Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 34 z 34

Temat: [145] Slabe cisnienie spryskiwaczy szyb.

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    w Twoim przypadku gdy masz tylko przednie spryskiwacze zaworek nie jest konieczny.chociaz zauwaz ze po wlaczeniu spryskiwacza plyn sikajacy z dyszy nie odrazu ma odpowiednie cisnienie.zaworek ktory wymontowales,przepuszcza plyn dopiero jak cisnienie ma jakas wartosc(cisnienie plynu pokona twardosc sprezynki zamykajacej zaworek).pozdrawiam
    Powiem Ci szczerze kolego że dopiero po zdemontowaniu tego diabelskiego wynalazku ciśnienie płynu w obu dyszach się wyrównało i jest prawidłowo silne, natomiast co do samego zaworka w trójniku to w Fiacie 125 czy też w Polonezie nie było takich wynalazków i jakoś działało,
    Wydaje mi się że w przypadku spryskiwaczy AR145/146 włoscy inżynierowie mieli niestrawność podczas projektowania

  2. #32
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jj82 Zobacz post
    Powiem Ci szczerze kolego że dopiero po zdemontowaniu tego diabelskiego wynalazku ciśnienie płynu w obu dyszach się wyrównało i jest prawidłowo silne, natomiast co do samego zaworka w trójniku to w Fiacie 125 czy też w Polonezie nie było takich wynalazków i jakoś działało,
    Wydaje mi się że w przypadku spryskiwaczy AR145/146 włoscy inżynierowie mieli niestrawność podczas projektowania
    sorry ale bzdury z ta niestrawnoscia wypisujesz....jest to bardzo madrze i dobrze zrobione.jedyne co sie psuje to raz na okolo 7...10 lat zaworki.wiec te 10 zl to raczej nie problem.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Odświeżam temat gdyż parę dni temu problem pojawił się też u mnie. Spryskiwacze odmówiły posłuszeństwa zarówno przód jak i tył. Początkowo myślałem, że nie ma płynu w zbiorniczku ale po sprawdzeniu okazało się, że jest. Po lekturze tego tematu wymieniłem wspominany tu zaworek ale z mizernym skutkiem tzn. coś zaczęło sikać ale to jeszcze nie to jak powinno być. Jako, że od zaworka układ jest na pewno w porządku podejrzewam pompkę (za małe ciśnienie). Pojawia się tylko pytanie jak wyjąć rzeczoną pompkę? Czy trzeba demontować zbiornik? Pompkę i silniczek widać i jest nawet dość dobry dostęp, aczkolwiek nie wiem czy i jak jest mocowana od spodu.
    FORZA ITALIA !

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee Zobacz post
    Pompkę i silniczek widać i jest nawet dość dobry dostęp, aczkolwiek nie wiem czy i jak jest mocowana od spodu.
    Wklejam to co napisałem jakiś czas temu na innym forum. Powinno Ci się przydać

    Wyjmij pompki ze zbiornika płynu do spryskiwania - jedna jest od spryskiwania reflektorów druga od spryskiwania szyb (wystarczy mocno szarpnąć da się je wyjąć - trzeba uważać aby nie zgubić gumowej uszczelki pomiędzy pompką a zbiornikiem - nie jest kosztowna ale po co jej szukać. Oczywiście zbiornik z płynem powinien być pusty inaczej wszystko z niego wypłynie). Po wyjęciu pompek należy zdjąć z nich przewody doprowadzające płyn i sprawdzić ich drożność przed dmuchnięcie - w przypadku ich drożności nie powinno to sprawiać większej trudności. Oczywiście sprawdzić trzeba poprawną pracę obu pompek, gdyż lubią sobie od tak "paść". Z twojego opisu wynika, iż pompki są sprawne a uszkodzeniu uległ jedynie trójnik znajdujący się w okolicy prawego zawiasu maski pod gąbką wygłuszającą. Idę o zakład, iż jest tam mokro od wypompowanego płynu. Trójnik trzeba wymienić i wszystko wróci do normy - koszt około 11 zł brutto, cena absurdalna ale tyle kosztuje. Przy okazji należy przyjrzeć się kostkom elektrycznym podłączonym do pompek oraz zaworkowi przelotowemu przez który doprowadzany jest płyn do spryskiwacza tylnej szyby. Znajduje się on przy wiązce przewodów przy lewej lampie tylnej - widać go wyraźnie po odchyleniu osłony tapicerskiej na tylnej części bagażnika. W przypadku jego uszkodzenia ciśnienie spryskiwania tylnej szyby jest zdecydowanie słabsze, lub praktycznie wcale go nie ma a cały płyn jest wpompowywany do wnętrza bagażnika i ścieka pod tapicerkę.

    Na zakończenie dodam, iż nowa uszczelka pompki kosztuje 5,5 zł brutto (mimo, iż ePER twierdzi inaczej ale są to wersje zamienne i pasuje zarówno do BX'a jak i TS'a), nową pompkę z podwójnym wyjściem czyli na przednią/tylną szybę kupiłem za 20 zł na allegro, o cenie trójnika oraz zaworka zwrotnego już wspomniałem. W przypadku pompki spryskiwacza reflektorów należy jeszcze sprawdzić przekaźnik z włącznikiem czasowym sterujący jej pracą. Powodzenia
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. i brak mocy i slabe ogrzewanie
    Utworzone przez banano29 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2016, 11:29
  2. [146] slabe ogrzewanie ALFA 146
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 14:38
  3. slabe cisnienie spryskiwaczy
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 23:28
  4. [145] Zbiorniczek oraz pompki spryskiwaczy szyb i reflektorów
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-10-2010, 18:29
  5. [156] Silniczek spryskiwaczy szyb!!!
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory