Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Carrozzeria Lublin, opinia, prośba o radę

  1. #11
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Dokrecenia kol to nie osadzaj bo praktyka nakazuje dokrecenie ponowne po przejazdzce krotkiej
    Wiec jak zdejmowali to i naturalnie trzeba bylo potem spr i ewentualnie dokrecic








  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    Dokrecenia kol to nie osadzaj bo praktyka nakazuje dokrecenie ponowne po przejazdzce krotkiej
    Wiec jak zdejmowali to i naturalnie trzeba bylo potem spr i ewentualnie dokrecic
    Koło nie było dokręcone od początku, co przekładało się na inne ustawienie kierownicy, które wróciło do normy po dokręceniu. Nikt mnie też nie poinformował o tym, że należy sprawdzać dokręcenie, a jako osoba sporadycznie korzystająca z serwisów (szczególnie lakierniczych) mam prawo tego nie wiedzieć. Od 7 lat jeżdżę alfami, nigdy tego nie sprawdzałem, a kół nie gubiłem.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    po raz pierwszy w zyciu spotykam sie z teza o kontroli przykrecenia po krotkiej przejazdce

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Ostatnio sam wymieniałem koła w Mondeo, dokręciłem kluczem dynamometrycznym o odpowiednio ustawionym momencie i pomimo to po kilkudziesięciu km koło prawe z przodu się poluzowało.
    Jeżeli brakowało już śrub to wykazałeś się niezłą odpornością na oznaki niedokręconych kół.
    Poza tym jak chodziłem na kurs prawa jazdy to uczono każdego adepta tzw OC ( obsługa codzienna )
    Dzisiaj chyba mało który kierowca to stosuje, a potem niespodzianki np w czasie kontroli drogowej

  5. #15
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    po raz pierwszy w zyciu spotykam sie z teza o kontroli przykrecenia po krotkiej przejazdce
    A ja to robie od zawsze ( mowa o kontroli po wymianie itp kol ) i nigdy po wymianie kol juz po tym kontrolnym nie mialem luzow na srubach a znam wiele przypadkow luzowan srubek
    No ale nikogo nie zmuszam ani nie namawiam - dla mnie to tylko minuta roboty i spokoj
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 02-11-2014 o 18:11








  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    A ja to robie od zawsze ( mowa o kontroli po wymianie itp kol ) i nigdy po wymianie kol juz po tym kontrolnym nie mialem luzow na srubach a znam wiele przypadkow luzowan srubek
    No ale nikogo nie zmuszam ani nie namawiam - dla mnie to tylko minuta roboty i spokoj
    Dlatego w dobrych zakladach, po przykreceniu kluczem pneumatycznym dokrecaja jeszcze zwyklym. Nie ma prawa nic sie poluzowac.

  7. #17
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    W dobrym zakladzie to powinni dokrecic z odpowiednia sila kluczem dynamometrycznym
    A jak widac kolega wyzej pisal ze nawet po tym zabiegu musial kontrolne robic
    A teraz zapytajcie w jakims zakladzie z jakim momentem dokrecaja ...
    Ci nowi pracownicy to pewnie bywa ze nawet nie beda wiedzieli o co sie czlowiek pyta :p








  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    po raz pierwszy w zyciu spotykam sie z teza o kontroli przykrecenia po krotkiej przejazdce
    Jak się wczyta głębiej w temat to jest to wręcz polecany standard i tak właśnie powinno się robić. Nie mówię o forach, a informacjach z źródeł specjalistycznych.

    Śruby w kołach powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą. Oczywiście w żadnym zakładzie u gumiarza nikt tak nie robi i walą na siłę pneumatem.
    Ja zawsze dokręcałem dyno. W Civicu nigdy mi się nie poluzowało nawet po kontroli po jakimś czasie (zwykle na drugi dzień po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów), ale przynajmniej miałem spokój wewnętrzny.
    W Alfie za to raz się zdziwiłem. Na początku przygody z tym autem dokręciłem kluczem dyno z siłą podaną w specyfikacji (już nie pamiętam, ale chyba 115) i zdziwiłem się wracając do domu. Po 80 km usłyszałem dziwny hałas w lewym przednim kole i okazało się, że 3 śruby poluzowane.

    Od tego czasu sprawdzam, aż nazbyt gorliwie. Ale przynajmniej jestem spokojniejszy

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Dlatego w dobrych zakladach, po przykreceniu kluczem pneumatycznym dokrecaja jeszcze zwyklym. Nie ma prawa nic sie poluzowac.
    No niestety zdarza się i po takim lege artis dokręceniu - pneumatyczny plus później do właściwego momentu - dynamometrycznym.
    Sam miałem 2 razy taką sytuację, raz w czasie użytku drogowego, raz torowego.
    Później kupiłem sobie klucz dynamometryczny w miarę przyzwoity i sobie sam sprawdzam co jakiś czas - efekt taki, że świeżo po przełożeniu lub po ostrzejszych jazdach troszkę się jeszcze dokręci do właściwego momentu niektóre śruby.
    Nie wiem - gniazda śrub przybrudzone/nierówne, gwinty stare, czy wysoka temperatura po wielu ostrych hamowaniach?
    Ale się zdarza i warto sobie sprawdzić jakiś czas po zdejmowaniu koła, bo i czynnik ludzki - niechlujstwo czy zapomnienie też jest możliwy (co u kolegi Damiana mogło mieć miejsce, biorąc pod uwagę że niewielką odległość przejechał jak mówi).

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Dobry warsztat wulkanizacyjny informuje o tym, żeby dokręcić koła po przejechaniu kilkudziesięciu km (albo podjechać do nich na dokręcenie). Spotkałem to w kilku warsztatach we Wrocłaiwu, Dodatkowo u kilku na fakturach była wielka pieczątka z informacją o tym.

    Dobry warsztat dokręca koła kluczem pneumatycznym z niewielką siłą, a potem dynamometrycznym dokręca z odpowiednim momentem.

    Koła w 159 mają tendencję do odkręcania się – tak usłyszałem w warsztacie, w którym serwisuje moją 159. Dlatego oni dokręcają z większym momentem. Kończy się to tym, że zwykłym kluczem niełatwo jest odkręcić koło.

Podobne wątki

  1. Prośba o radę w sprawie alfy 147
    Utworzone przez downfall w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-02-2012, 16:03
  2. Prośba o radę Alfa 159
    Utworzone przez mkpol w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 21:05
  3. Prośba o radę 156
    Utworzone przez hans43 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 24-12-2011, 14:23
  4. (156) uszkodzony przepływomierz prośba o radę
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 16:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory