Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Zacierający się wał 3.2 JTS Q4

  1. #21
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    alfa romeo brera 3.2 jts
    Postów
    11

    Domyślnie

    Jest to samochód z Ossów Romeo. Czy znasz chociaż historię ceny tej Belli?

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    To co pamiętam, to że była wystawiana na allegro od lutego 2013 jako "idealna". Cena była jakaś absurdalna (ogólnie ponad 60k), dopiero bardziej w tym roku sprzedający zszedł nieco bliżej ziemi z ceną (48k). A teraz faktycznie, jakoś na początku czy w połowie 2014 była wystawiona z opisem, że uszkodzony silnik "a ja już nie mam siły z tym walczyć" i cena pewnie sensowniejsza, ale nie pamiętam jaka.

    Tak więc obstawiam, że ona uwalona to już była od początku...

  3. #23
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    alfa romeo brera 3.2 jts
    Postów
    11

    Domyślnie



    Dodano po 14 minutes:

    No nic. Jeśli mi się uda wygrać tą wojnę to będę się cieszył przepiękną Bellą
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0147.jpg
Wyświetleń:	343
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	146569  
    Ostatnio edytowane przez autoserwisdgl ; 28-09-2014 o 20:26 Powód: Dodano

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 159 Ti
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał mathewc Zobacz post
    Hmmm... Dotego Mobil jest ponoć najczęściej podrabianą marką oleju ze wszystkich. Ja tam jednak bardziej ufam Selenii...
    Jeśli była serwisowana, to najprawdopodobniej Selenia zostawiła syf w silniku jako pierwsza.

  5. #25
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    alfa romeo brera 3.2 jts
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam wszystkich
    to jest link castrola doboru oleju do auta
    http://www.castrol.com/pl_pl/poland.html

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Lancia Thesis 2.4 JTD 10V
    Postów
    51

    Domyślnie

    Życzę wytrwałości i potem dużo uciechy!

    Piękny wóz
    Alfa lover ;p

  7. #27
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    alfa romeo brera 3.2 jts
    Postów
    11

    Domyślnie

    Znalazłem rozwiązanie. Robi się za duży luz na wałkach rozrządu i stamtąd ucieka ciśnienie oleju. Dlatego też zacierają się wałki. Podczas ekspoatacji, jeśli olej nie jest zmieniany co 10 000 km, podcierają się wałki rozrządu. Powstają tam luzy dochodzące do "trzech dych" (a powinno być 0,5 "setek)". Gdy olej jest mocno nagrzany tamtędy ucieka bardzo mocno olej z magistrali, spada ciśnienie i wał się zaciera. Stopek w głowicy jest chyba 12 dlatego spadek ciśnienia jest gigantyczny. Każdemu kto ma taki silnik, polecam ściągnąć pokrywę zaworów (łatwy jest dostęp), odkręcić stopki (najlepiej końcowe) i sprawdzić czy nie są pozacierane. Jeżeli tak jest, auto trzeba kręcić do wysokich obrotów, bo wtedy ciśnienie jest dużo większe. Jazda przy 2500-3000 ob. jest po prostu zabójstwem dla tego silnika.

    Jutro będę na szlifierni, i spróbuje się dowiedzieć czy da się coś zrobić bez wymiany wałków i stopek.

    Dziękuje wszystkim za rady, a temat można zamknąć
    Ostatnio edytowane przez autoserwisdgl ; 30-09-2014 o 19:45

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Wow! Jestem pod wrażeniem. Duży lajk, duży dzięx!

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fx25
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Brera Q4 Stelvio Q
    Postów
    390

    Domyślnie

    Brawo za wytrwałość i diagnozę, obiecuję że będę stosował prewencyjnie takie rozwiązanie.

    fx25Xperia™

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał autoserwisdgl Zobacz post
    Znalazłem rozwiązanie. Robi się za duży luz na wałkach rozrządu i stamtąd ucieka ciśnienie oleju. Dlatego też zacierają się wałki. Podczas ekspoatacji, jeśli olej nie jest zmieniany co 10 000 km, podcierają się wałki rozrządu. Powstają tam luzy dochodzące do "trzech dych" (a powinno być 0,5 "setek)". Gdy olej jest mocno nagrzany tamtędy ucieka bardzo mocno olej z magistrali, spada ciśnienie i wał się zaciera. Stopek w głowicy jest chyba 12 dlatego spadek ciśnienia jest gigantyczny. Każdemu kto ma taki silnik, polecam ściągnąć pokrywę zaworów (łatwy jest dostęp), odkręcić stopki (najlepiej końcowe) i sprawdzić czy nie są pozacierane. Jeżeli tak jest, auto trzeba kręcić do wysokich obrotów, bo wtedy ciśnienie jest dużo większe. Jazda przy 2500-3000 ob. jest po prostu zabójstwem dla tego silnika.

    Jutro będę na szlifierni, i spróbuje się dowiedzieć czy da się coś zrobić bez wymiany wałków i stopek.

    Dziękuje wszystkim za rady, a temat można zamknąć
    Da rade strzelić jakąś fotę z zaznaczeniem co gdzie zmierzyć dla tych mniej technicznych?

    Dodano po 10 minutes:

    Cytat Napisał fx25 Zobacz post
    Powodów może być kilka, wszystkie związane z olejem: nędzny olej, rzadko wymieniany, niski stan oleju, "butowanie" zanim się rozgrzał (olej), słabe ciśnienie (padła pompa).
    Żeby pocieszyć właścicieli 3.2 jts to wisi teraz ogłoszenie 159 ze Szwajcarii z ponić oryginalnym przebiegiem 316 tys km - jak się dba, to się ma
    Po to dali czujnik temperatury oleju żeby go używać (zgodnie z info w instrukcji) - ale kto w Polsce czyta instrukcje ...
    Ale ze co z tym czujnikiem? Bo specjalnie zerknalem wczoraj do instrukcji i nic tam specjalnego nie jest napisane poza tym ze jak dojdzie do czerwonego to trzeba dac mu odpocząć, a jak zaswieci się lampka to skontaktować się z Aso...
    Ostatnio edytowane przez elgritone ; 30-09-2014 o 20:05 Powód: Dodano

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory