Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: poliuterany - cała prawda o...

  1. #21
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=Wesolatempra;149869] Czy nie jest tak, że tulejki z poliuretanu będą "nieśmiertelne" a sworzeń wywali po kilkunastu tysiącach?

    Właśnie w AR 166 sworzeń wykazuje już "zmęczenie" przy normalnym wachaczu ,nigdzie nie znalazłem samych sworzni domyślam się że poprostu nie występują.Wniosek , tuleje metalowo gumowe przeżywają sworzeń.Domyślam się pe wytrzymają jeszcze dłużej ale po co skoro sworzeń będzie słabym ogniwem wachacza.

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    zamiast sworznia unibal i po klopocie
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  3. #23
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał chunkpunk Zobacz post
    zamiast sworznia unibal i po klopocie
    A kto to produkuje

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Wiem, że nie zadano pytania "ile to wytrzymuje" ale sam jestem ciekaw jeśli macie jakieś swoje doświadczenia.
    Moje są takie - mam bardzo podobnie jak na zdjęciu od Kubka zrobiony łącznik stabilizatora z wahaczem. Na końcach zastosowałem końcówki cięgien kupione stosunkowo niedrogo w cx.pl (ok. 20 zł za sztukę). Drążek został seryjny. Spostrzeżenia są takie:
    - auto przechyla się mniej ale nie jest to drastyczna różnica
    - na kierownicy zdecydowanie bardziej "czuć" nierówności (spora różnica)
    - zdecydowanie gorzej jedzie się w koleinach
    - trwałość stosunkowo niewielka - po 2 miesiącach (letnich) stabilizator zaczął stukać (łożyska nie są osłonięte czymkolwiek). Przez kolejne 4 miesiące stukanie nie wzrosło, nie zmalało, tak samo denerwuje.
    Zastanawiam się, czy niska trwałość (stukanie) spowodowana jest niską jakością zastosowanych przeze mnie elementów czy luzy zawsze się pojawiają.

    IMO z przyczyn jakie napisales stosowanie uniboli w aucie do jazdy na codzien jest malo sensowne. Zatosowanie uniboli to likwidacja w zawieszeniu elementow metalowo-gumowych, ktore sa elementem tlumiacym a to oznacza wiecej drgan przenoszonych na cale auto z ukladu jezdnego.


    Cytat z jednego z forum.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  5. #25
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    wahacze padają GŁÓWNIE na tulejach a nie na sworzniach wiec zalozenie tulei z PU ma jak najbardziej sens. Mam wiec wiem Jedynym minusem jest to ze czasem jak zacznie skrzypiec to trzeba butle WD40 w niego wladowac zeby przestał

    Ja w kazdym razie do wszystkich alf zakladam PU

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Wiem, że nie zadano pytania "ile to wytrzymuje" ale sam jestem ciekaw jeśli macie jakieś swoje doświadczenia.
    Moje są takie - mam bardzo podobnie jak na zdjęciu od Kubka zrobiony łącznik stabilizatora z wahaczem. Na końcach zastosowałem końcówki cięgien kupione stosunkowo niedrogo w cx.pl (ok. 20 zł za sztukę). Drążek został seryjny. Spostrzeżenia są takie:
    - auto przechyla się mniej ale nie jest to drastyczna różnica
    - na kierownicy zdecydowanie bardziej "czuć" nierówności (spora różnica)
    - zdecydowanie gorzej jedzie się w koleinach
    - trwałość stosunkowo niewielka - po 2 miesiącach (letnich) stabilizator zaczął stukać (łożyska nie są osłonięte czymkolwiek). Przez kolejne 4 miesiące stukanie nie wzrosło, nie zmalało, tak samo denerwuje.
    Zastanawiam się, czy niska trwałość (stukanie) spowodowana jest niską jakością zastosowanych przeze mnie elementów czy luzy zawsze się pojawiają.

    IMO z przyczyn jakie napisales stosowanie uniboli w aucie do jazdy na codzien jest malo sensowne. Zatosowanie uniboli to likwidacja w zawieszeniu elementow metalowo-gumowych, ktore sa elementem tlumiacym a to oznacza wiecej drgan przenoszonych na cale auto z ukladu jezdnego.


    Cytat z jednego z forum.

    Dlaczego. zamiast sworznia wpycha sie kulke i tyle, reszta poliuretany , widzialem takie wynalazki na raidach tyle ze ktos konkretyny musi to zrobic , wtedy mozna powiedziec ze zawias jest wieczny
    Ostatnio edytowane przez chunkpunk ; 05-02-2009 o 19:36
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Dałem cyctaty z innego forum, co do wytrzymałosci to róznie bywa zależy od kosztów i materiałów. Dla ciekawych:
    http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=29291
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Dałem cyctaty z innego forum, co do wytrzymałosci to róznie bywa zależy od kosztów i materiałów. Dla ciekawych:
    http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=29291
    Dla jazdy po ulicach bedzie wieczne, dla jazdy torowej moze peknac zalezy jak wysoko latasz Chyba ze ktos planuje smigac po lasach 140 km/h
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Ja nie myślę o zastosowaniu rajdowym, ale z racji tego, że grozi mi zwiększenie przebiegu rocznego do 40-50kkm, to nie chciałbym zbyt często dłubać się w zawieszeniu... I nie zamierzam pozbywać się komfortu
    Jak to zastąpić sworzeń kulką? Jak to działa, jak wygląda? To w ogóle będzie spełniać funkcję tą którą sworzeń spełnia?
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Też nie wierzę w to, że tulejki z poliuretanu powodują mniejsze zużycie sworznia.Jeśli już to raczej jazda po równych drogach. Natomiast to rozwiązanie może być ciekawe odnośnie zastosowania poliuretanu do stabilizatorów - szczególnie przedniego zawieszenia, z którym są zazwyczaj największe problemy i to nawet po niewielkich przebiegach - niestety nie mam doświadczeń w tej dziedzinie. Mogę napisać tylko, że 4 lata temu kupiłem do przedniego stabilizatora gumy od iveco i po drobnych przeróbkach zastosowałem w swoim samochodzie. Gumy te były całe czarne, ale wewnątrz miały czerwoną wykładzinę. Na próbę potrzymałem je trochę w benzynie, a ponieważ nic im się nie stało to posmarowałem ich wnętrze smarem grafitowym i tak założyłem. Na razie zrobiłem 35 tys. km głównie po wrocławskich dziurach i luzu nie ma.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-02-2009 o 14:08

Podobne wątki

  1. ABC układu WYDECHowego, zrób to sam obliczenia, cała prawda
    Utworzone przez supermajku w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 21:59
  2. cała prawda o ksenonach z allegro
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-11-2007, 16:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory