Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Alfa GT 2.0 JTS kilka pytań

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    W trakcie zakupu
    Postów
    4

    Domyślnie Alfa GT 2.0 JTS kilka pytań

    Witam,
    To mój pierwszy post, więc serdecznie witam wszystkich. Kilka słów o sobie:
    Mam 27 lat i do tej pory świata po za Hondą nie widziałem. Ostatnio mój kochany Civic zaczął dość raptownie tracić na wadze ze względu na rdzę i nadeszła pora na szukanie czegoś nowego. Niestety wypatrzony nowy Civic w komisie był perełką tylko na zdjęciu, co gorsza obok stała AR GT 3.2. Moje zdradzieckie serce zabiło mocniej dla innej. Postanowiłem się przejechać z cichą nadzieją, że to będzie samo zło, że nie może dorównać jedynej słusznej marce. Jak można się domyśleć po tym że tu piszę auto przerosło moje najśmielsze oczekiwania i coraz poważniej zastanawiam się nad kupnem AR w związku z tym chciałbym zalać was serią pytań.

    1) Mój budżet to ok 20k, czy to wystarczy na jakiś rozsądny egzemplarz?

    2) Jeżdżę głównie po mieście w korku na odległości do 10km. Nie stać mnie na utrzymanie 3.2, 1.9 jtd chyba się nie sprawdzi przy takiej eksploatacji, więc pozostaje jedynie 2.0? Jak ten silnik znosi taką eksploatację?

    3) Selespeed - Choć machanie wajchą jest wspaniałą rzeczą, gdy się człowiek jedzie się pobawić samochodem to niestety w korku zaczyna marzyć o automacie. Czytałem wiele złego o tej skrzyni ale ponoć dotycz to głównie jej starszej wersji, a w GT jest już w miarę ok. Czy jednak się w to nie pchać?

    4) Lepiej kupić tańszy egzemplarz i samemu zrobić w nim np: zawieszenie, hamulce itp. czy lepiej szukać droższej a wypieszczonej sztuki. Wiem, że silnik to musi być tip top

    5) Jak jest z tą niezawodnością? Ponoć stara opinia jest mocno krzywdząca i wiele się poprawiło w alfach. Moje Hondy raczej się nie psuły, a jeśli już coś im dolegało to kulturalnie ostrzegały, że należy się nimi zająć, dlatego też nigdy nie stałem w lesie i nie wzywałem lawety. W sumie to chciałbym aby tak pozostało.

    6) Ceny części tak jak patrzyłem to podobnie się kształtują jak do Hondy, czy się mylę?

    7) Podczas mojej krótkiej przejażdżki zauważyłem, że AR GT niewiele widać do tyłu. Są jakieś sposoby na bezproblemowe parkowanie, lub też czy można się do tego przyzwyczaić, czy też dla świętego spokoju szukać auta z czujnikami parkowania?

    8) Czy zwracać jakąś szczególną uwagę na rocznik? Jakieś liftingi? Eliminacja usterek?

    Dobra to chyba tyle na pierwszy rzut. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi/porady każdemu kto się na to zdecyduje i nie odrzuciło go po zauważeniu słowa "Honda". Mam nadzieję, że po rozwianiu moich wątpliwości pomożecie mi później w ocenie ogłoszeń, a może ktoś będzie miał coś na sprzedaż.

    P.S. W sumie to byłoby dobrze gdybyście napisali, że AR GT to złom i mam się w to nie pchać. Wtedy mógłbym w spokoju ducha ruszyć znów na poszukiwania Civica/Accorda.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Morspl
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6, Infiniti QX50, Volvo xc60
    Postów
    242

    Domyślnie

    Witaj. Jeśli masz zamiar kupić 2.0 JTS to lepiej szukaj Civica/Accorda. Awarie, które ten silnik spotykają są obce dla Hondy. Części z mojego doświadczenia (mam Accorda VII Type-S) do Alfy są tańsze i łatwiej o zamienniki. 1.9 jtd w najprostszej wersji byłby chyba najlepszym rozwiązaniem. Alfa jest znacznie ciekawsza od Hondy. Mam na myśli całokształt. Niestety źle zacząłeś przygodę z Alfą, bo od razu od tego co najlepsze czyli 3.2 Busso. To ostatni Samurai, albo jak kto woli święty Graal marki Alfa Romeo. Nic lepszego już nie ma niż 3.2 Busso, a Ty niestety planujesz zakup chyba najgorszego co się Alfie przytrafiło czyli 2.0 JTS. Silnik fajnie jeździ ale awarie jakie go spotykają i o których zapewne czytałeś, są niestety prawdą, a nie stereotypem. Ja mogę doradzić Ci 1.9 jtd.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Fakt jeżeli chodzi o bezawaryjność benzynowe jednostki nie dorownuja silnikom JTD ale zadbany silnik JTS nie sprawia więcej problemów niż TS. Sam jezdze 156tka z takim silnikiem. Spalanie około 10l/100 km konstrukcja praktycznie taka sama jak TS a o wiele kulturalniejsza praca silnika i wieksza dynamika. Mniej problemów z elektryka, po jednej swiecy na cylinder i brak kabli WN. Przy normalnej jeździe i regularnej wymianie oleju co 10tys km nie spotkałem się z legendarnym nagarem. Przy mocniejszem depnieciu lubi wypic trochę oleju ale TS tez go lubi konsumować.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    ad.2 kupno diesla do takiej jazdy moim zdaniem jest bez sensu, do wyboru masz jeszcze 1.8 TS
    ad.3 selespeed to nie automat ,to skrzynia manualna ze zautomatyzowanym sprzęgłem ,podobno im nowsze auto tym bardziej dopracowane to rozwiązanie,ale ja bym takiej Alfy nie kupił
    ad.4 zawieszenie i tak będziesz musiał wymienić wcześniej czy później więc szukał bym na twoim miejscu po prostu auta ogólnie zadbanego i nie ulepa ,a to czy coś puka w zawieszeniu to bym pominął
    ad.5 obecnie jeżdżę piąta alfą i żadna nigdy nie zawiodła ,zawsze odpaliła i zawsze dojechała na miejsce
    ad.7 używać lusterek

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    W trakcie zakupu
    Postów
    4

    Domyślnie

    Przeczytałem kilkanaście kolejnych tematów z forum + wasze odpowiedzi (za co dziękuję) i postanowiłem, że będę jednocześnie szukał Alfy oraz Hondy i co pierwsze się trafi w fajnym stanie to biorę. Co do Alfy to raczej 2.0, bo niestety przy moim typie miejskiego użytkowania auta 1.9 się nie sprawdzi a 1.8 chyba też nie jest bezproblemowe a jednak trochę słabsze. Tylko dalej nie wiem co z tym selespeed'em, fajnie jakby jakiś użytkowi Gt posiadający taką skrzynie się wypowiedział.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    A ja mam pytanie tez jedno... Czy silniki 2.0 JTS 121KW i 122KW to to samo ? Szukam silnika do mojej 156 i znalazłem GT ale w opisie ma 121KW a w moim brifie jest silnik 122KW .... Któryś jest młodszy a któryś starszy ? Czy GT miały 121kw?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    To sa te same silniki, roznie sa podawane ich moce raz pisze 166 KM a raz 165 KM tak samo 121KW i 122 KW.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shinuq Zobacz post
    Tylko dalej nie wiem co z tym selespeed'em, fajnie jakby jakiś użytkowi Gt posiadający taką skrzynie się wypowiedział.
    Mam Selespeeda w 147-ce z 2005 roku i cóż mogę powiedzieć. Jazda z łopatkami to sama przyjemność, rzeczywiście wydaje się, że im późniejszy rocznik, tym bardziej dopracowana i mniej awaryjna. Przez dwa lata uzytkowania, raz padła mi ta gruszka od ciśnienia (koszt z wymianą jakieś 400 złotych) no i jedna łopatka czasami przestaje działać - prawdopodobnie zatarty gdzieś przewód.
    Wiem jedno - niestety a może stety - następna Alfa będzie również z łopatkami, choć wybór niewielki.
    Musisz rozważyć wszystkie za i przeciw. Przejechać się Alfą bez i z Selespeedem i zadecydować.
    Łopatki to super sprawa, bardzo wygodne w trakcie jazdy w mieście, przy pokonywaniu górskich serpentyn i fakt faktem człowiek czuje się trochę jak kierowca F1. No i ten dźwięk silnika przy redukcji
    Na pewno wiele osób będzie Cię zniechęcać do tej skrzyni - cóż, może się zdarzyć, że pojawi się poważniejsza awaria (choć one zdarzały się głównie w 156 i 147 do 2004 roku - potem o ile pamiętam wprowadzono nowy aktywator i jakość się poprawiła), a wtedy trzeba szukać kompetentnego zakładu. Mam to szczęście, że jestem z Bielska, więc największy serwis Fiata mam 5 km od domu...

Podobne wątki

  1. Alfa 147 JTD czy TS , kilka pytań
    Utworzone przez puchus w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 14-11-2018, 15:25
  2. Kilka pytań Alfa GT 3.2
    Utworzone przez Greg_79 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-03-2015, 14:25
  3. alfa 147 kilka pytań
    Utworzone przez Blackchart w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-01-2013, 09:11
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory