Sprzeglo sie rozpadło na 99%. Jeśli masz dwumas czego nie jestem pewien to zapewne do wymiany. 1% ze dyfer sie rozpadł. Ale naprawdę mały ten 1%![]()
Sprzeglo sie rozpadło na 99%. Jeśli masz dwumas czego nie jestem pewien to zapewne do wymiany. 1% ze dyfer sie rozpadł. Ale naprawdę mały ten 1%![]()
A czemu dwumasę też muszę zmieniać? Jaki to ma wpływ na to że półosie się nie kręcą? Pytam bo to cholernie droga część.
Napisałem zapewne a nie koniecznie. Po prostu przy okazji wymiany sprzęgła sie to robi jeśli potrzeba. Albo jeśli widać ze sie kończy aby nie wydawać 2x na robotę.
Co do wpływu dwumasu na półosie - brak. Ściągajcie skrzynie i pisz co jest grane.
Ściągnę ściągnę tylko znajdę najpierw jakiś warsztat bo sam nie mam jak i gdzie jej wyjąć. A wszędzie mają full roboty i nie chcą się teraz podjąć... Możesz mi jeszcze wytłumaczyć w jaki sposób działa to sprzęgło, że wysprzęgla gdy wrzucam bieg a po puszczeniu pedału nie pozwala mi jechać? Bo czegoś chyba nie rozumiem...
Sprzęgło po wciśnięciu wysprzęgla Ci napęd tak aby umożliwić Ci zmianę biegu albo zatrzymanie się bez zduszenia silnika. Czyli po wciśnięciu pedału sprzęgła odłącza Ci sprzęgło. Widełki i łożysko sprzęgła powodują odciąganie tarczy dociskowej i zwolnienie tarczy sprzęgłowej. Następuje zmniejszenie bądź kompletny brak przylegania tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego. Wtedy możesz zatrzymać auto albo zmienić bieg. Sprzęgło przekazuje moment obrotowy z koła zamachowego na skrzynię biegów.
Co do koła zamachowego (dwumasy) to jeśli będzie je miał w kiepskim stanie ( a nie jest ono tanie ) to lepiej wymień od razu ze sprzęgłem, po co płacić dwa razy za robotę?
Dwumas Ci magazynuje energie kinetyczną. Czyli niweluje drgania generowane przez układ napędowy, skrzynię, co ułatwia zmianę biegów bez tzw. szarpania. Przy tym wydłuża żywotność skrzyni, synchronizatorów itp ale sam dostaje po dupie. Wiadome, że jak będziesz jeździł na strzały sprzęgła to dwumas jak i kompletne sprzęgło długo nie pożyje
![]()
Ostatnio edytowane przez maniek015 ; 02-10-2014 o 08:12
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?
Dobra auto zrobione. Jak pisał kolega Marcin rozpadło się sprzęgło. Trochę dziwne bo mechanik twierdzi że było już wymieniane i to na Valeo(dał mi to stare do obejrzenia). Teraz nowe też mam Valeo. Dwumasa jest ok, więc nie zmieniano. Mam nadzieję, że Valeo nie robi jakiegoś badziewia, ponoć to dobry producent.
nie powinieneś mieć z valeo żadnych złych przygód też wymieniałem komplet valeo i złego słowa nie dam powiedziec
Poczytaj forum, wiele ludzi miało problem z Valeo... Kwestia tego na co trafisz, a na produkcji też coś trefnego może wyjść, reguły nie ma![]()
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?