Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Q tronic i hamulec ręczny podczas parkowania.

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie

    Oglądając tvn turbo mądre głowy stwierdziły iż takie założenia są błędne a ciągle używanie ręcznego powoduję tylko rozciąganie linki. Ja od tego programu przestałem używać przy parkowaniu ręcznego.
    MarekNeo

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Bassotronic
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    1.9 16v JTDM o mocy 150KM Kombi
    Postów
    146

    Domyślnie

    Ja również nie używam hamulca ręcznego

  3. #13
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jak sie linka wyciagnie to mozna ja podregulowac. Jesli sie nie uzywa recznego to w obliczu koniecznosci uzycia okazuje sie, ze on po prostu nie dziala, albo po mocnym pociagnieciu linka sie zrywa.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    Ci co nie używają nigdy ręcznego zaczną pewnie po tym jak ich autko znajdzie się pewnego razu na środku jezdni albo wbite w inne autko.
    Ja używam od zawsze i nie zamierzam zmieniać swoich przyzwyczajeń - wolę podregulować/wymienić linkę niż się martwić czy zastanę furkę tam gdzie ją zostawiłem

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    Ci co nie używają nigdy ręcznego zaczną pewnie po tym jak ich autko znajdzie się pewnego razu na środku jezdni albo wbite w inne autko.

    Dla mnie to żaden argument przy Q-Troniku

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Przy automacie nie ma co się martwić, że auta nie zastaniesz tam gdzie zaparkowałeś....

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Nie ma potrzeby zaciagania recznego, bo jak auto jest zaparkowane i skrzynia w pozycji P to kola sa zablokowane.

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 Q-tronic SW JTDM 2008 była jest Lexus GS
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Na szczęście u mnie trudno o wzniesienia. Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl, bo zackiekawiło mnie co może szkodzić skrzyni przy parkowaniu na wzniesieniu bez używania hamulca ręcznego (nie jest to pytanie ironiczne). Zwłaszcze że odpalając silnik i tak trzyma się hamulec nożny wciśnięty do momentu przełączenia w tryb D. Natomiast przy zgaszonym silniku, napęd jest zblokowany, pozycja P, więc też mu się nic złego nie dzieje.
    Tylko jak później wbijasz na D to zblokowana skrzynia ma ciężej przełączyć niż na zaciągniętym ręcznym. Ja zawsze robię tak, że parkuje auto, zaciągam ręczny i puszczam hamulec nożny.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Ja mam skrzynię manualną i używam ręcznego niemalże zawsze (z wyjątkiem tych sytuacji, gdy zimą zostawiam auto na dworze pod pracą czy na zakupach).
    Z autopsji powiem Wam tylko, że przy przebiegu ~200k km faktycznie trzeba było wymienić linki (co też uczyniłem) i dalej robię tak jak robiłem. Budżetu mi to nie zrujnowało, a przynajmniej wiem, że auto mi się nie stoczy w najmniej oczekiwanym momencie, a przy konieczności awaryjnego użycia będzie w 100% sprawne.

    PS. IMHO to trochę tak jak z nieużywanym organem - po pewnym czasie zanika... Gorzej jak się okaże, że zanikł jak będziemy go potrzebować.
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Czyli z wszystkich wypowiedzi można wyciągnąć jeden wniosek, że stosowanie ręcznego przy automacie, to indywidualne preferencje/zachcianki/widzimisię. I nie ma większego sensu zawracać sobie ręcznym głowy, chyba że ktoś odczuwa taką potrzebę

Podobne wątki

  1. [156] Hamulec ręczny
    Utworzone przez goofy2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 09:00
  2. [159] hamulec ręczny
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 16:54
  3. Hamulec ręczny!!
    Utworzone przez marecki588 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 21:26
  4. Hamulec ręczny
    Utworzone przez patryk200 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 14:56
  5. [156] hamulec ręczny
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 18:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory