Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Wymiana gum wahaczy na gumy poliuretanowe górne i dolne.

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Gumy na dolnych wahaczach tak szybko nie padają, ale góra to porażka.
    Ostatnio markowa vema wytrzymała mi 10 tys. km - jazda głównie po mieście, więc uważam, że poliuretan na górę jak najbardziej wskazany.
    Ja chyba kiedyś spróbuję coś pokombinować, żeby do górnego wahacza wprasować jakieś łożyska. Pewnie będzie twardo, ale wtedy szybciej samochód się rozleci niż ten wahacz.

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar Mariano1980
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Stąporków, Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105, 1999,
    Postów
    152

    Domyślnie

    A to nie jest tak że na używanym wahaczu po włożeniu pouliteranu sworzeń prędzej się wybije? w tym momencie gumy wahacza amortyzują część naprężeń i drgań więc ten jest odciążony nieco.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Gumy na dolnych wahaczach tak szybko nie padają, ale góra to porażka.
    Ostatnio markowa vema wytrzymała mi 10 tys. km - jazda głównie po mieście, więc uważam, że poliuretan na górę jak najbardziej wskazany.
    Ja chyba kiedyś spróbuję coś pokombinować, żeby do górnego wahacza wprasować jakieś łożyska. Pewnie będzie twardo, ale wtedy szybciej samochód się rozleci niż ten wahacz.
    Z tym że jak ci sie takie łożysko rozleci od wstrząsów i piachu to się zabijesz, bo koło skręci, uderzy w nadkole, zablokuje się i polecisz w prawo albo lewo! Sorki za ostrość ale wychodzę z założenia że lepiej fabryki nie poprawiać bo ktoś przed 2000r noce zarywał żeby to wszystko obliczyć, zaprojektować i na pewno miał większą wiedzę oraz możliwości niż ja w tym temacie.

    Alfą ze skrzypiącym zawieszeniem nie bałbym się jechać 160+, a alfą z jakimiś patentami w zawieszeniu owszem.

    Problemem tych wahaczy jest głównie to że sworzeń jest nie wymienialny, bo inaczej pewnie kosztowałby 25-30zł, wymiana 10 min.
    Ja już myślałem o zrobieniu takiego wahacza z wymienialnymi tulejami i sworzniem, ale utrudnieniem jest to że nie da się od tak sworznia wymienić/dopasować bo on pracuje w jednej płaszczyźnie a w drugiej jest zablokowany a po za tym patenty nigdy nie są dobre.

    Na zamiennikach prawie rok mi styka i to w lecie na 17" z tym że staram się omijać dziury, koszt 80zł szt a stare jak wywalisz na złom to ci się trochę zwróci bo to jest "Amelunium". 160zł na rok to nie jest dramat, wymiana prosta przy piwku w sobotę i przynajmniej w jedna sobote "nie musze pomagać w sprzątaniu" bo zawsze wybieram taką robotę na "dzień ścierania kurzy".

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar śmigacz
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 TS 105 KM, Alfa Romeo Mito 1.4 105 KM
    Postów
    273

    Domyślnie

    Wymieniałem cały przód dwa lata temu na poliuretany (czerwone), bo poszły mi gumy stabilizatora. Trochę zabawy z tym było, ale od tamtej pory zrobiłem 40 tys. km i do tej pory zero luzów. Nie jest twardo, nic nie skrzypi itp. Podczas montażu zużyłem prawie całą puszkę smaru molibdenowego, bo jak się zmontuje na sucho to na pewno będą skrzypieć i wtedy smarowanie po wierzchu nic nie pomoże. Tyłu na razie nie ruszam bo nie ma potrzeby, ale jak coś się wybije to też wymienię na poliuretan.
    Były:
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 150 KM
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 103 KM
    Jest:
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 105 KM Rosso Proteo
    Alfa Romeo MITO 1.4 Multiair 105 KM Rosso

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marco21 Zobacz post
    Z tym że jak ci sie takie łożysko rozleci od wstrząsów i piachu to się zabijesz, bo koło skręci, uderzy w nadkole, zablokuje się i polecisz w prawo albo lewo! Sorki za ostrość ale wychodzę z założenia że lepiej fabryki nie poprawiać bo ktoś przed 2000r noce zarywał żeby to wszystko obliczyć, zaprojektować i na pewno miał większą wiedzę oraz możliwości niż ja w tym temacie.

    Alfą ze skrzypiącym zawieszeniem nie bałbym się jechać 160+, a alfą z jakimiś patentami w zawieszeniu owszem.

    Problemem tych wahaczy jest głównie to że sworzeń jest nie wymienialny, bo inaczej pewnie kosztowałby 25-30zł, wymiana 10 min.
    Ja już myślałem o zrobieniu takiego wahacza z wymienialnymi tulejami i sworzniem, ale utrudnieniem jest to że nie da się od tak sworznia wymienić/dopasować bo on pracuje w jednej płaszczyźnie a w drugiej jest zablokowany a po za tym patenty nigdy nie są dobre.

    Na zamiennikach prawie rok mi styka i to w lecie na 17" z tym że staram się omijać dziury, koszt 80zł szt a stare jak wywalisz na złom to ci się trochę zwróci bo to jest "Amelunium". 160zł na rok to nie jest dramat, wymiana prosta przy piwku w sobotę i przynajmniej w jedna sobote "nie musze pomagać w sprzątaniu" bo zawsze wybieram taką robotę na "dzień ścierania kurzy".
    Dzięki za troskę o moje zdrowie, ale ja tak to zrobię, że nic się nie rozleci od wstrząsów i piachu - nawet przy 200 km/h. A ci inżynierowie to chyba bardziej po knajpach te noce zarywali albo z dziewczynkami, bo inaczej to by nie wymyślili takiego szajsu.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-12-2014 o 16:45

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    A koszty jakie sa dodatkowe tych gum ogolnie ?. Ja odebralem wczoraj z paczkomatow wahacze nowe firmy bergmann w kartonie przeprosiny i zwrot roznicy gotowki na konto w nast tyg. Pytanie wygladaja na dosc solidne.
    I teraz pytanie czy sa dosc solidne jak TRW . . .


    Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

    Dodano po 3 minutes:

    Zastanawiam sie czy je nie zostawic. I sprawdzic jak bd zachowywac sie

    Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1417951301876.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	100.9 KB
ID:	152130   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1417951550830.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	91.3 KB
ID:	152131  
    Ostatnio edytowane przez e5nio ; 07-12-2014 o 12:24 Powód: Dodano

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Dzięki za troskę o moje zdrowie, ale ja tak to zrobię, że nic się nie rozleci od wstrząsów i piachu - nawet przy 200 km/h. A ci inżynierowie to chyba bardziej po knajpach te noce zarywali albo z dziewczynkami, bo inaczej to by nie wymyślili takiego szajsu.
    Też tak mogło być

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Góra k/Nowego Dworu Mazowieckiego
    Auto
    Afa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2004r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Ja jakiś czas temu założyłem poliuretany do strongflexa na górne wahacze plus na stabilizator i jest ok. Zero stukania i żadnych skrzypień, a temperatura już poniżej zera. Żadnych dodatkowych wstrząsów nie ma, jak to niektórzy piszą.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    jeszcze nie wymieniłem. Gdzie zakupić te tuleje ?

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar śmigacz
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 TS 105 KM, Alfa Romeo Mito 1.4 105 KM
    Postów
    273

    Domyślnie

    Cytat Napisał e5nio Zobacz post
    jeszcze nie wymieniłem. Gdzie zakupić te tuleje ?
    Na przykład tu:http://allegro.pl/alfa-romeo-147-156...864989145.html lub tu: http://www.strongflex.eu/pl/9-alfa-romeo-147-00-09.
    Były:
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 150 KM
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 103 KM
    Jest:
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 105 KM Rosso Proteo
    Alfa Romeo MITO 1.4 Multiair 105 KM Rosso

Podobne wątki

  1. gdzie kupię gumy tylnego stabilizatora poliuretanowe?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 15:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory