Strona 12 z 27 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516171819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 265

Temat: Kupno 159 w automacie czy warto?

  1. #111
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Mnie ciekawi skrzynia TCT w AR. Na papierku dane TCT wychodzą lepiej niż dla manualnej skrzyni.

  2. #112
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Mnie ciekawi skrzynia TCT w AR. Na papierku dane TCT wychodzą lepiej niż dla manualnej skrzyni.
    Podobno nie tylko na papierku. Mówią też, że jest lepsza od DSG ze stajni VW

    Taki ciekawy artykulik :

    http://www.topgear.com.pl/bez-rozcza...y,artykuly,306

  3. #113
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Jest jeszcze jeden argument ... po co w sportach samochodowych używają ręcznych przekładni biegów skoro jak twierdzisz automat robi wszystko szybko i sprawniej od manuala ?
    A już Ci piszę dlaczego. W przeciwieństwie do wielu tu piszących (Ciebie też), przejeździłem automatami wiele tysięcy kilometrów. I to kilkoma automatami. Teraz już wiem o co Ci chodzi i nie masz racji zrozum że właśnie kick down załatwia sprawę. Nie ma znaczenia w jakim stanie jest auto. Czy zakręt, hamowanie, wyprzedzanie, czy uj go wie co. Wciskasz do dechy i auto od razu osiąga maksymalne parametry i osiągi. Nie masz szans tak szybko zareagować jednocześnie dobierając idealne przełożenie i prędkość obrotową. Może Ci się udać ale komputer jest nieomylny i tu ma przewagę.

    Ale wracając do odpowiedzi na istotne pytanie jakie zadałeś.
    Dlaczego w samochodach sportowych nie ma pełnych automatów. Ano dlatego ponieważ komputer nigdy nie przewidzi ani nie domyśli się co chcesz robić. Może jedynie analizować to co zarejestrował lub ewentualnie aproksymować na podstawie historii. Dlatego jazda automatem to określony styl jazdy. Nie da się jechać spokojnie a tu nagle zredukować, pobawić się, albo trzymać obroty tak wysoko jak chcesz.
    Musisz się pogodzić z tym że komputer zawsze będzie weryfikował Twoje "kaprysy". Jego priorytetem jest bezpieczna ekonomiczna jazda a nie zgadywanie czy chcesz się pospinać z golfiarzem.
    Oczywiście są sposoby na wymuszenie redukcji, sportowy tryb itd. Ale jednak zawsze może się okazać że zamierzenie jakie chcesz uzyskać komputer zrealizuje inaczej. Ty mu dodajesz gaz a komputer podejmuje decyzję jak to zrealizować najoptymalniej. Może zredukować, a może nie, tylko zwiększy dawkę lub podniesie obroty w celu podniesienia mocy.
    To jest właśnie to za co amatorzy wajchowania nie lubią automatów. Bo poprawiają kierowcę i uczą optymalnej jazdy.
    Dlatego przy takim "młodzieżowym" stylu jazdy automat przeszkadza. I w sporcie również pozostawia się kierowcy pełny wybór.
    Oczywiście pozostaje jeszcze kick down który bez kompromisów wyciska z auta 100% osiągów. Przekłądając idealnie i w najlepszym momencie.
    Aha, no i jeszcze jest tryb manualny, kiedy Ty sam o wszystkim decydujesz. Ale uwierz że mając pod maską automat szybko dostrzegasz że to nie ma sensu pozostaje to tylko taką zabawką
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 25-08-2014 o 19:28

  4. #114
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A już Ci piszę dlaczego. W przeciwieństwie do wielu tu piszących (Ciebie też), przejeździłem automatami wiele tysięcy kilometrów. I to kilkoma automatami. Teraz już wiem o co Ci chodzi i nie masz racji zrozum że właśnie kick down załatwia sprawę. Nie ma znaczenia w jakim stanie jest auto. Czy zakręt, hamowanie, wyprzedzanie, czy uj go wie co. Wciskasz do dechy i auto od razu osiąga maksymalne parametry i osiągi. Nie masz szans tak szybko zareagować jednocześnie dobierając idealne przełożenie i prędkość obrotową. Może Ci się udać ale komputer jest nieomylny i tu ma przewagę.

