Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: 2,4 10V pytanie o skrzynię biegów

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Każda mapa wg mnie powinna być zrobiona tak, że moment nie jest "falowany" tylko przeciągnięty na całym zakresie obrotów. Wtedy chronisz sprzęgło i dwumas.
    Sprzęgło chronisz też wtedy, a chyba zwłaszcza wtedy, kiedy maksymalny moment po chipie nie zaczyna się na bardzo niskich obrotach. Dlatego moment nie jest "falowany" jak to nazwałeś, tylko po prostu jego peak point jest przesunięty w nieco wyższą partię obrotów, a nie w okolicach 2000 rpm. To pozwala właśnie na osiągnięcie wyższego momentu. Nie chcę zgadywać, ale strzelam, że tą wartość momentu, którą masz - 400Nm (o ile to pomierzone) też nie nie jest w aż szerokim zakresie i raczej ta wartość max. nie przypada na te obroty gdzie max moment zaczynał się w serii (2000rpm).
    Chyba, że masz inne sprzęgło niż fabryczne, wtedy to już inna bajka.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 08-01-2015 o 12:21

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    156 2.4 JTD
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Po to żeby nie przeciążać sprzęgła i koła dwumasowego. Robisz chip tak aby max moment nie był przy 1800-2000 rpm tylko wyżej i automatycznie oszczędzasz przeniesienie napędu.

    Dodano po 5 minutes:



    Bzdura! Znam co najmniej kilka samochodów z tym silnikiem z momentem na poziomie 380Nm (a nawet i wyżej) i o dziwo właściciele nimi jeżdżą, nie narzekając na ślizgające się sprzęgła. Recepta tkwi w tym co napisałem wcześniej - jeśli jakiś geniusz ustawi Ci tak, by ten moment był przy niskich obrotach to owszem, szybko je wykończysz.
    niech ci właściciele przejadą 40 tyś km nie w stylu emeryta i depną pod górke na 4 tym biegu przy 2 tyś zobaczą wtedy co sie stanie.

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał matias21 Zobacz post
    niech ci właściciele przejadą 40 tyś km nie w stylu emeryta i depną pod górke na 4 tym biegu przy 2 tyś zobaczą wtedy co sie stanie.
    Nie ma problemu, od ręki mogę dać Ci namiary na gościa, który przejechał już ponad 50 (grubo ponad) tysięcy km i wierz mi, że nie jeździ jak emeryt. Z resztą, już samo to, że czasami się ustawia z innymi na zabawy typu ćwiartka itp. świadczy o tym, że nie jeździ jak emeryt.
    Jak dobrze zestroisz i potrafisz z tego korzystać, to to sprzęgło wytrzyma. Chyba, że ktoś ładuje moment rzędu 400Nm przy najniższych możliwych obrotach, ale wtedy nie ma się co dziwić...
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 08-01-2015 o 20:16

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 156 2.4 175 KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Ja zapewne też będę robił jak najszybciej nową mapę, pewnie u Cinka albo w Krakowie - zapomniałem jak się nazywa, w każdym razie polecany na forum
    Jutro jadę oglądać pierwsze (i mam nadzieję ostatnie) auto z 20V

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    pewnie u Cinka albo w Krakowie
    Cinka unikaj jeśli nie chcesz skończyć z check engine po kilku kilometrach. Mirka (@sdero) polecam gorąco, zresztą nie tylko ja...
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    NIe przesadzaj z tym cinkem, bo gość zna sie na robocie, miałem robione kiedyś auto u niego i byłęm zadowolony, wiadomo ceny wyższe niż Mirek, ale też hamownie ma w cenie. U mirka miałem robiony egr i tez jestem bardzo zadowolony. Mam nawet jechac na program do niego ale gdzies ostatnio nie mogę się wybrać.

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 156 2.4 175 KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Raczej też pojadę do Mirka (ale najpierw muszę się odkuć z kasą), dużej różnicy mi to nie robi.
    BTW, w sumie temat był niepotrzebny, bo kupiłem w końcu 2.4 20V

Podobne wątki

  1. Szybkie pytanie o skrzynię
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 00:53
  2. Skrzynię biegów do 2,4 JTD CF3
    Utworzone przez color w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-06-2012, 21:02
  3. Skrzynię do Gtv 2.0 TS (150 PS) 5 biegów po 99'
    Utworzone przez mario1942 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-05-2012, 15:05
  4. Jak uszczelnic skrzynię biegów
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-07-2010, 12:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory