Strona 32 z 165 PierwszyPierwszy ... 22232425262728293031323334353637383940414282132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 311 do 320 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #311
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Dlatego bezpiecznie (dla ich silników) jest zachęcać tutaj ludzi aby niezależnie od przebiegu olej zmieniali raz w roku, a nie skupiać się na biciu piany o wyższości jednego oleju nad drugim
    Ale o tym fakcie wszyscy, którzy biorą udział w dyskusji, raczej mają wiedzę... Bardziej nas interesuje właśnie co wlać, a nie kiedy .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #312
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Dlatego bezpiecznie (dla ich silników) jest zachęcać tutaj ludzi aby niezależnie od przebiegu olej zmieniali raz w roku, a nie skupiać się na biciu piany o wyższości jednego oleju nad drugim
    wyższośc jednego oleju nad drugim jest tak samo istotna jak częstoliwośc jego wymian a i można by dyskutować czy nawet nie bardziej - bo przecież dla silnika lepiej wlać co rok/co 10kkm lepszy olej niż gorszy - dla kiepskiego oleju nawet ten interwał może się okazać za duży. Z tego wątku wynika że jednak warto zainwestować w lepszy olej co potwierdziło już wiele osób wiec coś w tym jednak musi być. Natomiast nie pamiętam aby ktokolwiek tutaj pisał że na rekomendowanym przez producenta oleju do Julki było lepiej niż na innym alternatywnym - tendencje są raczej w drugą stronę.

  3. #313
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Cóż, Lubrizol się powołuje na poziom SAPS:
    https://www.lubrizol.com/EngineOilAd.../LowerSAPS.pdf

    A słowa "EGR" i "problem" się pojawiają w jednym zdaniu dość często, zazwyczaj w koalicji z czasownikiem "zaślepiać" .
    A propos zasyfiania EGRa diesela i trzonków zaworowych benzyniaka z bezpośrednim wtryskiem osadami oleju full saps w tej prezentacji Lubrizola to nie mam powodu aby im nie wierzyć, że olej low saps z ich nowymi dodatkami brudził mniej od nieznanej klasy jakości konwencjonalnego oleju full saps dopuszczonego przez producenta ale do innego silnika niż ten na którym testowali (deklarują porównanie z olejem klasy Euro3 testując go w silniku klasy emisji Euro4). Tak było w 2006 roku kiedy wprowadzali na rynek oleje z pakietem dodatków o niższym poziomie saps na EU i wyższej jakości ale nadal produkują pakiety dodatków do olejów full saps API SM-SN, A5/B5 i A3/B4 itp, które sprawdzają się nawet w zaturbionych benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem i także dieselach DI (bez DPF). Normy obecne przewidują testy na poziomy depozytów i osadów (tzw. sludge) dla niskich i wysokich temp i są takie same dla np. C3 i A3/B4. Nie oznacza to oczywiście, że wszystkie oleje np. API SM-SN mają ten sam poziom depozytów (różnice także sięgają kilkuset %) ale na ogół i tak wielokrotnie niższy od starych formuł sprzed API SL z wysokimi poziomami cynku/fosforu/popiołów.
    To co jest ważne w silnikach GDI od strony olejowej to nie dokładnie saps a jakość polimerowych modyfikatorów lepkości / indeksu lepkości i poziom odparowania (Noack) - dlatego głównie są zalecane oleje 5W-30 (kiedyś w Mitsu GDI nawet 10W-30) o niezbyt wysokim indeksie lepkości wykonane prawie jak monograde o jak najniższym odparowaniu.
    W dieselu poziom emisji i syfu jest wprost proporcjonalny do poziomu odparowania oleju więc wg mnie warto patrzeć na Noacka a nie tylko na saps solo - zwłaszcza bez DPF. Oleje full saps A3/B4 są przecież stworzone m.in. dla diesela z bezpośrednim wtryskiem (bez DPF) a ACEA C3 itp są opisywane jedynie jako wydłużające żywotność DPF (mniej popiołów) i TWC (trochę mniej fosforu) w porównaniu do A3/B4.
    Ciekawostką dla mnie tu jest slajd 21 o ciśnieniu zwrotnym w DPF ciężarówki gdzie widać, że olej o wyższym saps (ACEA E4 max. 2,0% ) do przebiegu 15tkm mniej zatyka DPFa niż ten nowoczesny olej o niższym poziomie saps (ACEA E6 max 1,0% - możliwe, że o wyższym odparowaniu) a dopiero po przebiegu 20t km można zauważyć jakieś 'korzyści' dla środowiska...
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #314
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Przypadek z alfaowner, gdzie koledze padł moduł MA i musiał go wymienić (zalewał Selenię StAR P.E.):

    "Oh yes, one last thing, looking at the state of the inside of the engine and the build up of oily deposits, I would highly recomend halving the oil change interval. 18'000 miles is clearly too long looking at the state of mine!"

    Więc:
    1. Moduł MA i tak może paść .
    2. Nie wymieniamy co 30 tys. km (to już chyba każdy wie).
    3. Selenia na pewno nie jest olejem idealnym.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #315
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Przy mini misce oleju 3,5L w zaturbionej benzynie to 10t km / rok to wg mnie max a jak ktoś się 'ściga' głównie na D to może i mniej bo szkoda syf w MA robić. Na 30t km / 2 lata w przypadku naszych Julek nie ma wg mnie oleju, który by dał radę nie zasyfiając silnika.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #316
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    3. Selenia na pewno nie jest olejem idealnym.
    Dokładnie tak. I nawet kolega wlyszkow miał na to wyniki badań. Gorsze jest to, że w czasie gwarancji jest bardzo małe pole manewru, żeby zalać inny olej, który spełnia tę normę, którą Fiat sobie wymyślił... Więc w czasie gwarancji pozostają wymiany... częste.

  7. #317
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Total Ineo First 0W-30:
    http://www.lubadmin.com/upload/produ...ng_44/8841.pdf

    W Polsce raczej niedostępny (chociaż teoretycznie powinien być w ASO Peugeot/Citroen - można zadzwonić i zapytać), ale na eBay.de bez problemu. Będę go kupował do swojego Peżo, ale to dopiero za jakieś 7-8 miesięcy (2 tygodnie temu zmieniałem olej).

    Tymczasem z alfaowner.com:
    ARCS's Supervisor finally phoned to say what we all expected to hear, that the 5/40 oil is the correct product for my car and the 0/30 is for the face lifted model.
    odkopie watek bo przegladalem allegro i cos takiego mi wpadlo w oko, to chyba ten sam i nie trzeba z Ebaya sciagac

    http://www.kolegaberlin.pl/product-p...t-0W30-1L.html

  8. #318
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Tej Selenii 0W-30 C2 bym nie skreślał tak od razu - warto ceny porównać bo skład wygląda lepiej np. od 5W-40 KPE/Star PE i jednak ma domieszkę PAO w odróżnieniu od 5W-40.
    Oprócz ww. Totala jest jeszcze Motul w tej klasie z dostępnych na rynku i w ASO Toyoty ich TGMO 0W-30 C2 by Mobil.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #319
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    A co z rewelacyjnym amsoilem AZO 0W30 z dużą domieszką PAO o którym jeszcze niedawno było tyle na forum, zszedł na dalszy plan czy odpadł zupełnie z rankingu z jakichś powodów?

  10. #320
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    To inna liga ale dla tych Julek po gwarancji ;-) U mnie pracuje super.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory