Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 156 - podcisnienie?? przepustnica

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie 156 - podcisnienie?? przepustnica

    Witam mam dluzszy czas problem z zalaczaniem sie turbiny w mojej AR 156 1.9 jtd 110km 2001, sprawdzalem kolejno przewody wszystkie rury doloty szczelne, wstepnie winnym okazala sie przeplywka i elektrozawor czyli overboost, wymienilem obie rzeczy roznica diametralna ale jednak nadal nie to samo. Turbina zalacza sie od jakis ok. 3 tys obrotow - dopiero i nie wiem. Jedyna podejrzana rzecz ze mialem dwa zwisajace przewody od podcisnienia i nie mogl nikt dojsc gdzie one ida wiec polaczylem je razem. Zlokazlizowalem jeden - wychodzi tak jak by od tego malego zaworku przepustnicy i gdzie on dalej ma iść? Na zdjeciu widac ten maly zaworek przy przepustnicy czy jak sie to nazywa.

    http://www.nossomoto.cal24.pl/zdjeci...20ZLOTA/65.JPG

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    to nie jest przepustnica tylko klapa gasząca jeśli będzie w pozycji innej niż poziomo w trakcie pracy silnika to może to zdecydowanie wpływać na osiągi

    sprawdź czy ta klapa pracuje tzn. czy zamyka się przy gaszeniu silnika i czy jest otwarta w momencie rozruchu
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 10-01-2015 o 16:53

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Może zasyfiony EGR i się nie domyka ? Może turbo się kończy ? albo ktoś grzebał w Mapie Silnika ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Od klapy gaszącej idzie do elektrozaworu przy akumulatorze podciśnienia za kolektorem. Pokaż fotki tych przewodów bo ewidentnie masz problem z podciśnieniem (brakuje ruchu zmiany geometrii turbo).
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    może zaworek VGT sterowania zmienną geometrią Ci padł ?

    Przepraszam nie doczytałem , zaworek wymieniłeś juz ...

    a rury od doładowania między turbo---> IC----->kolektor masz szczelne? nie kopci ?
    Ostatnio edytowane przez Michał 12 ; 10-01-2015 o 18:58

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie

    EGR zaslepiony. Turbo raczej sie nie konczy, w mapie silnika tez nikt nie grzebal. Jutro jak bedzie jasno zrobie fotki i sprawdze wczesniej prace tej klapy.


    Od klapy gaszacej w takim razie idzie do VGT? Bo do tego zaworku podcisnienia dochodzą dwa przewody, jeden idzie od pompy vacum a drugi od tej gruszki. Chyba ze mowisz o jakims drugim zaworze.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    VGT to jest właśnie ten zaworek o którym piszesz tzw overboost ale piszesz ze go wymieniłeś , a zmienna geometria się nie zacina wywala Ci jakiś błąd na komputerze ? a czujnik Ciśnienia doładowania w kolektorze masz wyczyszczony ?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jeżeli turbo ciągnie od 3k obrotów to znaczy, że nie jest sterowana zmienna. Problem jest tylko w podciśnieniu.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie


    od tego idzie jeden niewiadomy wezyk



    xx

    http://iv.pl/images/58225369413286374682.jpg
    tutaj widac ten polaczony wezyk



    063


    w glebi ten wezyk polaczony i dalej jest on sklejony chyba tasma izolacyjna, wiec drugi ten odlaczony wezyk wychodzil raczej z tej puszki wiec je zlaczylem razem poki co.
    068
















    i na ostatnich zdj jest ta puszka PIERBURG do niej idzie kilka wężykow z podcisnieniem.


    A co do turbo to dziwnie sie zachowuje, bo czasem lapie normalnie od 2 tys czasem od 2,5 czasem od 3 tys. wiec czasem chodzi normalnie czasem przymulone sam juz nie wiem. No i do tego obrotomierz delikatnie swiruje czasem wskazowka tak zawiruje lekko przy przyspieszaniu nie da sie tego odczuc bardzo ale widac na obrotomierzu
    Ostatnio edytowane przez Sebek156 ; 16-01-2015 o 18:43

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie


    może ten obrazek Ci pomoże.

    Weź wymień profilaktycznie przewody podciśnienia te przy turbo oraz tam co jest poklejony. Każda najmniejsza nieszczelność powoduje problem.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. podcisnienie w baku i cieknie z pompy paliwa
    Utworzone przez wwodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-04-2019, 06:46
  2. Podcisnienie po zgaszeniu silnika
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 22:06
  3. Podcisnienie do turbiny
    Utworzone przez zapala6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 22:04
  4. [145] porada podcisnienie boxer
    Utworzone przez Limak852 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2010, 11:29
  5. [145] Podcisnienie :)
    Utworzone przez menso w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-10-2009, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory