Stokrotne dzieki !!!
Wychodzi z tego:
1223 Błąd regulacji sondy lambda
Musze zobaczyc czy sonda wogole jest i czy dziala
Jak juz pisalem wyzej katalizator jest wyciety, mam nadzieje, ze sonda gdzies tam jest w calosci.
Pozdrawiam
Stokrotne dzieki !!!
Wychodzi z tego:
1223 Błąd regulacji sondy lambda
Musze zobaczyc czy sonda wogole jest i czy dziala
Jak juz pisalem wyzej katalizator jest wyciety, mam nadzieje, ze sonda gdzies tam jest w calosci.
Pozdrawiam
mozesz tez miec gdzies dziure przed sonda tak jak ja mam na elastycznym elemencie i za duzo powietrza jest w spalinach
Alfa 164 3.0 94r - była
Alfa 164 3.0 96r - była
Alfa 166 3.0 00r - jest
Zdejmij wykładzinę od podłogi, pod osłoną pod ścianą działową znajduje się zbiornik paliwa a na nim dwie "puszki" ta lewa to pompa paliwa, prawa to czujnik poziomu paliwa. Wyżej będziesz miał zbiorniczki zapobiegające odparowaniu benzyny. Sprawdź szczelnośc.
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
Ciag dalszy testow za pomoca mrugajacej marchewki.
Wyszly kody:
1223
1255
3333
i na koniec cztery razy dlugie, co oznacza brak dalszych bledow
Pytanie jak sprawdzic: Czujnik kąta położenia wałka rozrządu uszkodzony (blad 1255) i co taki blad moze oznaczac w codziennej eksploatacji?
I co oznacza 3333 ???
Pozdrawiam i jak zawsze z gory dzieki za pomoc
1255 skutkuje tym, że komputer moze przechodzić w tryb awaryjny, tzn ustala z góry zaprogramowane bezpieczne wartość pracy silnika-odpala po dwa cylindry jednocześnie 1-5, 4-3, 2-6 bez korekcji spalania stukowego, a mówiąc inaczej auto jest zamulone: gorzej wkręca się na obroty i jest mniej elastyczne. I gorzej brzmi
Czujnik i kostkę możesz sprawdzić , jest łatwo dostępny od góry przy plastikowej osłonie rozrządu, pod jedną ze srebrzanek. Ma 3 piny, jeden to masa, a między pozostałymi ma być ok 900-1000 ohm .Sprawdź też te dwa piny czy nie są zwarte do masy. Błąd może też wyskakiwać jeśli czujnik jest za daleko od koła zębatego ( ma być chyba nie dalej niż 1,5 mm) a nawet jak jest zasyfiony jakimiś opiłkami itp, bo wtedy nie zmieni się wystarczająco pole magnetyczne.
Błędu 3333 ustawa nie przewidujeChyba żaden motronic takiego nie miał.
EDIT
No i zagwózdka z tym 3333 . Jednak było coś takiego, ale w innych motronikach 2.0 czy coś w tym stylu, i dotyczyło ...procedury kontroli wentylatora. Tyle że w 164 wentyl nie jest sterowany przez komp ( jak np w nowszych alfach ) ale biorąc pod uwagę że masz rocznik 95 to mogli coś drobnego zmienić . W każdym razie nie był to błąd, a jedynie sygnał procedury. W innym motronicu oznaczało to koniec procedury testowej. Tak czy inaczej nie przejmowałbym się tym.
Na alfaowner komus też też takie coś wyskoczyło, zarówno w 164 jak i 155 i nikt nie wie.
Ostatnio edytowane przez E.T. ; 23-02-2009 o 14:38
Hehe z tym 3333 to naprawde ciekawa sprawa, bo mi nadmuch nie dzialaPrawdopodobnie silniczek padl.
Jutro posprawdzam ten czujnik, w zasadzie silnik na moje chodzi w porzadku, mula tez raczej nie ma. no chyba ze powinien jeszcze lepiej smigac
Dzisiaj zaczynam zabawe z interfejsem euroscan, musze najpierw skonfigurowac lapka pod DOSa, potem podlacze pod autko. Moze cos wykaze![]()
Wczoraj odpowietrzylem sprzeglo - pedal lapal mi dopiero w podlodze :/
Biegi teraz wchodza duzo lepiej, udalo mi sie na postoju wbic nawet feralny V bieg i autko ruszylo do przodu, ale trzeba bylo uzyc sporej sily, i nie za kazdym razem sie udawalo.
Znalazlem takze plastikowe nadkole przednie po poprzedniej mojej 164 i zalozylem, nie powinny juz mi piszczec paski
Wracajac do problemow elektrycznych... Podswietlenie srodka juz mi dzialamusialem tylko wymienic dwa bezpieczniki. Natomiast nadal nie dziala regulacja i skladanie lusterek.
Probowalem przeczyscic kostke i styki w konsoli srodkowej ale nic to nie dalo.
Byly tam slady klejacego czegos, podejrzewam male zalanie.
Co do ciężkiego pedłau sprzęgła, to polecam wymienić wężyk ktory łączy wysprzęglik z tłumikiem drgań, lub tez podłączyć bezpośrednio pompę sprzęgła z wysprzęglikiem.
JA usunałem ten tłumik i podłaczyłem pompe bezpośrednio do wysprzęglika(nie trzeba nic przerabiać, gdyż przewody hydraliczne są odpowiednio długie).
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Maly update
Wentylator od nawiewu juz dziala, okazalo sie ze duzy 40A bezpiecznik byl przerdzewialy w srodku bo zamiast na wisiec na sciance lezal sobie w mokrych lisciach :/
Poki co podlaczylem na krotkoMusze poszukac takiego bezpiecznika wraz z obudowa.
Mimo pieknej symfonii V6, zalozylem dzisiaj radio. I jestem pod wrazeniem oryginalnych glosnikow w 164. Ma ktos z was wiedze jaka firma robila audio dla 164?
Wiem, ze nowsze modele w topowych wersjach maja sprzet Bose. A jak to jest z poczciwa 164?
pozdrawiam