Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Podłączenie wentylatora chłodnicy

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar Wariat
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sedan I 2.0 T.Spark
    Postów
    16

    Domyślnie

    Wypiąłem ta wtyczkę zaznaczona na czerwono marchewka sie włączyła na desce i było słychać ze silnik zmienił w tym czasie prace foto poniżej. Wiatrak chłodnicy nawet nie drgnął
    bezpieczniki które zaznaczyłem puszka na zółto jako 1 oraz 2 po 2 sztuki w kazdej były na foto nr 2 sprawdzałem nie sa przepalone
    Poruszyłem tymi przekaźnikami 3 niebieskie zaznacz. ale zero reakcji
    Co dalej mozna zdiagnozować na tej podstawie dalej robic?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	300
Rozmiar:	68.7 KB
ID:	154300   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	_silnik-alfa-romeo-twin-spark-.jpg
Wyświetleń:	409
Rozmiar:	79.1 KB
ID:	154301  

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo SW 156 1.9 JTD 115 KM 8V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Zobacz czy mozna swobodnie obracać wentylatorem, mozliwe ze wirnik silnika zablokowany. Jak kręci sie lekko spróbuj podłączyc sam wentylator do akumulatora, sprawdzisz czy chodzi silnik.

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar Wariat
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sedan I 2.0 T.Spark
    Postów
    16

    Domyślnie

    Obraca sie z wyczuwalnym oporem sprawdzałem
    I chodził wczesniej bez problemu po kolizji zamilkł
    jak by cos sie odłaczyło lub uszkodziło
    Jutro pokręcę w czasie uruchamiania.
    Ostatnio edytowane przez Wariat ; 11-01-2015 o 19:59

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo SW 156 1.9 JTD 115 KM 8V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wariat Zobacz post
    Jutro pokręcę w czasie uruchamiania
    Musisz być pewien, że silnik wentylatora jest ok. Tak jak pisałem najlepiej zasilić silnik bezpośrednio z akumulatora po wcześniejszym odłączeniu wtyczki od silnika wentylatora. Najlepiej zrobić to w dwie osoby jedna podłącza dodatkowe przewody do złącza silnika a druga do akumulatora. Trzeba uważać aby nie zrobić zwarcia i nie wkręcić się w wentylator. Jak wentylator ruszy sprawdzić wzrokowo przewody w wiązce może się gdzieś przerwały. Jeszcze jeden pomysł to podmienić styczniki na nowe.
    Ostatnio edytowane przez Simatic9 ; 11-01-2015 o 20:38

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wariat Zobacz post
    Obraca sie z wyczuwalnym oporem sprawdzałem
    I chodził wczesniej bez problemu po kolizji zamilkł
    jak by cos sie odłaczyło lub uszkodziło
    Jutro pokręcę w czasie uruchamiania.
    Prosty test:wyjmij kostkę z silniczka wentylatora,podłącz do niej probówkę.Włącz zapłon,wyjmij kostkę z czujnika temperatury.Probówka świeci-zasilanie jest ok.Winny silnik wentylatora.Nie świeci-problem z zasilaniem.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    Użytkownik Embrion Avatar Wariat
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sedan I 2.0 T.Spark
    Postów
    16

    Domyślnie

    Ok jutro sprawdzę pierw kostkę z silniczka wentylatora probówka.
    Potem podłączając wentylator bezpośrednio z akumulatora kabelkami odpinając wcześniej wtyczkę od zasilania go.
    Ostatnio edytowane przez Wariat ; 11-01-2015 o 20:40

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wariat Zobacz post
    Ok jutro sprawdzę podłączając wentylator bezpośrednio z akumulatora kabelkami odpinając wcześniej wtyczkę od zasilania go.
    I wyrzuć ten stożek.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    Użytkownik Embrion Avatar Wariat
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sedan I 2.0 T.Spark
    Postów
    16

    Domyślnie

    Co ty haha to storzek haha zdjęcie poglądowe z internetu nie moje
    Wiem dobrze ze storzek w tym silniku to pomyłka a jak bym juz go montował to od dołu przy halogenie hehehhe a nie przystawiony do silnika haha ale poco chyba tylko zeby dźwięk był inny mi mój odpowiada w zupełności bo nic innego by to nie dało a moze pogorszyło jeszcze moment obrotowy i elastyczność szczególnie od niskich obrotów
    Jak juz to Zwiększyłbym skuteczniejszy nawiew na Rure na filtr powietrza od v6 albo zwykłe PCV z Castoramy i za 5 zł miałbym mocniejszy efekt niz wyrzucanie kase w stożki i reszta osprzętu za kilkaset zł i wiecej :
    http://www.alfaclub.pl/test-filtrow-powietrza.html

    A jak by mnie było stac to wolałbym taki tuning zrobic mojej Belli jak ponizej

    http://www.racingforum.pl/Alfa-Romeo-156-20TS-Turbo-t90191.html
    Ostatnio edytowane przez Wariat ; 12-01-2015 o 00:13

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Jak po dzwonie reszta elektryki działa to elektryka jest ok,
    Jak wentylator działał przed stłuczką to silnik też jest ok
    Ale po dzwonie coś go ścisło, jak kolega powyżej już to napisał, wentylator jest w osłonie plastikowej i nie trzeba dużej siły aby go unieruchomić i nie zadne podpinanie silnika na krótko tylko sprawdzić najpierw czy wentylator sie kreci!! bo jak się nie kręci a zapniecie na "krótko" to zdiagnozujecie skopcony silniczek
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  10. #20
    Użytkownik Embrion Avatar Wariat
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sedan I 2.0 T.Spark
    Postów
    16

    Domyślnie

    ok Bedzie tylko probówka w razie czego obiecuje jak sie kreci z rana napisze dzieki uprzejmie
    Zaczyna wracać mi wiara ze może wreszcie to ogarniemy wspólnie dzięki
    JUz sie po cichu zaczynam cieszyć.
    Nie moge przezyc ze kupiłem taki fajny wózek i 3 dnii tylko pojeździłem juz ponad 3 tydz. stoi Jutro zderzak i światełko kurier przyniesie jeszcze przewody wspomagania ten nieszczęsny wentylator i mocowanie błotnika sam błotnik juz jest moze juz niedługo bede śmigać oby
    Ostatnio edytowane przez Wariat ; 12-01-2015 o 03:18

Podobne wątki

  1. Bezpiecznik od wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez kewinobanano w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 20:51
  2. [145] Przekaźnik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-12-2012, 18:42
  3. Nr przekaźnika wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez creaf w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-06-2012, 14:49
  4. [164] Regulator wentylatora chłodnicy 164 v6 42v
    Utworzone przez Rafał w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-05-2011, 04:41
  5. podłączenie wentylatora
    Utworzone przez jonio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-04-2007, 19:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory