kamal, Hesus88 pisze o profilu 55, a homologowany jest 50
kamal, Hesus88 pisze o profilu 55, a homologowany jest 50
Mam dylemat, bo mam 4 sztuki opon VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA 225/40 R18 tylko z tego co widzę to mało kto ma taki rozmiar, mimo, że serwis opony.pl pokazuje je jako zamienniki:
Co zatem z tym rozmiarem nie tak?
Btw, jakie są Wasze odczucie między 17" a 18"? Jest duża różnica w komforcie?
Jezu, Panowie ile można o tym samym. Porównajcie sobie średnicę całości koła z oponą na odpowiedniej stronce to wtedy zobaczycie jak się to ma do zalecanych przez producenta.
Np tu:
http://www.1010tires.com/Tools/Tire-Size-Calculator
Jeżeli ogólny rozmiar koła jest zbliżony to nie ma problemu. Pomijając wagę koła oczywiście, ale na to wpływ ma więcej rzeczy, np szerokość felgi itp.
Co do podnoszenia... każdy sobie robi jak lubi i jak uważa. Nie wpierdzielam się. Ja miałem wcześniej obniżonego Civica i w Alfie przy 225/50/17 ani razu nie miałem problemu z krawężnikami czy progami co w Civie się zdarzało, więc nie lamentujcie, że tragedia. Choć faktycznie silnik wisi nisko. Za to zalecanych 16-stek po opiniach z forum bym nie założył.
Ostatnio edytowane przez Goora ; 03-12-2014 o 23:19
Temat mojej Franczeski:
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...gon_goora.html
dzisiaj konsultowałem się z ubezpieczycielem i nie maja zastrzeżeń co do wielkości opon ponad wymiar, nie jest to czescia OWU wiec pewnie jednak pojde w kierunku 225/55/17. Zastanawiam sie tylko czy bawic sie w dunlopy za ponad 500pln czy kupic kormorany gamma za jakies 300? przebiegi roczne do 15000km. co myslicie?
Ostatnio edytowane przez Hesus88 ; 04-12-2014 o 18:40
rozwazam cos takiego jak kormoran bo:
1. nie jest to opona za 199pln tylko za 300 ponad.
2. produkt i marka polska(wiem ze obecny wlasciciel to chyba goodyear ale mimo wszytko...)
3. debica nie wystepuje w tym rozmiarze
ależ wy merytoryczni jesteście.... jeździł któryś chociaż na tych kormoranach że taki pojazd czy powtarzacie po innych ? ;P