Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Q tronic i hamulec ręczny podczas parkowania.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie Q tronic i hamulec ręczny podczas parkowania.

    Witam. Mam pytanie do użytkowników automatycznych skrzyń biegów. Używacie hamulca ręcznego gdy zaparkujecie auto? Ja tak robiłem dopóki nie obejrzałem na ten turbo, że jest to błędem. Jak wskazuje nazwa "hamulec awaryjny" powinno się go używać awaryjnie.
    MarekNeo

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Jeszcze nigdy nie zaciągnąłem ręcznego po zaparkowaniu używany jest sporadycznie - przy podnoszeniu auta, no i chyba najowocniej na przeglądzie technicznym

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    W codziennym użytkowaniu auta, hamulec ręczny jest dla mnie zupełnie zbędny. I poza przeglądami okresowymi, to nie przypominam sobie abym ręcznego kiedykolwiek używał. Aaaaaa jednak, przy ustawianiu zbieżnosci po wymianie wahacza

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    A zimą na parkingu?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Ja używam. Zawsze używałem, nie zależnie od rodzaju skrzyni.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Diabełek
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 '06 2.2JTS, Brera '07 2.2JTS, Spider '06 2.2JTS, Mito QV '10 1.4TB
    Postów
    88

    Domyślnie

    Ja powiem tak- każda "rzecz" w aucie do czegos służy. Kol MarekNeo w pierwszym poście napisał, iż "hamulec reczny" to "hamulec awaryjny" więc używajmy go awaryjnie. Nie do końca i nie tylko. Z definicji "hamulec awaryjny", to także "hamulec pomocniczy", a wiec nie tylko do awaryjnego używania. Powinniśmy go czasem użyć, nie zależnie czy to podczas wchodzenia w zakręt czy po zaparkowaniu auta. Fajnie jednak mieć go działającego, w niezapieczonych pancerzach, bo niedziałający od nieużywania podczas przeglądu to nasz najmniejszy problem. Gorzej gdy będzie nam naprawdę potrzebny, a niestety nie będzie działał...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie

    Podobno właśnie zbyt częste używanie skraca jego żywotność.
    MarekNeo

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 Q-tronic SW JTDM 2008 była jest Lexus GS
    Postów
    216

    Domyślnie

    Ja używam bardzo często. Moim zdaniem jest to wskazane przy automacie zwłaszcza jeśli parkuje się auto na wzniesieniu. Nie chodzi tu o bezpieczeństwo tylko o skrzynię.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Na szczęście u mnie trudno o wzniesienia. Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl, bo zackiekawiło mnie co może szkodzić skrzyni przy parkowaniu na wzniesieniu bez używania hamulca ręcznego (nie jest to pytanie ironiczne). Zwłaszcze że odpalając silnik i tak trzyma się hamulec nożny wciśnięty do momentu przełączenia w tryb D. Natomiast przy zgaszonym silniku, napęd jest zblokowany, pozycja P, więc też mu się nic złego nie dzieje.

  10. #10
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Ja zawsze zaciagam reczny, zarowno przy automacie I manualu.
    Uzywam go gdyz chce zeby byl caly czas sprawny I nie zardzewial w pancerzach, zeby dzwigienka przy zacisku byla w ciaglym uzytku itp.

    Jesli ktos ma manualna skrzynie I zostawia na biegu to niech nie mysli ze jego auto jest na 100% zaparkowane I nigdzie nie pojedzie. Ja sie kiedys zdziwilem. Bieg nie wszedl do konca I po wyjsciu z domu auta nie bylo. Nie zaciagnalem recznego I auto pojechalo kawalek dalej (ale na szczescie zatrzymalo sie na krawezniku).

    Przy automacie tez warto uzywac gdyz to dodatkowe zabezpieczenie przed niekontrolowanym poruszaniem sie auta na postoju, a dodatkowo nie obciaza skrzyni.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. [156] Hamulec ręczny
    Utworzone przez goofy2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 09:00
  2. [159] hamulec ręczny
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 16:54
  3. Hamulec ręczny!!
    Utworzone przez marecki588 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 21:26
  4. Hamulec ręczny
    Utworzone przez patryk200 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 14:56
  5. [156] hamulec ręczny
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 18:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory