Ja po prostu unikam takich dróg. Więc nie zahaczam![]()
Szczegóły tu:
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1501349
Koszt mniej więcej jak nowych sprężyn![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Panowie mam problem...
We wrześniu tamtego roku wymieniałem po raz kolejny sprężyny z przodu bo po roku Monroe siadły. I po kolejnym roku mam po raz kolejny problem tym razem ze sprężynami Suplex'a (niby model do 3.0 dobrany przez AS24). Identyczna sytuacja jak z poprzednimi, z tą delikatną różnicą, że jeszcze zwoje się nie uszkadzają.
I teraz powiedzcie mi czy ja mam coś nie tak z zawiasem (amorki nowe Kayaby zakładałem w czerwcu tego roku, w zawieszeniu nic nie stuka i nie puka) czy mam takiego pecha do sprężyn ?
Czy naprawdę zostaje mi już tylko dorabianie, bo nie da się kupić dobrych sprężyn ?
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Damian, Ty przerabiałeś Monroe i Suplex, ja mam Kayaby i też po roku siadły. Wydaje mi się, że problem leży w tym, że ori było co najmniej kilka rodzajów dostosowanych do kombinacji silnik+skrzynia, natomiast w zamiennikach masz jeden (!!!), góra dwa modele na wszystkie silniki i skrzynie. Duży silnik (2.4 lub V6) + automat po prostu zabija te sprężyny z czasem. U mnie jeszcze da się jeździć, ale już mnie to zaczyna wkurzać (przycieram na progach osiedlowych), a na zlocie pół roku temu było idealnie.
Moje doświadczenia mówią - dorabianie. Z tyłu dorobione trzymają wymiar i wszystko jest OK. Koszt taki sam jak zamienników, a sam sobie dobierasz wysokość![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
A liczyłem że kayaby są ok
W eperze tylko do mojego Vin'u podane są chyba 4 rodzaje sprężyn. K@#$ znowu reklamacja się szykujeCiekawe tylko czy nie utłukło mi to amorków.
A co do sprężyn to na pewno masz rację, choćby patrząc na Monroe..te same dla TS'a i dla 2.4jtd.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
też potwierdzam to co pisze tomaz że kayaby siadają. Wymieniałem w tym roku przejechałem na nich jakieś 15-18tys i już jest znowu nisko. Tył nie siadł ale przód niestety tak więc pozostaje pewnie tylko dorobienie.
Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html
i ja się dołączę. zmieniłem sprężyny, bo siedziały "monroły" i strasznie przód był ochlapnięty. kupiłem nóweczki kyb RC1140 i lipka, podniosł się przód,ale nie tyle na ile liczyłem. mineło jakieś 10 miesięcy. przod się znowu trochę opuścił , zaczynam czepiać na większych nierównosciach.
amorki też mam sachsa, zmieniane przed sprężynami.
stojąc z przodu widać jak kąt pochylenia kół sie rozjeżdza w sensie /--\ . Poprostu nisko siedzi i nie mam pojęcia już jak ją podnieść;((