Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 45

Temat: Alfa GT problem z dymieniem

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Stawiam raczej u Ciebie na inny problem. Palony olej daje wyraźnie niebieskawy dym. Aczkolwiek zmiana oleju pewnie nie zaszkodzi Nie spodziewałbym się jednak że dymienie ustanie. Zrób logi... że się powtórzę

  2. #32
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Wyraźny czarny dym wskazuje na zachwiany stosunek paliwa do powietrza, lub na lejace wtryski
    sprawdz szczelność układu dolotowego
    zmiana oleju na 5W niewiele zmieni, wszystkie oleje silnikowe maja podobną lepkość w tem pomiaru, czyli 80'C.
    ale generalnie 16V powinien pracowac na 5W
    w jtd do wymiany uszczelniaczy zaworowych konieczne jest zdemontowanie połówki głowicy z wałkami, czyli także pół silnika...

    pzd.

  3. #33
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Samochód dymi na biało nie czarno to raz , co do rozpoławiania silnika to bardziej mi chodziło o to że trzeba zdjąć klawiaturę a da się to zrobić bez tego. Zmiana oleju nic nie dała . Zrobię logi i wrzuce wyniki.

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Putonikus Zobacz post
    , co do rozpoławiania silnika to bardziej mi chodziło o to że trzeba zdjąć klawiaturę a da się to zrobić bez tego.
    Górna pokrywa jest z wałkami więc rozrząd do rozpięcia.
    Dymienie można zbadać.

    Zadymił diesel!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #35
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    [QUOTE=jaboleq;1476870]Górna pokrywa jest z wałkami więc rozrząd do rozpięcia.
    No jakby nie próbować to rozrząd trzeba rozpiąć . Z logów nic nie wynika , wszystko jest zgodne z wartościami porządanymi , jednak EGR który pracuje w zakresie 0-45 % i elektrozawór przepustnicy stojący uparcie cały czas na 1 % nie dają mi spokoju . Logi wrzucę ale dopiero jutro nie mam dostępu do swojego kompa niestety. Jarbi mogę zapytać co Ci chodzi po głowie ?
    Ostatnio edytowane przez Putonikus ; 18-08-2014 o 19:33 Powód: Rozwinięcie postu

  6. #36
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    [QUOTE=Putonikus;1477076]
    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Jarbi mogę zapytać co Ci chodzi po głowie ?
    Wypraszam sobie - nic mi nie chodzi po głowie A poważnie - chciałbym żebyś pokazał wykresy: Engine speed, Desired intake air quantity, Air quantity, EGR duty cycle. Zlogowane najpierw w zakresie od 1500 do 4000 RPM i następne w sytuacji jak pojawia się dymienie.
    Następnie (osobno) zrób analogiczne wykresy: Engine speed, Boost control solenoid valve open, Desired boost pressure, Boost pressure. (Nazwy podaję z ang. wersji FES'a), oczywiście silnik wcześniej rozgrzany do 90C i rozbieg od 1500 rpm < na 4 biegu.
    Przy okazji zobacz jaką FES pokazuje temp. silnika (b. ważne !). Z tego zobaczymy w jakim czasie osiągane są wymagane wartości bo być może tutaj jest jakiś problem.
    Zakładamy, że silnik nie spala płynu chłodniczego ani oleju więc musisz mieć problem z mieszanką - za mało powietrza lub za dużo paliwa, co również objawia się jasnym (bardziej to szare niż białe ale zostawmy subiektywne oceny kolorów) zadymieniem. Na czarno kopci silnik, w którym ewidentnie zbyt duża ilość paliwa w stosunku do powietrza opuszcza komorę spalania w postaci sadzy. Masz katalizator ?
    Cudów nie ma

  7. #37
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Ok , wrzucam logi z Engine speed, Desired intake air quantity, Air quantity . Na tym dłuższym wykresie jest jazda na 4 biegu 1500-4000 rpm a na drugim na postoju jak dymi (akurat udało mi się to uchwycić) . Zauważyłem że podczas jazdy przy wysokich obrotach dostaje za mało powietrza a jak dymi na postoju to zbyt dużo . Co może być przyczyną ? Wykres z doładowaniem wrzucę jutro . Tak na marginesie jaka powinna być procentowa wartość dla overboosta na postoju w jtd ?


    Attached Files Attached Files

  8. #38
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nie mogę tego zaimportować do FES'a - może mam jakąś dziwną wersję ... Excel też daje radę
    Nie zmierzyłeś "EGR duty cycle" ale wyraźnie widać niedomagania przy wyższych wartościach żądanych. Na niskich obrotach przepływka zawsze pokazuje wyższą wartość, dopiero po przegazowaniu wskazanie się normuje, co widać też u Ciebie. Dorzuć jeszcze logi doładowania i zrób jeden przejazd jak dzisiaj ale zamiast temp. daj "EGR duty cycle".
    Twoje dymienie może być zwyczajnie spowodowane dopaleniem w katalizatorze i wydechu wszystkiego, co nie spaliło się w silniku ze względu na zubożoną mieszankę (ostry zapach paliwa podczas dymienia).
    Wartość % wysterowania zaworu overboost oznacza współczynnik wypełnienia sygnału sterującego.
    Na postoju będzie to, jeżeli dobrze pamiętam, wartość wysoka ok. 75% i będzie zmniejszała się w miarę wzrostu ciśnienia. Niska wartość oznacza wydłużenie przerw pomiędzy kolejnymi impulsami i zmniejszenie podciśnienia działającego na gruszkę - wtedy sprężyna gruszki wypycha sztangę, łopatki kierownicy odchylają się i strumień spalin napędzających turbinę omija wirnik, co powoduje zmniejszenie ciśnienia doładowania.

  9. #39
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Wrzucam log z doładowaniem i EGR , czy dawka powietrza powinna się zwiększać gdy samochód będzie na wolnych obrotach wypalał to wszystko z katalizatoa ? Przejechałem nim trasę 100 km w tym 50 km na autostradzie prułem dość mocno na niej i oczekiwałem że zatrzymam się po zjeździe i będzie dymić a ona nic . Zatrzymywałem się jeszcze parę razy na dalszych 50 km i nie zadymiła , dopiero pod domem puściła sobie dymka .
    Attached Files Attached Files

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Według mnie nie domyka się zawór EGR lub masz zawalony syfem kolektor dolot.
    Regulacja ciśnienia doładowania jest nieco opóźniona w zakresie niższych obrotów za to później, przy wyższym ciśnieniu przebiegi ciśnienia są ok; jednocześnie zmierzona masa powietrza jest niższa od wymaganej, co w tej sytuacji ewidentnie sugeruje utrudniony przepływ.
    Zrobiłbym tak:
    1. Na zgaszonym spróbuj poruszać sztangą przy gruszce na turbinie - powinna płynnie się ruszać (oczywiście trzeba użyć do tego trochę siły) - tutaj raczej nie szukałbym problemu ale sprawdzić warto.
    2. Poobserwuj sztangę czy pracuje w pełnym zakresie - potrzebny pomocnik, jeden gazuje, drugi obserwuje (kilka razy przegazować do 3-4 tys.)
    3. Zdemontuj górny przewód od kolektora ssącego i zajrzyj w przepustnicę - jeżeli jest sporo syfu zdemontuj przepustnicę, EGR i wyczyść je. Przy okazji możesz wyczyścić kolektor (na ile się da w ten sposób - był gdzieś opis z użyciem odkurzacza ).

    Drugą sprawą jest to, że przy jeździe w większości miejskiej i na krótkich odcinkach wszystkie TD mają tendencję do "zarastania" syfem w dolotach i turbinach, zresztą tak samo jak przy emeryckim trybie jazdy Efekty w postaci kopcenia i większego spalania są wtedy gwarantowane a po dynamicznym przejechaniu dłuższego odcinka np. na autostradzie problemy same znikają.

    Teraz spojrzałem, że czysciłeś egr ... nie domyka ? możesz go zaślepić i wtedy poobserwuj to dymienie.
    Ostatnio edytowane przez jarbi ; 22-08-2014 o 05:54

Podobne wątki

  1. Problem ze zbyt duzym dymieniem Alfa 156 2.4 Jtd
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 22:46
  2. [159] Problem z dymieniem
    Utworzone przez werter81 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 12-06-2014, 19:38
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 18:18
  4. [145] Alfa 145 Problem
    Utworzone przez Kwinto22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-12-2013, 16:08
  5. Problem z dymieniem
    Utworzone przez Aixxos w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory