Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 114

Temat: MultiAir objawy

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Wiesz coś więcej o przyczynach awarii?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,345

    Domyślnie

    Cytat Napisał clucha Zobacz post
    Z tego co wiem to tego modułu nie da się wymienić samemu, znaczy samą część się da jak najbardziej, ale, nie chce się tu mądrzyć, z tego co słyszałam z rozmów jak początkowo naprawił mi wujek ten aktywator, to u niego w serwisie, jak był gość ze strony producenta od tych silników, to mówił, że trzeba ten aktywator na nowo, wyraził się, 'przyuczyć'. Także nie wystarczy tylko wymiana. Nie wiem czy oni tam podpinają to pod jakiś komputer i coś programują na nowo, mogę się tylko domyśleć. Mi wymieniono ten moduł taniej niż 3900 zł. Zgłaszałeś to bezpośrednio przez BOK Alfy?
    Ustawiają korekty dyspersji uni-air to wszystko

  3. #53
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza,Myszków
    Auto
    lexus ux, bmw x2
    Postów
    89

    Domyślnie

    dziadzia82 a tak po ludzku co to znaczy ?
    a jak się tego nie zrobi to co się stanie ?

  4. #54
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,345

    Domyślnie

    Cytat Napisał adekt Zobacz post
    dziadzia82 a tak po ludzku co to znaczy ?
    a jak się tego nie zrobi to co się stanie ?
    Poprawia kulturę pracy oraz działanie uni-air

    Opis z multi
    Procedura ta jest wariantem dla wersji z AFAS. Procedura ta skoryguje dyspersję powietrza spowodowaną rozrzutem produkcyjnym podzespołów (UNIAIR), który dotyczy nastawników (sterowania zaworami). W szczególności procedura ta poprawia mechaniczne błędy synchronizacji wałka rozrządu i dyspersję powietrza nastawnika UNIAIR.
    UWAGA: Procedura musi być powtórzona jeśli jeśli kluczyk zostanie przekręcony w pozycję STOP przed jej ukończeniem.
    Po wykonaniu procedury sprawdź wartość parametru 'Stan korekty nastawnika dyspersji UniAir'.
    Do poprawnego wykonania procedury niezbędne są następujące warunki:
    - silnik pracuje
    - brak błędów
    - silnik rozgrzany do temp. roboczej
    UWAGA: Procedura trwa około 15 minut.

  5. #55
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Ja bardziej jestem ciekaw przyczyn tej awarii jeśli to pad MA?
    od dawna wiadomo że przyczyną była wada mechaniczna -wykręcały sie tuleje popychaczy MA,po prostu sie mechanicznie rozsypuje a nie żadna wina oleju , żadne szanujące się ASO już takich farmazonów nie powinno pociskać -chyba że chcą wyssać kleinta . Ktoś nawet ten moduł kiedyś naprawiał tylko jak pamietam mechanik spieprzył robote i w efekcie pół silnika było do roboty-był o tym dość długi wątek dawno temu
    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Poprawia kulturę pracy oraz działanie uni-air

    Opis z multi
    Procedura ta jest wariantem dla wersji z AFAS. Procedura ta skoryguje dyspersję powietrza spowodowaną rozrzutem produkcyjnym podzespołów (UNIAIR), który dotyczy nastawników (sterowania zaworami). W szczególności procedura ta poprawia mechaniczne błędy synchronizacji wałka rozrządu i dyspersję powietrza nastawnika UNIAIR.
    UWAGA: Procedura musi być powtórzona jeśli jeśli kluczyk zostanie przekręcony w pozycję STOP przed jej ukończeniem.
    Po wykonaniu procedury sprawdź wartość parametru 'Stan korekty nastawnika dyspersji UniAir'.
    Do poprawnego wykonania procedury niezbędne są następujące warunki:
    - silnik pracuje
    - brak błędów
    - silnik rozgrzany do temp. roboczej
    UWAGA: Procedura trwa około 15 minut.
    wszystko fajnie tylko że w MY2010 nadal tego sie nie zrobisz , a moduł i silnik przecież ten sam i takiej samej korekty wymaga . Zastanawiam się czy nie zgłosić tego do włoch jako wady fabrycznej , bo przecież niekalibrowany moduł będzie źle pracował i jakieś negatywne skutki tego po krótszym lub dłuzszym czasie jednak będą. Nie chcę wyciągać jakichś błednych wniosków ale nie jestem pewien czy do padu modułów nie przyczynił sie też właśnie brak możliowsci wykonania korekty dyspersji siłownika uniair

  6. #56
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza,Myszków
    Auto
    lexus ux, bmw x2
    Postów
    89

    Domyślnie

    dziadzia rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział mi że korekty dyspersji w silnikach multiair już się nie robi po wymianie aktywatora, zdobył specyfikacje z serwisu odnośne tych silników i tam nic nie pisze że taka operacja jest potrzebna

  7. #57
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    wykręcały sie tuleje popychaczy MA,po prostu sie mechanicznie rozsypuje a nie żadna wina oleju
    Wada konstrukcyjna/materiałowa czy może jednak zużycie na skutek tarcia - oporów pracy spowodowanych np. zanieczyszczeniem układu hydraulicznego (depozytami)?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tuleje nie były zabezpieczone przed wykręcaniem specjalnym klejem (np loctitem) podczas montażu (a powinny) - po prostu niechlujny montaż
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,345

    Domyślnie

    spróbuj teraz wersja 2,32 powino juz isc

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał adekt Zobacz post
    dziadzia rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział mi że korekty dyspersji w silnikach multiair już się nie robi po wymianie aktywatora, zdobył specyfikacje z serwisu odnośne tych silników i tam nic nie pisze że taka operacja jest potrzebna
    bo nie maja czym tego robić gdzie dzwoniłeś do ganinex jesli tak to prosze o nazwisko z którym prowadziłeś rozmowę
    Ostatnio edytowane przez dziadzia82 ; 20-01-2015 o 14:49 Powód: Dodano

  10. #60
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    teraz wersja 2,32 powino juz isc
    powinno czy przetestowałes i możesz potwierdzic że działa w MY2010?

Podobne wątki

  1. [MiTo] MultiAir
    Utworzone przez andkula w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 29-02-2020, 10:00
  2. [Giulietta] Serwisowanie MultiAir
    Utworzone przez kobe83 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory