Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #8451
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Nestow
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8v
    Postów
    139

    Domyślnie

    Nie chce być złośliwy ale wszystkie zadane przez Ciebie pytania były juz zadane i omówione szeroko. Polecam dział porady przed zakupem znajdziesz tam wszystko

  2. #8452
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Viper Zobacz post
    Czytałem o tych trzech nieszczesnych rzeczac, jednak większość samochodów jest sprowadzanych z Niemiec gdzie to wszystko chyba musi być. Orientujesz się może jaki byłby koszt usunięcia klap wirowych, wycięcia DPF i zaslepienia EGR? I czy coś z tego można zrobic samemu?
    Dlatego napisałem, że lepiej kupić auto, które ktoś sprowadził jakiś czas temu, pousuwał podstawowe wady i teraz kupujesz auto bez tych problemów. Szukając auta 8 letniego z Niemiec jest dość łatwo trafić na auto, które przyjechało do Polski z powodów problemu z DPF, klapami wirowymi czy innymi. Daję Ci radę jak łatwo oszczędzić kilka tysięcy złotych. Pozornie auto importowane może być lepsze, ale tylko pozornie. Warto jeszcze odwiedzić autka.pl – czasem pojawiają się tam auta pozostawione w rozliczeniu przez klienta, który wymienia starsze 159 na świeższy rocznik, lepszy silnik. Tam auta zwykle mają pousuwane wady fabryczne i są po pakiecie startowym (rozrząd, klapy, DPF itp.).

    Pakiet DPF + EGR + klapy + rozrząd + chip to jakieś 3 tys. zł. Może ciut mniej. Sprzęgło do współczesnego diesla kosztuje zawsze w okolicy 3 tys. zł (lub sporo więcej w wypadku 2.4 czy 2.0). Opony, hamulce – tu znów można wydać po 1-2 tys zł.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-11-2014 o 22:32

  3. #8453
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Możesz też kolego celować w w silnik 8V, w nim nie ma klap wirowych. Apropos autka.pl o której to firmie wspominał kolega jahu, widzę, że wisi u nich ogłoszenie jednej w okolicach 25 tys.
    Ostatnio edytowane przez łuk4sz ; 27-11-2014 o 22:41

  4. #8454
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Viper
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Małopolska
    Auto
    Była 159, jest GT.
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Dlatego napisałem, że lepiej kupić auto, które ktoś sprowadził jakiś czas temu, pousuwał podstawowe wady i teraz kupujesz auto bez tych problemów. Szukając auta 8 letniego z Niemiec jest dość łatwo trafić na auto, które przyjechało do Polski z powodów problemu z DPF, klapami wirowymi czy innymi. Daję Ci radę jak łatwo oszczędzić kilka tysięcy złotych. Pozornie auto importowane może być lepsze, ale tylko pozornie. Warto jeszcze odwiedzić autka.pl – czasem pojawiają się tam auta pozostawione w rozliczeniu przez klienta, który wymienia starsze 159 na świeższy rocznik, lepszy silnik. Tam auta zwykle mają pousuwane wady fabryczne i są po pakiecie startowym (rozrząd, klapy, DPF itp.).

    Pakiet DPF + EGR + klapy + rozrząd + chip to jakieś 3 tys. zł. Może ciut mniej. Sprzęgło do współczesnego diesla kosztuje zawsze w okolicy 3 tys. zł (lub sporo więcej w wypadku 2.4 czy 2.0). Opony, hamulce – tu znów można wydać po 1-2 tys zł.
    Dzięki za stronę, nie znałem jej. Co do tych 3tys na start to powiem ,ze byłbym nawet zadowolony gdyby wyszło tylko tyle. Przed samochodami krajowymi mam jedna obawę ze względu na stan dróg. Co w wypadku alfy może mieć znaczenie przez drogie zawieszenie.
    Czy jednak mylę się i to zawieszenie wcale nie zużywa się tak szybko u nas?

    Co do 8v, myślę ze trochę brakowało by mi mocy przy takiej masie samochodu.

  5. #8455
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Po lekkim czipie na 150-160 KM 8V jeździ całkiem nieźle

  6. #8456
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Viper Zobacz post
    Przed samochodami krajowymi mam jedna obawę ze względu na stan dróg. Co w wypadku alfy może mieć znaczenie przez drogie zawieszenie.
    Czy jednak mylę się i to zawieszenie wcale nie zużywa się tak szybko u nas?
    Kupisz auto z Niemiec, przyjedzie na oryginalnym zawieszeniu i po pół roku będziesz miał do wymiany kilka elementów. Auto z Polski może mieć już to powymieniane. Nie ma reguły. A może być odwrotnie. A może być tak, że ktoś przytargał z zagranicy auto z elementami do wymiany i kupił najtańsze zamienniki. Po prostu patrz przy zakupie jaki jest stan zawieszenia i uwzględnij, że późniejsze wymiany kosztują trochę więcej niż w Oplu Astra.

    Problemem zawieszenia 159 jest jakość zamienników. Dlatego kupuje się części oryginalne z rabatami. Faktem jest, że 4 wahacze muszą kosztować i w 2000 zł trudno zamknąć się z wymianą biorąc najlepsze części. Ale starcza to potem na lata. Na tanich śmieciowych częściach pewnie w 1000 zł się zmieścisz. Ale nie widzę tutaj jakiejś wyraźnej przewagi innych marek, które mają wielowahacz. Octavia z prostym zawieszeniem ma tańsze zawieszenie, ale nie porównujmy tutaj takich aut.

    Inna sprawa, że zawieszenie to akurat nie jest najdroższy problem Alfy (i w ogóle współczesnych aut). Popatrz ile kosztuje sprzęgło, opony, hamulce, turbosprężarka, wtryski. Szczęśliwie w 159 wszystkie te elementy mają raczej dużą trwałość (na pewno wyższą niż sprzęgła w Subaru, wtryski w Toyotach, turbiny w nowych BMW czy pompy paliwa w Renault) i są tanie na rynku wtórnym jeśli będzie brakowało kasy na nowe części (nie psują się często to rynek ma mnóstwo tych części, choć pewnie różnej jakości). Gorzej, że możesz trafić na drogą awarię skrzyni czy pękniętą głowicę (niestety te dwie rzeczy zdarza się trochę częściej niż byśmy chcieli, ale znów nie ma tragedii, to nie 2.0 TDI).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-11-2014 o 23:34

  7. #8457
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Viper
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Małopolska
    Auto
    Była 159, jest GT.
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał łuk4sz Zobacz post
    Po lekkim czipie na 150-160 KM 8V jeździ całkiem nieźle
    Poczytam jutro o czipowaniu 159, 8v, ale to by musiał zrobić ktoś kto się naprawdę zna. No i ja sam nie jestem za bardzo przekonany do takich ingerencji.

  8. #8458
    Użytkownik Świeżak Avatar altexperte
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V oraz 166 JTD 2.4 10V
    Postów
    227

    Domyślnie

    Witam serdecznie!

    Czy ktoś może napisać coś o tym aucie? Może ktoś już je oglądał?

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-1-9...C35217731.html

  9. #8459
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie

    Witam wszystkich miłośników Alfy Romeo.
    Od około 3 miesięcy przeglądam to forum w poszukiwaniu rad i wskazówek jak kupić porządną 159. Wiem mniej więcej na co zwracać uwagę przy pierwszych oględzinach, mam już jedne za sobą. Na auto chciałbym przeznaczyć do 35 tyś + 5 tyś na ewentualne naprawy w pierwszym okresie (aczkolwiek lepiej żeby były one jak najmniejsze). Silniki jakie mnie interesują to 1.8 140 km oraz 1.75 200 km, sedan. Prosiłbym o pomoc, czy na Wasz pierwszy rzut oka te auta są godne uwagi:

    1. http://jania.otomoto.pl/alfa-romeo-1...C32735257.html
    2. http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-175...C34965285.html

    Dzięki za ewentualną pomoc i miłej niedzieli wszystkim życzę
    Ostatnio edytowane przez jan3387 ; 30-11-2014 o 10:02

  10. #8460
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    1,75 TBi to chyba ponizej 40 tys + szkoda szukac ale moze sie myle

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory