puki kodu błędu nie podasz to będzie takie wróżenie z fusów
puki kodu błędu nie podasz to będzie takie wróżenie z fusów
Napisz w wątku regionalnym , może ktoś Ci pomożeJak dla mnie zatkany EGR.
2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione
też miałem taki problem...auto jechało jak stary diesel
niestety na serwisie okazało się że jest DPF zapchany i go samochód nie umie już wypalić..jak próbowali wypalić serwisowo to się okazało że EGR jest padnięty, więc go wymienili. Potem się okazało że dalej nie można go wypalić bo tym razem jest problem z alternatorem- nie ładuje jak silnik jest ciepły...Więc alternator został wysłany do serwisu, ale tam się okazało że nie trzeba go regenerować bo zwoje są w dobrym stanie. I jutro będą dalej bawić się z alternatorem.. miał ktośpodobne objawy?
EGR się nie wymienia, tylko zaślepia(chyba że masz 2.0 to można się spierać).
Nieładowanie alternatora, bo silnik jest ciepły? Między bajki można włożyć.
Po pierwsze primo... Zmień serwis
Ad. Na forum często łatwiej jest udzielić pomocy, jak sobie wpiszecie w profilu informacje o miejscu zamieszkania/pobytu. Wtedy można od razu polecić dobry serwis w okolicy miejsca zamieszkania lub ktoś obcykany w temacie się zgłosi.
Ostatnio edytowane przez magil ; 18-08-2014 o 21:16
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dałem im czas do czwartku..potem będę szukał innego serwisu.
Już od jakiś 2 miesięcy miałem taki problem że podczas rozgrzanego silnika, przy mocnym dodaniu gazu świeciła się kontrolka akumulatora. Przy dodawaniu gazu na zimnym silniku, albo spokojnie jeżdżąc na rozgrzanym kontrolka się nie świeciła, więc zaufałem mechanikowi, który wysłał alternator do specy z Bielska- Białej..
PS. zaraz uzupełnie miejsce zamieszkania![]()
Alternator to nie tylko zwoje - jest jeszcze mostek prostowniczy oraz regulator napięcia. Obstawiałbym regulator. Mój potrafił tak świrować, że napięcie wahało się od 14.8 do 15.4 V.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Spece z Bielska właśnie powiedzieli że zwoje są w dobrym stanie, a dzisiaj ok. godz 13:00 ma dojechać regulator i będą sprawdzać co dalej. Mam nadzieje że to będzie to, bo już od ponad 2 tyg samochód na serwisie stoidobrze że chociaż zastępczy samochód dali
![]()
Jak chciałem przeciagnąć moja 9 to DPF wywalał błąd skasowałem go i cisza potem za jakieś dwa tygodnie identyczny temat ja mu gaz a on mi błąd...
FES pokazał stosunek spalin do obrotow/min za wysoki dlatego wchodziło w tryb awaryjny... zgaszenie silnika pomagało na chwile.
Dopiero jak zrobiłem wypalanie przez fes to pomogło... Ale to tak jak wszyscy pisza bez kodu błędu nic na pewno powiedzieć nie mozna.
Po podłączeniu do kompa wywalił błąd DPF, skasowali, DPF zapchany w 35%, błąd wyrzucił po 60km od wypalenia, kazali jeździć, więc jeżdżę i czekam co dalej. Dość często zdarza jej się szarpąć przy puszczeniu pedału gazu, niezależnie od obrotów, takie zachłyśnięcie. Może tu tkwi problem. Nie mam już zielonego pojecia. Na razie jeżdżę, ale bez szaleństw![]()
Niepotrzebnie męczysz siebie i auto.
Jak często wypala się DPF? Ktoś sprawdzał w jakim stanie jest EGR?
Jeśli interwały między regeneracją DPF-a są akceptowalne, wypadałoby na próbę zaślepić EGR (nawet jeśli DPF wypala się zbyt często, zacząłbym właśnie od zaślepienia zaworu recyrkulacji spalin).
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10