Strona 5 z 21 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 206

Temat: Twarde sprzegło 1.9JTD

  1. #41
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Tak. Nie przeglądałem tego linku, bo obecnie jestem daleko od domu i jak złapię wifi to sprawdzam i piszę na szybkości. Nadrobię lekturę jak wrócę. Rozumiem że WD40 załatwia sprawę? Będziemy próbowali :-)
    Dzięki

  2. #42
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kefir
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    GQV
    Postów
    100

    Domyślnie

    WD40 słabo smaruje, spróbuj z jakimś olejem.

  3. #43
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    Spróbuj Berner Syntetyczny smar penetrujący włazi wszędzie i dobrze się trzyma

  4. #44
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Ok.
    Wracam z trasy i zabieram się za to. Dzięki. Mam nadzieję że sprzęgło będzie miększe.

  5. #45
    Użytkownik Świeżak Avatar kebs
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Andrychow
    Auto
    CharlesNapOB
    Postów
    40

    Domyślnie

    Dziwne... Miałem identyczny problem.

    Aż zrobiło się chłodniej na zewnątrz, i przejechawszy 100 km, w pewnym momencie coś puściło na "pedale" i od tamtej pory chodzi lekko.
    Aż dziwnie się jeździ, bo prawie 5 miesięcy, od kąd samochód posiadam, chodziło z oporem.

  6. #46
    Użytkownik Embrion Avatar slawpank
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Bytom , Pszów
    Auto
    Alfa romeo 147 1.9 JTDm 8V 2007 rok 3d
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam. Oczywiście mam ten sam problem z twardym sprzęgłem , zakupiłem już ową tulejkę - cena w ASO Euromot 48 zł , i nawet pogawędziłem z jednym mechaniorem na ten temat . Oczywiście namawiał mnie aby samochód zostawić u nich , ponieważ jak stwierdził aby wymienić tulejkę należy zrzucić skrzynię - koszt robocizny 650 zł ... z tego co się orientuję to są chyba dwie takie tulejki - jedna , która jest ukryta w obudowie skrzyni , no i ta druga którą podobno można wymienić bez zrzucania skrzyni , a którą kolega OLIMAN ładnie pokazał na załączonych zdjęciach ( mógł tez opisać jak zrzucic łapkę i wyciągnać tuleję) Poza tym usiłuje obejrzeć zdjęcia które są na alfaowner ale trzeba się zarejestrować co tez uczyniłem jednak nie otrzymałem maila potwierdzającego rejestracje z ich strony (czekam juz drugi dzień). Pytanie brzmi czy samo założenie jednej tulejki górnej oraz nasmarowanie drugiej zdało u kogoś w stu procentach egzamin na dłuższą metę ?

  7. #47
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kefir
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    GQV
    Postów
    100

    Domyślnie

    Żeby wymienić górna tulejkę nie trzeba ściągać skrzyni, wystarczy wyjąć akumulator i podstawkę, rozpiąć seger na łapie i wyjąć łapę do góry. Mamy dostęp do tulejki, którą trzeba delikatnie podważyć i powinna wyjść. Żeby poskładać wszystko do kupy trzeba się siłować z wysprzęglikiem lub rozpiąc na nim seger i go troszkę cofnąć, żeby założyć łapę na swoje miejsce. Łapa jest na wieloklinie, który można założyć tylko w jeden sposób więc nie ma ryzyka pomyłki. Metoda ze smarowaniem może przynieść efekt tylko jak masz sprawny docisk oraz układ hydrauliczny.

  8. #48
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    kopia z alfaowner...

    1) Engine cover off
    2) Battery off
    3) Fuse box taken off battery
    tray
    4) Battery tray off - this reveals what your after - the clutch actuator
    arm.
    5) Remove slave cylinder circlip...push back slave cylinder, having
    taken the cap off
    the clutch fluid bottle first.
    6) Remove actuator arm
    circlip - spray area with WD40
    7) Prize off actuator arm from underneath. I
    used a hammer to 'tap' it up
    from below. When putting it back, it can only go
    back in one ( the right ) position.
    8) WD40 on plastic bush. Be careful here
    as it can be fragile and break, take your time to let the WD40 penetrate, then
    gently twist it back and
    forth with molegrips to get moving. Then use small

    screw driver to gently prize up and off. Clean and grease.
    9) Clutch
    shaft now revealed. Dribble about 2 table spoons of oil ( 3 in 1 will be OK ).
    This
    will drain down the shaft and lube the bearing below. Do NOT use a spray
    oil, as it will get
    on clutch plates causing them to slip. Leave for a few
    hours.
    10) Re-assemble
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a01.jpg
Wyświetleń:	366
Rozmiar:	135.6 KB
ID:	147454   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a02.jpg
Wyświetleń:	309
Rozmiar:	63.1 KB
ID:	147455   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a03.jpg
Wyświetleń:	301
Rozmiar:	45.1 KB
ID:	147456   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a04.jpg
Wyświetleń:	299
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	147457   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a05.jpg
Wyświetleń:	310
Rozmiar:	89.4 KB
ID:	147458  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a06.jpg
Wyświetleń:	327
Rozmiar:	88.3 KB
ID:	147459   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a07.jpg
Wyświetleń:	318
Rozmiar:	84.1 KB
ID:	147460   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a08.jpg
Wyświetleń:	335
Rozmiar:	59.0 KB
ID:	147461   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a09.jpg
Wyświetleń:	369
Rozmiar:	69.7 KB
ID:	147462   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a10.jpg
Wyświetleń:	418
Rozmiar:	64.7 KB
ID:	147463  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a11.jpg
Wyświetleń:	392
Rozmiar:	121.2 KB
ID:	147464   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a12.jpg
Wyświetleń:	357
Rozmiar:	114.0 KB
ID:	147465   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a13.jpg
Wyświetleń:	376
Rozmiar:	55.1 KB
ID:	147466   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a14.jpg
Wyświetleń:	438
Rozmiar:	87.5 KB
ID:	147467   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a15.jpg
Wyświetleń:	438
Rozmiar:	118.7 KB
ID:	147468  

    Ostatnio edytowane przez mateuszszar ; 08-10-2014 o 15:28

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mario595
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Była Alfa Romeo 156SW Ti, jest Ford S-Max
    Postów
    329

    Domyślnie

    qrcze - to ja się męczę z tą przypadłością od początku jak autko posiadam a rozwiązanie takie proste? Aż nie chce mi się wierzyć . Na początek posmaruję tą tulejkę smarem silikonowym. Jak zda egzamin to ją wymienię na nową. Oczywiście sprzęgło, docisk był już u mnie wymieniony i tak jak ludziki piszą - przez miesiąc oki a potem powrót do twardego sprzęgła. Jedyny plus to oszczędność na tarczy sprzęgła - tak często nie chce się zmieniać haha

  10. #50
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Poddębice
    Auto
    Alfa GT Q2
    Postów
    101

    Domyślnie

    I ktoś rozwiązał problem?

Podobne wątki

  1. Sportowe Sprzegło do Alfy Romeo GT 1,9jtd
    Utworzone przez GTBodek w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 165
    Ostatni post / autor: 15-03-2019, 14:45
  2. Sprzegło 1.9JTD Problem z ruszaniem
    Utworzone przez daarkooo w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 14:52
  3. Sprzegło twarde od połowy(po wymianie)
    Utworzone przez ochos82 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-08-2010, 09:57
  4. [146] twarde sprzęgło
    Utworzone przez michalalfa146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory