![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Problemem tyłu auta i to niezależnie od marki jest budowa podłogi i fizyka. Widać to dobrze na kombi - tam gdzie nagle kończy się auto robią się takie zawirowania powietrza że cała tylna klapa jest zasyfiona co dobrze widać zimą. I akurat z tyłu auta kończy się podłoga przedziału pasażerskiego i nagle podnosi się do góry aby zmieściło się zawieszenie. Powoduje to zawirowania całego syfu z jezdni który razem z solą się tam gromadzi.
Wspominałem już że ostatnio zabezpieczałem Focusa kombi - 10 lat, podłoga i przód auta wygląda jak nowy, a tam gdzie podłoga idzie do góry i do końca auta farbę można było zrywać płatami. To samo było z moją starą 155, miała kilka dziur ale było względnie nieźle, natomiast bagażnik to tragedia...
W 155 podłoga bagażnika nie wznosi się do góry a zawirowania powietrza tworzą się za obrysem auta i 155 nie ma problemy z rdzewiejącą klapą bagażnika co nie zmienia faktu że tam zbiera się woda zatrzymywana przez wzmocnienie tylnego zderzaka i inne wystające elementy z podłogi (luk na koło zapasowe)
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 23-09-2014 o 23:03
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Nie wiem czy w 155 ale czasem tył auta jest obijany przez syf z pod przednich kół.
Ile trzeba zapłacić za jakieś sensowne zabezpieczenie antykorozyjne u "fachowców"?
Samo zabezpieczenie kosztuje niewiele około 300-400 zł u mechanika gorzej jak już zadomowiona jest rdza i robią się dziury to wtedy koszty przechodzą w tysiące u blacharza
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Dziur nie widziałem ale to chyba lepiej żeby blacharz ocenił. Coś mi się wydaje, że to będzie ostatnia kasa dołożona do bolida![]()
Andrzej, w 155 podłoga też tak wygląda, jak zdejmiesz belkę to to widać, wiele aut w życiu widziałem i każde rdzewieje od tylnej kanapy do tyłu. Dlatego m.in. w 155 była osłona pod kołem zapasowym - zmniejszała zawirowania a co za tym idzie opory powietrza.
W Focusie mam od nowości chlapacze i jedyne co chronią to ranty błotników i progi na łączeniu tuż za przednimi kołami, z tyłu to nieistotne bo zderzak to i tak plastik.