    Ale wracając do odpowiedzi na istotne pytanie jakie zadałeś.
    Dlaczego w samochodach sportowych nie ma pełnych automatów. Ano dlatego ponieważ komputer nigdy nie przewidzi ani nie domyśli się co chcesz robić. Może jedynie analizować to co zarejestrował lub ewentualnie aproksymować na podstawie historii. Dlatego jazda automatem to określony styl jazdy. Nie da się jechać spokojnie a tu nagle zredukować, pobawić się, albo trzymać obroty tak wysoko jak chcesz.
    Musisz się pogodzić z tym że komputer zawsze będzie weryfikował Twoje "kaprysy". Jego priorytetem jest bezpieczna ekonomiczna jazda a nie zgadywanie czy chcesz się pospinać z golfiarzem.
    Oczywiście są sposoby na wymuszenie redukcji, sportowy tryb itd. Ale jednak zawsze może się okazać że zamierzenie jakie chcesz uzyskać komputer zrealizuje inaczej. Ty mu dodajesz gaz a komputer podejmuje decyzję jak to zrealizować najoptymalniej. Może zredukować, a może nie, tylko zwiększy dawkę lub podniesie obroty w celu podniesienia mocy.
    To jest właśnie to za co amatorzy wajchowania nie lubią automatów. Bo poprawiają kierowcę i uczą optymalnej jazdy.
    Dlatego przy takim "młodzieżowym" stylu jazdy automat przeszkadza. I w sporcie również pozostawia się kierowcy pełny wybór.
    Oczywiście pozostaje jeszcze kick down który bez kompromisów wyciska z auta 100% osiągów. Przekłądając idealnie i w najlepszym momencie.
    Aha, no i jeszcze jest tryb manualny, kiedy Ty sam o wszystkim decydujesz. Ale uwierz że mając pod maską automat szybko dostrzegasz że to nie ma sensu pozostaje to tylko taką zabawką
    Po części masz rację i doskonale opisałeś dlaczego nie automat na rajdach !

    W wielu konstrukcjach automatów nwej generacji automat działa bardzo sprawnie ale mimo wszystko pozostaję przy manualu.

    To teraz żarcik odnośnie automatów -( uprzedzam bo Marti wczoraj nie zrozumiał ) Jak się będę chciał wyspać wezmę kuszetkę w expresie Intercity

  5. #115
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Jak już pisałem wczesniej automat to fajne autko na autostradę.
    No prosze cie. A co jest fajnego w automacie na autostradzie . Ja kupiłem Alfe a AT jak i wcześniej BMW w AT dla przyjemnosci jazdy w zatłoczonych miastach . Jaką frajde daje automat na autobanie jadąc stałą prędkością ???

  6. #116
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Poruszyliście temat porównania do rajdowego samochodu. A ja mam pytanie – czy na prawdę potrzebujecie mieć samochód, który ma takie właściwości jak auto rajdowe? Ja niekoniecznie. Dlatego wolę seryjne zawieszenie samochodu zamiast wyczynowe rajdowego, wolę cichy ekonomiczny silnik zamiast doładowanego potwora. I podobnie jest ze skrzynią biegów. Cechy, które powodują, że manual jest lepszy coraz mniej mnie interesują. Pełne wykorzystanie mocy, pełna kontrola... Ja coraz spokojniej jeżdżę, coraz mniej gonię na trasie. Nie muszę każdego przede mną wyprzedzać na limicie. Automat ma pewne wady, ale coraz bardziej doceniam jego zalety. Jeździłem 159 z automatyczną skrzynią tylko kilka razy, ale jestem zakochany.

  7. #117
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    No prosze cie. A co jest fajnego w automacie na autostradzie . Ja kupiłem Alfe a AT jak i wcześniej BMW w AT dla przyjemnosci jazdy w zatłoczonych miastach . Jaką frajde daje automat na autobanie jadąc stałą prędkością ???
    Komfort wolnej ręki
    Jeśli chodzi o miasto to automat też się sprawdza. Ale to w obu przypadkach nuda....

    Dodano po 8 minutes:

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Poruszyliście temat porównania do rajdowego samochodu. A ja mam pytanie – czy na prawdę potrzebujecie mieć samochód, który ma takie właściwości jak auto rajdowe? Ja niekoniecznie. Dlatego wolę seryjne zawieszenie samochodu zamiast wyczynowe rajdowego, wolę cichy ekonomiczny silnik zamiast doładowanego potwora. I podobnie jest ze skrzynią biegów. Cechy, które powodują, że manual jest lepszy coraz mniej mnie interesują. Pełne wykorzystanie mocy, pełna kontrola... Ja coraz spokojniej jeżdżę, coraz mniej gonię na trasie. Nie muszę każdego przede mną wyprzedzać na limicie. Automat ma pewne wady, ale coraz bardziej doceniam jego zalety. Jeździłem 159 z automatyczną skrzynią tylko kilka razy, ale jestem zakochany.
    No cóż można odpowiedzieć. Mnie manual pozwala sie bardziej skoncentrować szczególnie na długich trasach. Przy automacie można szybko zasnąć. Nic nie robienie w czasie jezdy źle na mnie wpływa gdyż często podróżuję w nocy.

    Wyprzedanie dla samego wyprzedzania to już raczej dla młodszych, zachowanie optymalnego założonego tempa
    jest bliższe prawdy jeśli mowa o "gonieniu" w trasie.
    Ostatnio edytowane przez ris ; 25-08-2014 o 21:22 Powód: Dodano

  8. #118
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To jakby powiedzieć..... po co Ci samochód? Można zasnąć, a jakbyś całą drogę pedałował to masz pełną kontrolę
    Dlatego ja lubię automaty bo pomimo że rozleniwiają dają niesamowitą frajdę z użytkowania, to charakterystyczne przeciągnie, płynne rozwijanie mocy i mógłbym tak wiele wymieniać. Ale to w autach średnich i dużych. Takich w których poza wygodnym przemierzaniem drogi nie ma innej frajdy. Za to małe auta, muszą mieć manual, właśnie dlatego niepotrzebnego i bezsensownego wajchowania, do przeskakiwania jak kangur między autami. To wtedy rozumiem. Ale 159? 166? Sorrryyyy nie można pląsać jak kangur autem o masie przekraczającym 1,5t. I nie ma tu znaczenia moc. Jeździłem dużo mocniejszymi i i tak to była krowa, którą ciężko skakać. A jak tego nie robisz, to wajchowanie dla mnie traci sens.

  9. #119
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    To jakby powiedzieć..... po co Ci samochód? Można zasnąć, a jakbyś całą drogę pedałował to masz pełną kontrolę
    Dlatego ja lubię automaty bo pomimo że rozleniwiają dają niesamowitą frajdę z użytkowania, to charakterystyczne przeciągnie, płynne rozwijanie mocy i mógłbym tak wiele wymieniać. Ale to w autach średnich i dużych. Takich w których poza wygodnym przemierzaniem drogi nie ma innej frajdy. Za to małe auta, muszą mieć manual, właśnie dlatego niepotrzebnego i bezsensownego wajchowania, do przeskakiwania jak kangur między autami. To wtedy rozumiem. Ale 159? 166? Sorrryyyy nie można pląsać jak kangur autem o masie przekraczającym 1,5t. I nie ma tu znaczenia moc. Jeździłem dużo mocniejszymi i i tak to była krowa, którą ciężko skakać. A jak tego nie robisz, to wajchowanie dla mnie traci sens.

    Chyba faktycznie wolałbym pedałować całą drogę.

    Pomimo wajhowania i tak mi się kości zastają

  10. #120
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    "Mnie manual pozwala sie bardziej skoncentrować szczególnie na długich trasach. Przy automacie można szybko zasnąć. Nic nie robienie w czasie jezdy źle na mnie wpływa gdyż często podróżuję w nocy. "

    To ważny argument, pełna zgoda z nim. Kierowcy europejscy doceniają go również, dlatego ilość aut z manualem wciaż przeważa, wybór 159 z manualem to wybór i lepszy i bezpieczniejszy.
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 26-08-2014 o 20:27 Powód: ja bedę decydował co ma byc edytowane
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

Podobne wątki

  1. Kupno 159 SW doradzcie czy warto
    Utworzone przez Koko w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 09:52
  2. Czy warto kupić 156 2,5 w automacie?
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 22:34
  3. Chcę kupić Alfę 147 do przekładki w pół automacie. Warto?
    Utworzone przez rafał 121 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 21:41
  4. [159] Kupno powypadkowej 159 warto??
    Utworzone przez papcio18 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 09:03
  5. Kupno AR166 ogłoszenie - warto??
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 12-09-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory