Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Biały dym, brak mocy, problem z odpalaniem, nie trzyma obrotów JTDm 16V

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    147 fl
    Postów
    4

    Domyślnie Biały dym, brak mocy, problem z odpalaniem, nie trzyma obrotów JTDm 16V

    Witam, na wstępie informuję, że nie znalazłem tematu odpowiedniego, a tym bardziej odpowiedzi na mój problem wiec zakładam nowy.

    Od dwóch lat jestem posiadaczem Alfy Romeo 147 po liftingu z silnikiem 1.9 jtdm 16v.

    Około pół roku temu jechałem moją i straciłem moc( jechała od 3tys) do tego zaczęła dymić na biało. Rano samochód ostygł, długo kręcił, gdy odpalił bardzo nie równo pracował, nie wkrecał sie na obroty, strasznie dymił. Odwiedziny u mechanika zakończyły się portfelem o stówkę lżejszym. Co było przyczyną tego nie wiem, ponieważ Pan mechanik za informacje co było przyczyną chciał 50zł więcej i od tamtej pory już z nim nie współpracuję. Do dnia 23 listopada samochód działał ok.
    Dnia 23 listopada samochód zaczął ciężej odpalać, poszarpywać podczas jazdy na najniższych obrotach.
    Następnego dnia podczas jazdy alfa straciła całkowicie moc zaczęła bardzo nierówno pracować i mocno kopcić białym dymem.
    Objawy wręcz identyczne jak te z przed sześciu miesięcy + niska temperatura.
    Odholowałem belle zajrzałem do filtra paliwa jest ok i był wymieniany. Następnie odkręciłem rurę dolotową i udało się odpalić samochód, gdy zakładałem rurę auto gasło, następnie po omacku uchyliłem troszeczkę obudowę filtra, podczepiłem rurę i jest niby ok. Pali jeździ jednak nie czuje się pewnie i tak jakby znowu poszarpuje na tych niskich. Dodam, że obudowa filtra cały czas jest lekko uchylona i biały dym nie był to olej lecz ,,ON'' który musiałem przepalić.
    Pod samochód jeszcze nie zaglądałem ale zamierzam się wybrać na kanał..

    Drodzy forumowicze proszę o pomoc bo na prawdę jestem podłamany, i boję się jeździć własnym samochodem w tej chwili cały czas stoi..

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar michal.115
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS 120KM 2008r teraz GT 3.2 :)
    Postów
    112

    Domyślnie

    Nie ubyło czasem płynu w układzie chłodzenia? Olej na tym samym poziomie? Biały dym śmierdzi nieprzepaloną ropą? Nie wiem, czy w JTDku da się sprawdzić komputerem ciśnienie na listwie, jeśli tak, warto byłoby sprawdzić. W najgorszym przypadku biały dym w dieslu (zaraz po odpaleniu, jest go dużo) oznacza brak kompresji, bo mieszanka nie dostaje odpowiedniego ciśnienia i nie następuje zapłon taki, jaki powinien.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    147 fl
    Postów
    4

    Domyślnie

    Głowica i uszczelka są ok płynu nie ubywa. Oleju nigdy nie dolewałem lecz na rurze od intercoolera widać olej. Tak śmierdzi ropą. Podkreślam, że już jest można powiedzieć ok bo samochód odpala jeździ nie kopci. Ściągnięcie rury i rozszczelnienie obudowy filtra pomogło więc tak jakby było coś przytkane. Problem wrócił raz więc wróci raz jeszcze to kwestia czasu.
    Filtr powietrza? Brudny intercooler? przepływka?
    Ostatnio edytowane przez stonoga ; 14-12-2014 o 01:53

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar michal.115
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS 120KM 2008r teraz GT 3.2 :)
    Postów
    112

    Domyślnie

    Dobrze myślisz, sprawdź cały układ dolotowy, a przepływkę w komputerze. Jeśli to nie pomoże, to zajedź do mechanika i sprawdź ciśnienie w cylindrach, bo na prawdę nie podoba mi się objaw lepszej pracy na ściągniętej obudowie + dym śmierdzący ropą. A nie masz przypadkiem tak, że jak przejedziesz około 30-40 kilometrów na bardzo wolnych obrotach i prędkości do 90km/h, to ustępują objawy, zwłaszcza biały dym, a jak zaczniesz dociskać pedał gazu, to za kilka kilometrów objawy powracają? Jeśli tak, to remont silnika.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    147 fl
    Postów
    4

    Domyślnie

    Pisałem wcześniej mechanik zrobił to szybko za 100zł dodatkowe 50zł chciał za podanie przyczyny. Teraz naprawiłem to sam ale dlaczego sie tak działo nadal nie wiem i na pewno nie naprawiłem tego na długo.
    Dodam kolego, że gdy się to stanie to samochód nie daje rady jechać bo nie wkręca się na obroty i pracuje tak ze cały się trzęsie i gaśnie a w kolejnych próbach nie odpala.
    Ostatnio edytowane przez stonoga ; 14-12-2014 o 20:18

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar stopek
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Gubin, Poland
    Auto
    Audi A5 8T Coupe 3.0 240KM
    Postów
    55

    Domyślnie

    Wymień filtr powietrza, drogi nie jest, a nawet jak nie pomoże to nie zaszkodzi

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - czasem po wrzuceniu na luz silnik gaśnie. Po odpaleniu nie trzyma obrotów
    Utworzone przez Revol84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-07-2016, 20:25
  2. Brak mocy, megaspalanie, brak obrotów, kłęby dymu JTD
    Utworzone przez pittlodz w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 16:47
  3. 2.4 JTDM 20V - brak mocy do 2500 obrotów
    Utworzone przez snogas w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:34
  4. 2,5v6 brak mocy i problem z odpalaniem
    Utworzone przez robertos_xyz w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-06-2012, 20:18
  5. brak mocy,biały dym, bierze olej
    Utworzone przez KerFizz w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 16:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory