Temat: Zużycie paliwa / spalanie 159, Brera, Spider

  1. #1361
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ciekawe rzeczy piszecie, bo z tego wynika że inżynierowie w Italii to idioci. U mnie skrzynia podczas spokojnej jazdy wrzuca wyższy bieg po przekroczeniu 2000 rpm, a zrzuca na niższy gdy obroty spadają do 1250 rpm. Wiec normalny zakres pracy silnika to 1250-2000 rpm.

    PS
    zmiana 1-2 i 2-3 (o ile dobrze sobie przypominam) potrafi zrobic, gdy obroty przekroczą 1700 rpm
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 19-11-2014 o 20:36

  2. #1362
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W wypadku automatycznej skrzyni biegów nie masz koła dwumasowego, dodatkowo skrzynia inaczej działa i te obroty chyba nie męczą tak silnika. Ja po przesiadce ze 159 auto do manuala widzę, że ten sam silnik zupełnie inaczej się zachowuje. I też starem się nie jeździć poniżej 1600-1800 obrotów. To nie znaczy że w ogóle nie jeżdżę, ale wolę po prostu trzymać się co najmniej 2000.

  3. #1363
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ja tez staram sie trzymac 2 tys. ale raczej nie da sie tak caly czas idealnie trzymac zakres obrotow w tej granicy

  4. #1364
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Ciekawe rzeczy piszecie, bo z tego wynika że inżynierowie w Italii to idioci. U mnie skrzynia podczas spokojnej jazdy wrzuca wyższy bieg po przekroczeniu 2000 rpm, a zrzuca na niższy gdy obroty spadają do 1250 rpm. Wiec normalny zakres pracy silnika to 1250-2000 rpm.

    PS
    zmiana 1-2 i 2-3 (o ile dobrze sobie przypominam) potrafi zrobic, gdy obroty przekroczą 1700 rpm
    Wiele stosunkowo nowych aut ma wskaźniki zmiany biegu i podobnie "zalecają" zmianę biegu w okolicy 2000... co nie znaczy że tak jest dobrze.
    Silnik dla producenta powinien bezawaryjnie pracować przez okres gwarancji. Potem lepiej żeby się psul


    Silnik powinien pracować w zakresie obrotów przy których ma największy moment. Na pewno nie jest to poniżej 2000.

  5. #1365
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    to jaki cel w takim zaprogramowaniu pracy skrzyni ma producent samochodu ? Nie posadzam ich o brak rozsądku, ani o celowe dzialanie na szkodę klienta
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 19-11-2014 o 20:57

  6. #1366
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Należy zastanowić się dla czego największa górka jest do 2000 obrotów, a nie po 2000. Oraz czy owe granice męczenia dwumasy są czymś poparte czy jest to czcze gadanie ? (Tak samo jak te o granicy wytrzymałości poszczególnych wersji dumasy.)
    To takie pytania retoryczne aby każdy przemyślał sobie w milczeniu

    P.S.
    .Andrzej. - ja też czytając forumowe wywody mam wrażenie, że inżynierowie włoscy, niemieccy, japońscy itd. są idiotami
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #1367
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Dla ciekawostki dodam że u mnie pojawiają się delikatne metaliczne drgania w okolicy radia ( plastiki lub mocowania drgaja) jak przyspieszam dość delikatnie w zakresie 2 - 2.4 tys obrotów. To raczej dwumasa. Przy bardziej dynamicznym przyspieszeniu drgania nie występują lub są bardzo krótkie co jest logiczne bo szybciej uciekam z tych obrotów. Ogólnie jazda 159 na 1 i 2 jest dla mnie dość męcząca i dopiero od 3 normalnie da się jechać. Zrobiłem już 10 tys i do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do 2 pierwszych biegów.

  8. #1368
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Należy zastanowić się dla czego największa górka jest do 2000 obrotów, a nie po 2000. Oraz czy owe granice męczenia dwumasy są czymś poparte czy jest to czcze gadanie ? (Tak samo jak te o granicy wytrzymałości poszczególnych wersji dumasy.)
    To takie pytania retoryczne aby każdy przemyślał sobie w milczeniu

    P.S.
    .Andrzej. - ja też czytając forumowe wywody mam wrażenie, że inżynierowie włoscy, niemieccy, japońscy itd. są idiotami
    Pokaż wykres na którym moment ma najwyższy przebieg do 2000?

    Poza tym każdy jeździ jak mu się podoba bo kto bogatemu zabroni ...

  9. #1369
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Cytat Napisał Indigo Zobacz post
    Dla ciekawostki dodam że u mnie pojawiają się delikatne metaliczne drgania w okolicy radia ( plastiki lub mocowania drgaja) jak przyspieszam dość delikatnie w zakresie 2 - 2.4 tys obrotów. To raczej dwumasa. Przy bardziej dynamicznym przyspieszeniu drgania nie występują lub są bardzo krótkie co jest logiczne bo szybciej uciekam z tych obrotów. Ogólnie jazda 159 na 1 i 2 jest dla mnie dość męcząca i dopiero od 3 normalnie da się jechać. Zrobiłem już 10 tys i do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do 2 pierwszych biegów.
    Racja... pierwsze dwa biegi są beznadziejne, ale generalnie nienawidzę prędkości kiedy wydawało by się że na drugim biegu już jest za wysoko (2500 obr.) i silnik wyje a wrzucenie trzeciego biegu powoduje spadek obrotów na 1300-1500 i konkretny muł pod nogą.

  10. #1370
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    Cytat Napisał taczka464 Zobacz post
    Racja... pierwsze dwa biegi są beznadziejne, ale generalnie nienawidzę prędkości kiedy wydawało by się że na drugim biegu już jest za wysoko (2500 obr.) i silnik wyje a wrzucenie trzeciego biegu powoduje spadek obrotów na 1300-1500 i konkretny muł pod nogą.
    Mnie też to bardzo irytuje. Na pocieszenie w skrzyni z 2.0 JTD jest dużo lepiej
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 163KM | 345Nm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155km

Podobne wątki

  1. [159] zużycie paliwa BENZYNA
    Utworzone przez dziodek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2019, 11:09
  2. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-02-2019, 20:34
  3. Zużycie paliwa i sonda lambda
    Utworzone przez knapsu w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 15:14
  4. Zużycie paliwa na postoju - wskazania ICS
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 06:51
  5. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory