Temat: Zakup Alfy 166

  1. #2791
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Przy zakupie diesla w automacie polecam podłączyć się pod sterownik skrzyni i zobaczyć błędy. Niestety AISIN w okolicach 200-250 tys km przebiegu często wymaga małego lub większego remontu.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  2. #2792
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Kacprowice (Radom)
    Auto
    BMW 316, wcześniej Alfa Romeo 146
    Postów
    20

    Domyślnie

    i znowu mam zagadkę: czy wyskakująca ramka (plastik) mieszka ręcznego przy zaciąganiu to też standard? jak sobie z tym ewentualnie poradzić?

  3. #2793
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Nie standard U mnie siedzi mocno skubana
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #2794
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Nie standard U mnie siedzi mocno skubana
    Tia...do czasu aż ją ze 2 razy wyciągniesz. U mnie też wylata.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #2795
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Przymierzam się do zmiany auta, gdzieś w połowie roku. Zastanawiałem się nad 159/166, ale co może być następcą 164 jak nie 166 Szukać będę modelu po liftingu.
    Chciałbym 3.2 V6, najlepiej TI, jednak w granicach 18 tysięcy raczej nie uda mi się takiej dostać, do tego narzeczona suszy głowę, że "ma być ekonomiczniej"
    Wybór padnie więc raczej na 2.4 + jakieś czipowanie i tu pierwsze pytanie, czy "bezproblemowo" osiąga się te 200KM? Czy większe mody potrzeba wdrażać? Duża różnica będzie w spalaniu? Przy 164 V6 12V i 180 konikach, w trasie w granicach 130km/h mam spalanie rzędu 9 litrów. Jakiego spalania mogę spodziewać się przy 2.4 i fabrycznej mocy, a jakiej po czipowaniu?
    Chcę skrzynie manualną, obawiam się jednak dwumasy... Z drugiej strony zaś, wiadomo że na pewno remont automatu jest droższy niż wymiana dwumasy.

    To tyle, czekam na odpowiedzi

    Pozdrawiam.

  6. #2796
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    200 koni zrobi się samym programem ,spalanie ja miewałem w granicach 7 litrów w trasie ( miałem automat )

  7. #2797
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli jtd z automatem to odpada chip. Z manualem nie ma problemu nawet powyżej 200KM.

  8. #2798
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Podstawowy remont automatu wychodzi tyle co sprzęgło i dwumas w manualu, w tych jednostkach też trzeba się liczyć z regeneracją/naprawą półosi, bo padają, ceny nowych trochę zabijają. NA Twoim miejscu szukał był 3.2 V6 i do tego LPG, jest chyba taka w bazarze. Przy tym aucie uważam, że będziesz miał podobne koszty utrzymania, a więcej frajdy i nie będziesz musiał chipować, chyba,że na 280 KM
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #2799
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Na manualu w trasie zejdziesz ponizej 7 litrow spokojnie, sadze ze kolo nawet 6. W automacie przy 120-150 wychodzi mi ok 6,5-6,6 a manual na pewno mniej pali bo kolega Andrzej zrpbil na baku ponad 1000km, mi w automacie udalo sie ok 950km wiec na pewno manual z pol litra mniej pali. Oczywiscie jazda na tempo.

  10. #2800
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    ja mam 2.4 20v w automacie i mam 210 KM.
    Grunt to dobry program, tak aby duży moment na dole nie zabijał skrzyni.
    Moja idzie równo do czerwonego pola praktycznie na każdym biegu.
    Co do spalania to w mieście ok 10 litrów (Wrocław) a w trasie to zależy od prędkości ale średnio niecałe 7 litrów.
    Napewno manual daje więcej frajdy ale to już ty musisz zdecydować czego szukasz.
    Ja jestem swolennikiem manuala ale jazda tą 166 sprawia mi ogromną przyjemność.

Podobne wątki

  1. Zakup Alfy 147
    Utworzone przez AdaaM_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 08:44
  2. Zakup Alfy
    Utworzone przez stormer w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 10:20
  3. [155] Zakup Alfy 155
    Utworzone przez waci82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory