Temat: Co dziś zrobiłem dla swojej Belli ?

  1. #9151
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie

    Wymieniony płyn hamulcowy i przewody hamulcowe przednie.
    Zakochany w Alfie od pierwszego wejrzenia


    Były:
    Opel Astra 1.6 1998
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Seat Cordoba 1.6 1999
    BMW E36 316i 1998

    Jest:
    Alfa Romeo 156 1.9 8V 115KM JTD FL 2005

    Moja Becky 1.8 T.S.


  2. #9152
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie Co dziś zrobiłem dla swojej Belli ?

    R-sokół - rozumiem ze masz ręczne załączanie grzania parownika? Gdzie dałeś grzałkę? Jaka ma moc i jak sie sprawdza? Moge kupic kompletna instalacje 500w automatycznie odcinanie zasilanie po 50C i sie zastanawiam....
    A z drugiej strony moge kupic ogrzewacz pompowy na 230v 1.1kW mocy za 300 wiec wybór ciężki....

  3. #9153
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    To ja to założę na razie do 159, a do Ferrari kiedy indziej

    http://zapodaj.net/934380f18ed35.jpg.html

  4. #9154
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    R-sokół - rozumiem ze masz ręczne załączanie grzania parownika? Gdzie dałeś grzałkę? Jaka ma moc i jak sie sprawdza? Moge kupic kompletna instalacje 500w automatycznie odcinanie zasilanie po 50C i sie zastanawiam....
    A z drugiej strony moge kupic ogrzewacz pompowy na 230v 1.1kW mocy za 300 wiec wybór ciężki....
    Zawór odcinający obieg płynu przez parownik jak również grzałka jest załaczana automatycznie przez wyłaczniki termiczne i przekaźniki - całość działa po przekręceniu kluczyka w stacyjce ale mozna wyłaczyć włacznikiem. Trochę do d...y te rozłaczniki termiczne - lepszy byłby termostat elektroniczny (za duża histereza i bezwładność).
    Grzałka jest wygieta w takiego esa-floresa w kształcie kanału wodnego parownika NIKO i tam siedzi. Grzałka pobiera 10A przy 11V co daje tylko 110w mocy - ale nie mierzyłem prądu przy 14v ale zapewne jest więcej - miała mieć 200w. Parownik jest izolowany pianką, po nocy zimny reduktor nagrzewa się do ponad 50 stopni w jakieś 3 minuty na postoju bez pracy silnika. Nagrzewa sie tak bardzo że równie dobrze mógłby pracować na tej grzałce bez ciepła z silnika - ale układ wyłacza się jak wskazówka temperatury pokazuje 60 stopni. Jak dla mnie to jednak trochę za długo bo to jest 1/3 drogi do pracy - ale i tak 2 razy szybciej niż nagrzewanie ciepłem silnika.
    Jak będę miał więcej czasu to fotki opis i schematy pojawią się zapewne w jakimś temacie w dziale lpg. (tak na szybko to mogę wysłać fotki na maila)

    Taką grzałkę w postaci kostki aluminiowej z trzema świecami żarowymi mam i ja - ale stwierdziłem że takie rozwiązanie mnie nie urządza - grzałoby parownik i samochód za kolosalny prąd z akumulatora na co nie mogłem pozwolic - a tu grzeje sam reduktor prądem rzędu 10-14A.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  5. #9155
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    R-sokół - rozumiem ze masz ręczne załączanie grzania parownika? Gdzie dałeś grzałkę? Jaka ma moc i jak sie sprawdza? Moge kupic kompletna instalacje 500w automatycznie odcinanie zasilanie po 50C i sie zastanawiam....
    A z drugiej strony moge kupic ogrzewacz pompowy na 230v 1.1kW mocy za 300 wiec wybór ciężki....
    Zawór odcinający obieg płynu przez parownik jak również grzałka jest załaczana automatycznie przez wyłaczniki termiczne i przekaźniki - całość działa po przekręceniu kluczyka w stacyjce ale mozna wyłaczyć włacznikiem. Trochę do d...y te rozłaczniki termiczne - lepszy byłby termostat elektroniczny (za duża histereza i bezwładność).
    Grzałka jest wygieta w takiego esa-floresa w kształcie kanału wodnego parownika NIKO i tam siedzi. Grzałka pobiera 10A przy 11V co daje tylko 110w mocy - ale nie mierzyłem prądu przy 14v ale zapewne jest więcej - miała mieć 200w. Parownik jest izolowany pianką, po nocy zimny reduktor nagrzewa się do ponad 50 stopni w jakieś 3 minuty na postoju bez pracy silnika. Nagrzewa sie tak bardzo że równie dobrze mógłby pracować na tej grzałce bez ciepła z silnika - ale układ wyłacza się jak wskazówka temperatury pokazuje 60 stopni. Jak dla mnie to jednak trochę za długo bo to jest 1/3 drogi do pracy - ale i tak 2 razy szybciej niż nagrzewanie ciepłem silnika.
    Jak będę miał więcej czasu to fotki opis i schematy pojawią się zapewne w jakimś temacie w dziale lpg. (tak na szybko to mogę wysłać fotki na maila)

    Taką grzałkę w postaci kostki aluminiowej z trzema świecami żarowymi mam i ja - ale stwierdziłem że takie rozwiązanie mnie nie urządza - grzałoby parownik i samochód za kolosalny prąd z akumulatora na co nie mogłem pozwolic - a tu grzeje sam reduktor prądem rzędu 10-14A.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #9156
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wojtek147
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    76

    Domyślnie

    Zalałem do pełna! (Potwierdziłem jednocześnie tezę że bak w 147 ma 65 litrów )

  7. #9157
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Rambo
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Daimler-Benz c-klasse
    Postów
    33

    Domyślnie

    Zdemontowana podsufitka,słupki materiałowe,półka tylna i wszystko wyprane

  8. #9158
    Użytkownik Świeżak Avatar Endriu Ka
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    156SW 1.9 JTD multijet 16V 140KM
    Postów
    225

    Domyślnie

    Zalana pod korek,wylapane dwie monetki z orlenu,przeglad podwozia na podnosniku.wszystko gra.szukam cb radio do 200pln,macie moze firmowe uzywki?czy lepsze nowe nie firmowe?

  9. #9159
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie Co dziś zrobiłem dla swojej Belli ?

    Cytat Napisał Wojtek147 Zobacz post
    Zalałem do pełna! (Potwierdziłem jednocześnie tezę że bak w 147 ma 65 litrów )
    Kurde moj rekord to 58 ON. Wskaźnik daleko poniżej zera był? Czy tez PB ma inny bak?

  10. #9160
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Mój rekord to 63l ON. Dziś również zatankowałem i przegoniłem na AOW;-)

Podobne wątki

  1. Jaki masz kluczyk do swojej belli . I bizuterie do kluczyka . piszczie .
    Utworzone przez alfaholik156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 20:50
  2. Azurro Nuvola-ma ktoś taki kolor swojej Belli?
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-10-2014, 20:13
  3. Co kupiłeś dla swojej belli na gwiazdkę ?
    Utworzone przez predator w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 18:13
  4. [155] Włam do Belli, swojej oczywiście:)
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 21:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory