Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Ciepłe powietrze po przejechaniu 8 km

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar DAVSON
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    u mnie z kolei 90 stopni jeszcze nigdy nie zostało osiągnięte, latem w upałach dochodziło, a teraz 60-70 to jest max. Walnięty termostat?
    Ostatnio edytowane przez DAVSON ; 20-11-2014 o 06:17 Powód: edit

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar szejker
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Strumień
    Auto
    Alfa Romeo 147 TI 1,6 120KM
    Postów
    178

    Domyślnie

    Tak, termostat. Przerabiałem to 2 tygodnie temu, chociaż na forum wmawiano mi, że tak ma być. Jeśli po wymianie nadal nie będzie 90 to reklamuj termostat. Żeby wykluczyć walnięty czujnik albo wskaźnik, należy sprawdzić górną rurę chłodnicy. Musi być ciepła dopiero po pełnym nagrzaniu, czyli nie wcześniej niż po ok. 3km przy dzisiejszych temperaturach.
    U mnie rura była ciepła po kilometrze, gdy temp doszła do 70. Jeśli na postoju doszła do 70 można było zauważyć szybki spadek do 60 (termistat się otworzył).
    Ostatnio edytowane przez szejker ; 20-11-2014 o 03:16

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar DAVSON
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    Dzisiaj sprawdziłem i po 30km temperatura to 65 stopni na włączonym ogrzewaniu po wyłączeniu temperatura spada do 60 stopni. Myślę, że wszystko jasne, dzięki.

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar blood_dd
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Busko-Zdrój
    Auto
    AR 147 TS 1.6 120KM 2004r.
    Postów
    152

    Domyślnie

    Dzis temperatura na zewnątrz byla niższa niz wczoraj,nie odkrecalam od razu ogrzewania,dopiero jak temperatura wzrosla do 70stopni i musze przyznac,ze i powietrze bylo cieplejsze i auto szybciej zlapalo 90stopni w porownaniu z dniem wczorajszym.

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał DAVSON Zobacz post
    Dzisiaj sprawdziłem i po 30km temperatura to 65 stopni na włączonym ogrzewaniu po wyłączeniu temperatura spada do 60 stopni. Myślę, że wszystko jasne, dzięki.

    Na 100% do wymiany. Z termostatem jest tak, jak jedziesz to ma się zagrzać do 90 stopni i nie ma prawa iść niżej albo wyżej w czasie jazdy.

    Wytłumaczę dla potomnych.
    Ogólnie zasada działania jest prosta. Masz w aucie tak jakby 3 obiegi (obieg silnika, ogrzewanie kabiny, chłodzenie płynu).
    Pierwszy to obieg w silniku, obieg zapewnia pompa wody, przy okazji zahaczając o zbiorniczek płynu.
    Drugi jest dołączony do obiegu silnika, jest to ogrzewanie. W momencie gdy załączysz ciepło leci ciepły płyn z silnika do nagrzewnicy na której dmuchawa wdmuchuje ciepło do kabiny.
    Trzeci najistotniejszy to układ chłodzenia płynu który również jest dołączony do obiegu silnika. Czyli ciepły płyn w momencie gdy osiągnie 90+ stopni przepuszcza termostat do chłodnicy i gdy termostat odczuje spadek temperatury o parę stopni (nie pamiętam dokładnie) to obieg ten zamyka. Termostat odczuje spadek temperatury bo płyn w chłodnicy chłodzi się w czasie jazdy, więc jak wpuszcza gorący płyn do chłodnicy to automatycznie z drugiej strony pobiera zimny płyn i tak cały czas pracuje w kółko. Potem masz w chłodnicy czujnik, który jak wykryje że jest zbyt wysoka temperatura w chłodnicy odpala wentylator który ma zasysać powietrze do auta co też jest bardzo istotne, nie odwrotnie, z tym że wentylator powinien pracować tylko w korkach gdy nie ma przewiewu powietrza przez chłodnicę (chyba ze AC jest odpalone).

    Termostat może się zepsuć na dwa sposoby.
    1 Termostat nie otwiera się gdy osiągnie swoją określoną temperaturę co skutkuje tym że auto łapie temperaturę ponad 90 stopni po przejechaniu kawałka i zaraz gotuje płyn.
    2 Termostat nie zamyka się, czasem trochę, czasem wcale, przez co przepuszcza od razu ciepły płyn do chłodnicy przez co auto jest nie dogrzane, co szkodzi silnikowi i ma wpływ na spalanie (jest wyższe). Cechuje się tym że w czasie jazdy spada temperatura. Mozna to tez sprawdzić tak że odpalasz zimne auto, jedziesz i gdy wskazówka wskoczy na 50 stopni zatrzymujesz się i dotykasz chłodnicy/węży do chłodnicy. Jeżeli sa ciepłe tzn mają koło 50 stopni to wiesz że przepuszcza termostat (nie zamyka się do końca).
    Ostatnio edytowane przez Marco21 ; 20-11-2014 o 23:16

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    Jak już temat o termostatach. Jaki opłaca się założyć? Jakiej firmy i jaki szacowany koszt? Mam ten sam problem, tzn podczas temperatury jakie sa teraz auto łapie ~~65-70stopni podczas jazdy na tempomacie ~~90-100km/h. Co byście założyli?

  7. #17
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    marco - dopiszę
    to nie termostat ma się zagrzać
    i niestety w przypadku AR często wskaźnik kabinowy ma mało wspólnego z rzeczywistościa
    i dla tego zawsze piszemy o sprawdzeniu temp cieczy chłodzącej pod kompem jeszcze
    bo nie raz bywało że wskaźnik w aucie około 75 a jednak faktycznie było ok 90


    tyle z mojej strony








  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    marco - dopiszę
    to nie termostat ma się zagrzać
    i niestety w przypadku AR często wskaźnik kabinowy ma mało wspólnego z rzeczywistościa
    i dla tego zawsze piszemy o sprawdzeniu temp cieczy chłodzącej pod kompem jeszcze
    bo nie raz bywało że wskaźnik w aucie około 75 a jednak faktycznie było ok 90


    tyle z mojej strony
    Jasne że nie termostat, źle się wyraziłem. Termostat odpowiada za to żeby silnik pracował cały czas w optymalnej temperaturze.
    Co do wskaźnika to też trzeba brać to pod uwagę.

  9. #19
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 156 2,0 TS 1999r
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marco21 Zobacz post
    ... Potem masz w chłodnicy czujnik, który jak wykryje że jest zbyt wysoka temperatura w chłodnicy odpala wentylator który ma zasysać powietrze do auta co też jest bardzo istotne, nie odwrotnie, z tym że wentylator powinien pracować tylko w korkach gdy nie ma przewiewu powietrza przez chłodnicę (chyba ze AC jest odpalone).
    ...
    Jesteś pewien że to czujnik w chłodnicy uruchamia wiatrak ? W innych postach mówią że czujnik w termostacie. Jeśli jest tak jak mówisz to ja szukam felera nie tam gdzie powinienem :-(

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar NikoBarteq
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulietta Sportiva Bianco Lunare
    Postów
    443

    Domyślnie

    U mnie w ropniaku 90st po okolo 8km i wtedy zalaczam ogrzewanie.

    A teraz szybkie pytanie w 8v mam idealnie 90st a w 16v 88~89st wymieniać czy olać?

Podobne wątki

  1. Silniczek klapy ciepłe/zimne powietrze
    Utworzone przez goffer2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-08-2014, 01:14
  2. Nie leci ciepłe powietrze
    Utworzone przez Bryl@nt w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-02-2013, 22:25
  3. ciepłe powietrze w dolocie 156 1.8
    Utworzone przez don_antonio w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-10-2012, 09:53
  4. Powietrze do silnika, ciepłe czy zimne?
    Utworzone przez Magnett0 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 09:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory