Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 58

Temat: Szukam opinii o silniku 1.8 MPI 140KM

  1. #41
    Użytkownik Świeżak Avatar Kattom
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.8 MPI 140KM; AR Giulietta 1,75 TBi 240KM 8C ; AR Giulia Veloce TI 280KM CR
    Postów
    64

    Domyślnie

    Panowie, jeżdżę już 3ci rok 1,8 MPi. Jestem mega zadowolon. Pół Europy zjechane wzdłuż i wszerz, wliczając w to UA i inne dookoła EU kraje.
    Moja wersja w skórze (beż) i z całkiem ciekawą siatką opcji robi wrażenie wyglądem. A motor daje radę, ja lubię charakterystykę wolnossących benzynowców.

  2. #42
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shaman83 Zobacz post
    to mówicie że różnica 0,8s tak wgniata w fotel?
    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Natomiast na pewno 1.8 jest szybszy od 1.9 8V. Ten ostatni moze jedynie SPRAWIAC WRAZENIE SZYBSZEGO poprzez 'kop' turbo i nieliniowe rozwijanie mocy/momentu.
    Nigdy nie siedziałem w 159 z 1.8 MPI, ale (w Octavii tak )... moment robi swoje i dam sobie rękę uciąć, że jak u siebie wrzucę 3. bieg to objadę każde 1.8 MPI z palcem w d*
    Moim zdaniem ograniczeniem dla JTDm jest przełożenie skrzyni biegów. Przy 30 km/h muszę wrzucić 2. bieg, przy 60 km/h już trzeba wrzucać 3. Ale wtedy już idzie jak burza
    Ostatnio edytowane przez magil ; 21-01-2015 o 08:18
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #43
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    To nie przełożenie jest ograniczeniem, tylko krótki zakres użytecznych obrotów turbodiesla.

  4. #44
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Kościan
    Auto
    Target ---> Alfa Romeo 159
    Postów
    7

    Domyślnie

    Andrzej bardzo dobrze to ujął. Jak ktoś lata na co dzień dieslem i usiądzie za sterami benzyny i trzyma obroty jak w dieslu to szału nie będzie.

    Gdzie w dieslu kończą się obroty w benzynie zaczyna się zabawa.


  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shaman83 Zobacz post
    Andrzej bardzo dobrze to ujął. Jak ktoś lata na co dzień dieslem i usiądzie za sterami benzyny i trzyma obroty jak w dieslu to szału nie będzie.

    Gdzie w dieslu kończą się obroty w benzynie zaczyna się zabawa.

    Chyba, że jest to 1.8mpi, wtedy się nie zaczyna nigdy no nie oszukujmy się, do spokojnej jazdy ok, ale jeżeli jeździło się wcześniej czymś z okolic 200KM to będzie tej mocy bardzo brakowało.

  6. #46
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Oczywiście, że nie do sportowej, ale tu była mowa o porównaniu z najsłabszym dieslem zdaje się. Jedna osoba w benzynie (nieobciążone auto, lekki przód) na pewno będzie mieć więcej frajdy nawet w 1,8MPI na obrotach w porównaniu do 1,9 diesla 8 zaworowego ( zresztą widać to w osiągach - cała sekunda różnicy na niekorzyść diesla).
    Swoją drogą ciekawa sprawa, gdzie nie pojawi się haslo "1,8MPI" - to zaraz eee,nieee, za słabe do tego auta. Podczas gdy przy haśle 1,9 itd. 8V jakoś to tak często się nie pojawia. Magia krótkotrwałego uderzenia w plecy turbiny diesla?

    Zresztą podobnie miała się sprawa 1,6TS versus 1,9 110konny diesel w 156tce. Osiągi pierwszego i wrażenia z jazdy lepsze, ale zdania "internetowych opinii" jak wyżej.
    Przy okazji - te najsłabsze wersje Alf (156 i 159) dawały osiągi odpowiadające z grubsza środkowym wersjom aut z ofert jakiejś toyoty itp. Więc jak na Alfę to nie żaden wyczyn oczywiście delikatnie mówiąc, ale w średniej na ulicy nie będą się wlokły na końcu. Tylko trzeba się nie bać kręcić (oczywiście po rozgrzaniu, co zresztą benzynowym dość szybko przychodzi).

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    AR 159 1,8 mpi
    Postów
    26

    Domyślnie

    Mam ten samochód z tym silnikiem i do tego zagazowany
    i tak , jeśli chcesz samochód do jazdy sportowej to zapomnij o nim mimo 140 k0ni jest on ciężki przez co jest co tu ukrywać ospały.Co do awaryjności to nie ma problemu żadnego praktycznie nic się nie dzieje a przeturlałem sie tym samochodem około sto tysi km.Autko jest naprawdę ciche a co za tym idzie komfort jazdy bardzo dobry.
    Silnik nie jest zbyt skomplikowany przez co wiele można samemu zrobić w przeciwieństwie do diesla a o kosztach nie wspominając .Instalacje mam BRC bo jest mniej kłopotliwe w skonfigurowaniu niż np.Staga
    to na razie tyle.

  8. #48
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfeek1 Zobacz post
    Silnik nie jest zbyt skomplikowany przez co wiele można samemu zrobić w przeciwieństwie do diesla
    A tu się nie zgodzę. Przy jednostce 1.9 praktycznie wszystko można zrobić samemu. Dostęp jest bardzo dobry - praktycznie nie spotkałem jeszcze auta tej kategorii, które dawałoby tak duże możliwości majstrowania pod maską bez specjalnych sprzętów. Co innego 2.4.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #49
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Belfast
    Auto
    159 1.8 MPI
    Postów
    22

    Domyślnie

    Ja od trzech tygodni jestem posiadaczem AR159 1.8MPI. Zdecydowalem sie na benzyne, ponieważ jeżdżę głównie po mieście i do tego bardzo krótkie odcinki, 3-5km, kilka razy dziennie. Auto jeździ trochę gorzej od Mazdy 6 GH 2.0 147KM i szczególnie brakuje mocy w dolnym zakresie obrotow. Zastanawiam sie nad remapem, kolega ma ten silnik w Astrze, zmienił filtr powietrza na sportowy K&N+remap i wyszlo 155KM ,195NM, spalanie niższe o 5-10℅. Twierdzi że jest dużo lepiej, i nie żałuje wydanych £250. Chyba się skuszę.
    Ostatnio edytowane przez Kris ; 10-02-2015 o 19:40 Powód: Dodano

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Ah te wyspiarskie hamownie! Remap i szmata w dolocie i 10% wiecej, ladnie
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

Podobne wątki

  1. AR 156 1.9 jtd 140km nie odpala na cieplym silniku
    Utworzone przez ostin4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 21:38
  2. MITO - szukam porad opinii przed zakupem
    Utworzone przez Aasteriks w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2015, 17:14
  3. [159] Poszukuję informacji i opinii
    Utworzone przez adikojot1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 11:11
  4. Zakup alfy-badanie opinii
    Utworzone przez m2ri2n w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 19:01
  5. [146] Potrzebuje fachowej opinii
    Utworzone przez Therrax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 16:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory