Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Olej 10w40

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    kamal a czy Ty czytasz ze zrozumieniem?
    Wg mnie głównie pytanie posta #1 To czy warto kupować Alfę zalewaną olejem 10w40
    Nie wnikałem w dalszą część pytania odnośnie czy to syntetyk czy półsyntetyk bo na temat olejów to mamy już obszerny wątek

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamal Zobacz post
    Wg mnie głównie pytanie posta #1 To czy warto kupować Alfę zalewaną olejem 10w40
    Nie wnikałem w dalszą część pytania odnośnie czy to syntetyk czy półsyntetyk bo na temat olejów to mamy już obszerny wątek
    Wiec odpowedz na pytanie jest, ze trzeba w takim przypadku auto poddac większej kontroli przed zakupem

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Cytat Napisał barank Zobacz post
    Witam po dłuższej nieobecności - była 156SWV6, krótki romans z Subaru i będzie powrót do alfy, tym razem 159 i tutaj pojawia się pytanie - znalazłem 159 jtd 8V zalany olejem 10W40??? Czy od razu go wykluczyć czy te silniki dają radę na tym oleju - czytałem na forum że do 16V powinien być pełen syntetyk do DPF, 10W40 to półsyntetyk?? Ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie?? Z góry dzięki za pomoc
    Stary popełniłeś jeden karygodny błąd, napisałeś ,,magiczne 10W40'' i jak sam widzisz wyrok już zapadł. Nikt tego samochodu nie widział i nie słyszał, nie zrobił jazdy próbnej, nie wie nic o tym samochodzie o pracy tego silnika, właściwie nie zna historii ale dla niektórych ten silnik właściwie to już jest pewnie na wykończeniu, albo pewnie miał z 5 remontów głównych przez ,,magiczne 10W40''. Nikt jeszcze nie udowodnił rzeczowo, że 10W40 niszczy silnik Alfy Romeo, więc moja rada jest taka, jedź ,sprawdzaj co się tylko da i na tej podstawie decyduj, Potem, sam ci polecam zmienić olej na coś z 5 z przodu bo posiada lepsze parametry od magicznej dziesiątki, technika idzie do przodu więc czemu nie, czemu też nie zmienić płynu hamulcowego na lepszy, czemu nie zmienić płynu do chłodnicy na lepszy, oleju w skrzyni itd. Tak więc skup się na stanie technicznym a nie na założeniu że samochody z 5W są w zdecydowanie lepszym stanie technicznym niż te z 10W.

    P.s.
    190 tyś przebiegu chyba nie najgorzej świadczy o tym oleju, tym bardziej jeśli potwierdza to książka serwisowa.

    To teraz się zacznie jazda...

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Stary popełniłeś jeden karygodny błąd, napisałeś ,,magiczne 10W40'' i jak sam widzisz wyrok już zapadł. Nikt tego samochodu nie widział i nie słyszał, nie zrobił jazdy próbnej, nie wie nic o tym samochodzie o pracy tego silnika, właściwie nie zna historii ale dla niektórych ten silnik właściwie to już jest pewnie na wykończeniu, albo pewnie miał z 5 remontów głównych przez ,,magiczne 10W40''. Nikt jeszcze nie udowodnił rzeczowo, że 10W40 niszczy silnik Alfy Romeo, więc moja rada jest taka, jedź ,sprawdzaj co się tylko da i na tej podstawie decyduj, Potem, sam ci polecam zmienić olej na coś z 5 z przodu bo posiada lepsze parametry od magicznej dziesiątki, technika idzie do przodu więc czemu nie, czemu też nie zmienić płynu hamulcowego na lepszy, czemu nie zmienić płynu do chłodnicy na lepszy, oleju w skrzyni itd. Tak więc skup się na stanie technicznym a nie na założeniu że samochody z 5W są w zdecydowanie lepszym stanie technicznym niż te z 10W.

    P.s.
    190 tyś przebiegu chyba nie najgorzej świadczy o tym oleju, tym bardziej jeśli potwierdza to książka serwisowa.

    To teraz się zacznie jazda...
    Zapraszamy kolegę do wątka na ogólnym

    http://www.forum.alfaholicy.org/foru...cacie-638.html

    tutaj może jeszcze ktoś łyknie tą prowokację

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Będzie VW :(
    Postów
    76

    Domyślnie

    W nowoczesnych silnikach nie stosuje się olei półsyntetycznych. To jest nic innego jak olej mineralny z dodatkami, który ma gorsze właściwości szczególnie dla wartości wysokotemperaturowych niż nowoczesne oleje syntetyczne! Przypominam, że era silników używanych w polonezach i fiatach 126p słusznie odchodzi do lamusa.

  6. #16
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał mcq Zobacz post
    W nowoczesnych silnikach nie stosuje się olei półsyntetycznych
    To żeś pojechał... A co wlewasz do swojej 159-tki?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Będzie VW :(
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    To żeś pojechał... A co wlewasz do swojej 159-tki?
    Jak to co? Syntetyk. To, że niektóre syntetyki pochodzą z procesu hydrokrakowania baz mineralnych nie oznacza że posiajadą właściwości olei typowo mineralnych- takimi jakimi są oleje półsyntetyczne. Są to oleje o dużo lepszych właściwościach smarnych (szczególnie dla wartości wysokotemperaturowych) niż oleje mineralne(w tym półsyntetyczne)

    Co więcej słyszałem różne mądrości pseudomechaników/forumowiczów, że w przypadku gdy silnik zaczyna brać olej lub coś się z nim dzieje to należy zalewać półsyntetyk. Ja rozumiem, że wszyscy mamy w głowie poprzednią epokę ale polonezy odchodzą w zapomnienie.

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Który dokładnie syntetyk?

    Co się przyczepiłeś polonezów
    To, że olej powstał w technologii syntetycznej nie znaczy, że ma prawo nazywać się syntetykiem. Ogólnie oleje po HC uważane są za półsyntetyki/pseudosyntetyki.
    Pisząc właściwości oleju - masz na myśli własności, jakimi producent chwali się na karcie ch-ki? (lepkość itd)
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Będzie VW :(
    Postów
    76

    Domyślnie

    Nie przyczepiłem się polonezów, tylko wielu mechaników starszej daty zdobywało wiedzę na tych samochodach i lubią powtarzać mądrości zdobyte ówcześnie do dziś.

    Zawsze używałem olei z rodziny Motul, nie ważne w jakim samochodzie. Hydrokrakowanie baz mineralnych znacząco poprawia właściwości olejów (w stosunku do typowym olei mineralnych) i w obecnej nomenklaturze spory sądowe Castrola spowodowały, że stosowana jest nazwa syntetyk (lub "olej w technologii syntetycznej") dla hydrokraków. Zgadzam się, że najlepsze obecnie oleje są tzw 100% syntetyki z baz np. PAO/estrów. Jednak oleje półsyntetyczne to nie to samo co "hydrokrakowane" syntetyki.

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał mcq Zobacz post
    spory sądowe Castrola spowodowały, że stosowana jest nazwa syntetyk
    Masz na myśli jakieś spory przed polskimi sądami??
    Bo jeśli chodzi o oleje np. w Niemczech, to nie ma ściemy "Fully synthetic" jak w Polsce, tylko grzecznie "HC-Synthese" napisali.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Olej 15W40 zamiast 10W40.
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 16-10-2013, 14:21
  2. [155] Olej-przejście z minerala na 10w40
    Utworzone przez pawel9116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-12-2011, 16:22
  3. OLEJ MOTUL 4100 10W40
    Utworzone przez Canizzaro w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-08-2006, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory