Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Twoja wypowiedź świadczy raczej o Tobie, może po prostu Ty zatrzymałeś się na epoce Castrola, nie tylko Millers robi dobre oleje także Amsoil, Penrite, niektóre z XADO itd...- jest tego trochę.
Oczywiście niektóre castrole mają 50% bazy PAO i kosztują 80zł/1litr, nie wspominając o olejach HC które pozwolili nazwać "Fully Synthetic" , jak zapewne wiecie Castrol zrobił to po raz pierwszy o co miał wytoczoną sprawę..
A propo po castrola: 1 pacjent Mazda 626 w dieslu silnik już trochę z tyrany - na castrolu 10w40 przelewany litrami, po zalaniu 10w40 EE - na 15tyś najwyżej 0,7litra
2pacjent to mazda primancy benzyna na castrolu 10w40 póxniej nawet już 15w40 przez chwilę...- to samo duże żużycie oleju, kopcenie po rozruchu silnik miał iść do remontu- po płukance i zalaniu oleju 10w40 EE uspkoiło sie na tyle iż właściel jeździ dalej i leje ten sam olej...
3 pacjent AVENSIS T22 2,0 benzyna - jeździł na castrolu 5w40 - właściel sam stwierdził iż kupował u mnie w przeciągu roku chyba ze 4 litrówki castrola, później zalał EE ECO z millersa i spokój , dolewa najwyżej do litra od wymiany- mega zadowlony jest to takie przykłady z życia
A pro po płukanek chciałem po prostu poznać Wasze opinie na ten temat, a takze opinie forumowych expertów![]()
Ostatnio edytowane przez autoteile ; 09-09-2014 o 12:39
Ja mam tak:
A propo po castrola: 1 pacjent Bravo w dieslu silnik już trochę z tyrany - na millersie 10w40 przelewany litrami, po zalaniu 10w40 EDGE - na 15tyś najwyżej 0,7litra
2pacjent to Marea 2.0 benzyna na millersie 10w40 póxniej nawet już 15w40 przez chwilę...- to samo duże żużycie oleju, kopcenie po rozruchu silnik miał iść do remontu- po płukance i zalaniu oleju EDGE 10W40 uspkoiło sie na tyle iż właściel jeździ dalej i leje ten sam olej...
3 pacjent Punto 1.4 benzyna - jeździł na millersie 5w40 - właściel sam stwierdził iż kupował u mnie w przeciągu roku chyba ze 4 litrówki millersa, później zalał castrola EDGE i spokój , dolewa najwyżej do litra od wymiany- mega zadowlony jest to takie przykłady z życia
-----------
To tak samo podparte faktami jak te Twoje dyrdymały.
Podobnie zresztą jak to 70% PAO, którego udowodnić w ŻADEN sposób nie potrafisz - ot takie Twój marketingowy wymysł/bełkot (co kto woli).
A tu ludzie lubią fakty.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
zastanawiam się czy ten castrol co dales do mercedesa rozni się czyms od castrola do hondy ?(ten w srodku 0w30 c2)
http://www.honda.pl/cars/owners/castrol.html
Różni się oczywiście bo będzie niższa lepkość HTHS <3,5 i VI około 180, lepkość w 100*C = 10,28cSt. Płynie < -60*C a PAO deklarują tyle samo j.w.
tzn. tak fajnie było jeszcze w kwietniu b.r. bo już w sierpniu się trochę zepsuło a ten sam produkt na ten sam rynek:
04/2014:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fu...PXE-9A7DT4.pdf
08/2014:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fu...PXE-9MXML8.pdf
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 09-09-2014 o 15:12
No sorry, PAO z Chin kosztuje prawie 20zł netto zamawiając na pełne kontenery więc trudno uwierzyć, że da się zarobić na oleju po ~40zł brutto z podatkami (23% VAT), transportem, marżą producenta i sieci dilerów itp a ten olej ma 70% PAO...
Charytatywnie bo PAO w EU kosztują jeszcze więcej?
A ja z ciekawości napisałem do działu technicznego Millersa z pytaniem o EE Semisynthetic 10W-40. Wg nich baz tego oleju to mieszanina grup I i III. Spełnia wymagania stawiane przez specyfikację Fiat 9.55535-N2, chociaż certyfikatu na nią nie mają.
Maila nie zacytuję, bo mają w stopce dłuuugi teks o nieudostępnianiu go etc.
Rodzi się więc pytanie jak jest z olejami Premium skoro dilerzy optymistycznie nadinterpretują GIII syntetyczne jako PAO...? Czyżby oleje Premium Millersa były analogicznie syntetyczne czyli GIII a nie '100% PAO'?
Biorąc pod uwagę, że Millers (w każdym razie co.uk) nie reklamiuje EE jako syntetyka, tylko półsyntetyk (czyli mniej więcej się zgadza ze składem) to można założyć, że też w miarę uczciwie przedstawiają sprawę pozostałych olejów. I że syntetyk ma w sobie PAO w ilości większej niż śladowa.
Zresztą ta nadgorliwość naszych dystrybutorów (chociaż nie wszystkich) sprawia, że wolę szukać danych do swojego zestawienia na oryginalnych stronach producentów.
Ostatnio edytowane przez jersey ; 09-09-2014 o 18:44