Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 54

Temat: Dwa miesiące po zakupie- remont głowicy i turbiny

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    czekaj, czekaj czy to nie jest te mechanik, który zalał Ci 10w40( pisales w temacie z olejami) ??
    dobre......

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    ja odebrałem samochód od mechanika po generalce, niestety.
    Ale już mam autko i z tego się cieszę!
    Mechanik robi od dłuuugich lat alfy w ASO AR...
    i mam zalany 10W40 CASTROL MAGNATEC spełnia fiat 9.55535-D2, a różnica między 9.55535-S1 jest chyba tylko na dłuższe okresowe zmiany olejów, a ja o tak zmieniam co 10tkm, więc mam nadzieję, że będzie w porządku. Olej spełnia charakterystyki ACEA A3/B4

    post nr. 1067 z tematu "jaki olej"

  3. #43
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    zawsze to lepiej niż 15w40

  4. #44
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    No właśnie rozmawiałem z nim o tym i on ma swoje zdanie na ten temat, szczególnie widzi przy wałki jak wyglądają, wszystko jest ładnie smarowane na 10w40 a to jest ważne, a od tego oleju nic nie dostaje po dupie na pewno nie dpf jak jest wszystko wporządku. Ale kaźdy ma swoje zdanie, ja chciałem 5w30 i zalałem. To jest tak z większością bo i wycinanie dpf, wkładanie chipa, zatykanie egr jest nie zdrowe chociaź by dlatego że dużo gorętsze powietrze idzie na tłok co może skutkować pęknięciem.
    W)aśnie chodzi o to że ten meechanik zna się i jest dobry, precyzyjny.
    ciekawe ile tu ludzi nie odezwało się na temat 10w40 ze swoją opinią bo każdy zbluźnie nawet ten co tylko zalewa i tyle.
    ale po to są fora i problemy
    pozdrawiam

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Mam pytanie czy ta informacja o zaślepianiu egr i gorącym powietrzu jest od tego mechanika?

  6. #46
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Oraz nt. usuwania klap w kolektorze ssącym.

    Niby dlaczego 10W40 ma lepiej smarować w zimie niż 5W40 / 5W30?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Co do oleju to sam producent zaleca w przypadku 1.9 16V stosowania 5W40/5W30(DPF) w warunkach klimatycznych o dużym zróżnicowaniu temp. i Polska się zalicza (lato +30, zima -30). Także z tym 10W40 można o ile nie musisz odpalać auta w niskich temp.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    No właśnie rozmawiałem z nim o tym i on ma swoje zdanie na ten temat, szczególnie widzi przy wałki jak wyglądają, wszystko jest ładnie smarowane na 10w40 a to jest ważne, a od tego oleju nic nie dostaje po dupie na pewno nie dpf jak jest wszystko wporządku. Ale kaźdy ma swoje zdanie, ja chciałem 5w30 i zalałem. To jest tak z większością bo i wycinanie dpf, wkładanie chipa, zatykanie egr jest nie zdrowe chociaź by dlatego że dużo gorętsze powietrze idzie na tłok co może skutkować pęknięciem.
    W)aśnie chodzi o to że ten meechanik zna się i jest dobry, precyzyjny.
    ciekawe ile tu ludzi nie odezwało się na temat 10w40 ze swoją opinią bo każdy zbluźnie nawet ten co tylko zalewa i tyle.
    ale po to są fora i problemy
    pozdrawiam
    Co do EGR i DPF.... to pojechałeś po bandzie teraz taką nieznajomością tematu, że szkoda gadać :/
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Przecież to właśnie przez egr idą spaliny do kolektora. Co może być bardziej gorące?

  10. #50
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Daj namiar na tego mechanika.. Co by nikt przypadkiem do niego nie zajechał.. I w którym ASO pracował.
    pzdr,tadzikpl

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 14:01
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-10-2008, 00:21
  3. Remont układu napędowego - planowanie głowicy?
    Utworzone przez ciechu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-04-2007, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory