Strona 21 z 88 PierwszyPierwszy ... 11121314151617181920212223242526272829303171 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 879

Temat: łożyska / skrzynia m32

  1. #201
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Słabo przesledziles wątek skoro zadajesz pytanie o zdjęcie skrzyni. N samym początku pokazalem zdjęcia z ściągniętych wałków a skrzynia na aucie. I jak już kilkukrotnie pisałem potwierdzając jednocześnie post tomka_krk- jak robić to wszystkie od razu. Ja po wymianie kilku sztuk musiałem wracać do tematu i wymienić resztę. Szkoda roboty.

  2. #202
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 150km 2006R
    Postów
    13

    Domyślnie

    Sorry, teraz widzę że skrzynie miałeś na aucie. Więc w takim stanie jest możliwość wyjąć wszystkie 3 wałki i wymienić na nich łożyska? Z ciekawości jak wygląda sprawa zdjęcia skrzyni, trzeba wyciągać silnik?

  3. #203
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Silnik zostaje na swoim miejscu.

  4. #204
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Nie Alfa - Astra H GTC
    Postów
    4

    Domyślnie

    Panowie, na samym początku nadmienię, iż nie posiadam Alfy (choć byłem bliski nabycia pięknej 159 zamiast dalej przedstawionego auta ze stajni GM), a Opla Astrę GTC 1.9 CDTI/1.9JTD- również z nieszczęsną M32, dlatego zawitałem w Wasze progi

    W związku z tym, iż zauważyłem u siebie kilka niepokojących zachowań skrzyni, zacząłem rozglądać się na przeróżnych forach szukając odpowiedzi. Ale przejdźmy w tym miejscu do sedna:- Przy załączeniu 2 drążek lekko "wstaje" ku luzowi (tak jakbym za mocno dociągał przy zmianie biegu), kiedy ponownie wcisnę sprzęgło nie ruszając drążka ten pozostaje w swoim położeniu, podczas mocniejszego depnięcia na gaz lewarek także siedzi sztywno (już po wcześniejszym uskoku)
    - Podczas agresywniejszego przyspieszania z załączonym już biegiem 3 i rzadziej 4 przesuwa się w stronę luzu może o 2 mm (przy czym lekko drga - niewidoczne, acz wyczuwalne po przyłożeniu dłoni)
    - 5 i 6 chyba bez zastrzeżeń, nic nie wyje, nie piszczy, biegi wchodzą gładko i drążek nie drży (ręki sobie uciąć nie dam, jeśli coś huczy to bardzo, bardzo delikatnie, gdyż nie mogę tego wyłapać)
    - na 1, 2 i 3 biegu mają miejsce jakieś metaliczne zgrzyty, delikatne popukiwanie w zakresie obrotów 1900-2400 obrotów, czy cuś takiego (wyłączone radio, nawiewy i wszelkie "zagłuszacze" - inaczej nie słychać). Na pewno nie jest to dwumasa, gdyż ta była wymieniona 2 tygodnie temu wraz ze sprzęgłem i wysprzęglikiem. Wcześniej ciężko było wyłapać te dźwięki, bo przy tym wszystkim odzywała się też wyżej wspomniana dwumasa.

    Przy okazji wyjazdu na zakupy udało mi się na szybko nagrać film przedstawiający ruch lewarka przy załączaniu 2-go biegu. Chciałem też nagrać metaliczny dźwięk pojawiający się przy przyspieszaniu na 1, 2, 3 i 4 w okolicach 1900-2400 obrotów, ale nie miałem odcinka drogi na to pozwalającego. Może innym razem.




    I tu pojawia się pytanie do Was Panowie, bo widzę że niektórzy są mocno obyci z tematem M32 - czy jest powód do niepokoju? Wymiana łożysk odniosłaby tu skutek, czy prawdopodobnie będzie to jeszcze grubsza sprawa?

    Kto dotrwał do końca posta, chwała mu za to. Kto wystąpi z chęcią pomocy przy diagnozie, będzie już wychwalany pod niebiosa

    Pozdrawiam serdecznie, Sebastian.

  5. #205
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał MrSeeba Zobacz post
    Panowie, na samym początku nadmienię, iż nie posiadam Alfy (choć byłem bliski nabycia pięknej 159 zamiast dalej przedstawionego auta ze stajni GM), a Opla Astrę GTC 1.9 CDTI/1.9JTD- również z nieszczęsną M32, dlatego zawitałem w Wasze progi

    Pozdrawiam serdecznie, Sebastian.
    Jeśli ruchy lewarka to jest jedyny problem, jaki masz, pomijam te "jakieś metaliczne zgrzyty", bo to dość enigmatyczne stwierdzenie - to na razie skrzyni nie ruszaj.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #206
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaLorenzo Zobacz post
    Witam,

    nadal walczę ze stukami podczas zmiany biegów (podczas wysprzęglania), temat znany po przeczytaniu całego wątku
    W moim przypadku półosie sprawdzone (do wymiany tylko prawy przegub zewnętrzny), wewnętrzne sprawdzone - są OK.
    Obecnie jestem po diagnozie - stuki spowodowane przez luz na mechanizmie różnicowym. Nowy już kupiony łącznie z łożyskami - czekam na montaż, dam znać czy to już koniec przygód.
    Dodam, że jestem już po remoncie skrzyni (wymienione łożyska).
    Oprócz stuków niepokoi mnie jeden dźwięk podczas rozpędzania auta oraz hamowania silnikiem, dźwięk ustępuje po wciśnięciu sprzęgła, na biegu jałowym dźwięk ustaje, udało mi się go złapać nagrywając komórką

    https://www.youtube.com/watch?v=eeKy...ature=youtu.be

    Miał ktoś coś podobnego ?
    Panowie, mechanizm różnicowy wymieniony na nowy i te dźwięki podczas jazdy zniknęły. Słychać tylko silnik
    Co do tych nieszczęsnych puknięć (kliknięcia) podczas zmiany biegów, odpuszczania sprzęgła i gazu to jest lepiej, ale całkowicie nie udało się tego wyeliminować. Słyszę, że pojawiają się podczas wolnej jazdy (głównie 1ka i 2ka) i operowaniu sprzęgłem. Przy dynamicznej jeździe i zmianie biegów cichutko.
    Obecnie skrzynia po wymianie 6 łożysk + nowy dyferencjał z 2 łożyskami. Półosie sprawdzone są OK. Poduszki OK, nie ma potrzeby wymiany na nowe.
    Na tę chwilę jeżdżę i staram się nie zadręczać
    Pozdro

  7. #207
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał MrSeeba Zobacz post
    - Przy załączeniu 2 drążek lekko "wstaje" ku luzowi (tak jakbym za mocno dociągał przy zmianie biegu), kiedy ponownie wcisnę sprzęgło nie ruszając drążka ten pozostaje w swoim położeniu, podczas mocniejszego depnięcia na gaz lewarek także siedzi sztywno (już po wcześniejszym uskoku)
    Czytając angielskojęzyczne fora spotkałem się z przypadkiem, gdzie dokładnie takie objawy, czyli po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła drążek przesuwa się trochę w stronę luzu tylko raz i już tam zostaje na stałe, nie rusza sie ponownie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, były spowodowane padniętymi poduszkami. Z tym, że tam działo się to na biegach dolnych, tj. 2,4,6.

  8. #208
    Użytkownik Świeżak Avatar dexster
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Praga / Bielsko-Biała
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6 12V ph2
    Postów
    178

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaLorenzo Zobacz post
    Panowie, mechanizm różnicowy wymieniony na nowy i te dźwięki podczas jazdy zniknęły. Słychać tylko silnik
    Co do tych nieszczęsnych puknięć (kliknięcia) podczas zmiany biegów, odpuszczania sprzęgła i gazu to jest lepiej, ale całkowicie nie udało się tego wyeliminować. Słyszę, że pojawiają się podczas wolnej jazdy (głównie 1ka i 2ka) i operowaniu sprzęgłem. Przy dynamicznej jeździe i zmianie biegów cichutko.
    Obecnie skrzynia po wymianie 6 łożysk + nowy dyferencjał z 2 łożyskami. Półosie sprawdzone są OK. Poduszki OK, nie ma potrzeby wymiany na nowe.
    Na tę chwilę jeżdżę i staram się nie zadręczać
    Pozdro
    Ile dałeś za tą naprawę? czy u Ciebie hałas też było tylko przez pewien czas do osiągnięcia pewnej temperatury?
    Zapraszam na stronę kukulturze.pl

    AR
    Kiedyś: 156>159>
    Obecnie: GTV Spider 3.0 V6

    Volvo V60

  9. #209
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    LPU
    Auto
    croma 1.9 jtdm 120 kucyków
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Czytając angielskojęzyczne fora spotkałem się z przypadkiem, gdzie dokładnie takie objawy, czyli po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła drążek przesuwa się trochę w stronę luzu tylko raz i już tam zostaje na stałe, nie rusza sie ponownie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, były spowodowane padniętymi poduszkami. Z tym, że tam działo się to na biegach dolnych, tj. 2,4,6.

    Witam. Posiadam co prawda Crome ale skrzynia jest ta sama M32 i właśnie u mnie występują takie objawy jak opisałeś. Już zastanawiałem się nad wywalaniem skrzyni i oddaniem do naprawy, ale wymiana samego zawieszenia skrzyni będzie tańsza .

  10. #210
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    W drodze...
    Postów
    411

    Domyślnie

    Panowie czy to możliwe ze po wymianie 8 łożysk skrzynia nadal szumi? Czy ja mam takie pecha. Wydałem sporo kasy i nic to nie pomogło. Liczę na waszą pomoc.

Podobne wątki

  1. Na 100% nie łożyska
    Utworzone przez stokrotka147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 06:17
  2. [159] Skrzynia biegów M32- inaczej czyli nie łożyska tym razem
    Utworzone przez Mawik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 19:09
  3. [75] łożyska kół
    Utworzone przez jacho w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:52
  4. [146] Skrzynia biegów boxer, piszczące łożyska, nadchodzi koniec?
    Utworzone przez tomek146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 11:22
  5. 156-ka; łożyska?
    Utworzone przez jacek80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 07:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory