleniu auta ucichł.. przy zgaszeniu silnika i zamknięciu drzwi z pilota, też się nie uzbraja.. za to uzbraja się gdy zgasze silnik i wyjdę z auta. Jakiś pomysł co może być nie tak? Alarm nie reaguje na pilota.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał loloplay Zobacz post
    i kolejna zagadka, która dzisiaj się objawiła. Autoalarm. uzbraja się razem z zamknięciem drzwi z pilota. Dziś rano z pilota otworzyłem drzwi, ale już alarm się nie wyłączył.. dopiero po odpaleniu auta ucichł.. przy zgaszeniu silnika i zamknięciu drzwi z pilota, też się nie uzbraja.. za to uzbraja się gdy zgasze silnik i wyjdę z auta. Jakiś pomysł co może być nie tak? Alarm nie reaguje na pilota.
    Powiem Ci jedno....
    Ewidentnie zalałeś porządnie elektrykę. Przed myciem mogłeś zabezpieczyć wszystkie kostki oraz wiązki elektryczne... To prawie tak samo, jakbyś nalał wody w kontakt i podłączył coś pod te gniazdko, albo położył przypuśćmy suszarkę i wylał na nią wiadro wody. Jak wiadomo wszystkie sprzęty elektryczne (te niewodoodporne) źle znoszą porządny kontakt z wodą, a mycie (domyślam się że karcherem) właśnie takie jest.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Tak czy siak auto czeka porządne suszenie,silniki V6 to nie są Twin Sparki i woda trudno odparowuje tak jak to napisał kolega wyżej,musisz bardzo porządnie wysuszyć cewki itd,elektryka w V6 jest podatna na takie mycie,ale człowiek uczy się całe życie,na przyszłość pewnie lepiej zabezpieczysz elektrykę
    Pewnie myłeś silnik myjką ciśnieniową?woda dostała się wszędzie gdzie tylko mogła,lepiej czyścić myjką parową(najpierw środek do czyszczenia silnika potem poprawić myjką parową,która jest dużo bezpieczniejsza dla elektryki niż woda na ciśnienie)ja tak robię od zawsze i zero problemów,myjka ciśnieniowa wciśnie wodę wszędzie gdzie się da i potem problemy
    Ostatnio edytowane przez dereza ; 11-08-2014 o 12:43

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar loloplay
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    Alfa Romeo 159 Lusso 1.9 JTDM
    Postów
    22

    Domyślnie

    mam sporą nauczkę .. pytanie tylko czy jest duże prawdopodobieństwo, że coś złego mogło się stać z ECU?
    spłukiwałem wodą z węża ogrodowego o mniejszym ciśnieniu niż myjka, ale fakt faktem niezłe bagno jest z tego powodu ;/

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar loloplay
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    Alfa Romeo 159 Lusso 1.9 JTDM
    Postów
    22

    Domyślnie

    trochę odświeżę temat.
    po wyczytaniu błędów okazało się, że jedna z cewek padła. Wymieniłem ją. Alfa chodzi trochę lepiej, aczkolwiek na benzynie nie jedzie. Normalnie odpali ale po dodaniu gazu wejdzie na obroty i z nich spada i drugi raz nie chce wejść, po przełączeniu na gaz wszystko fajnie gdyby nie fakt, że przy 5tys odcina zapłon, na każdym biegu ;/

    Błędów żadnych nie ma. Co może być tego przyczyną? Dodam tylko że komputer pokładowy pokazuje że mam mało paliwa a faktycznie w baku jest ponad połowa.

    Ostatnio edytowane przez loloplay ; 23-09-2014 o 17:40

Podobne wątki

  1. [164] Mycie silnika...
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 20:38
  2. Mycie silnika - V6
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 17:59
  3. Mycie silnika
    Utworzone przez Dareczek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 16:07
  4. [146] mycie silnika
    Utworzone przez SVOBODA w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-09-2009, 16:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory